Web Analytics Made Easy - Statcounter

محقق و پژوهشگر حوزه تروریسم گفت: هنوز هم با مشاهده کشتارهای فجیع در آمریکا، دستور توقف و یا تغییر در قانون خرید و فروش سلاح داده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق؛ محقق و پژوهشگر حوزه تروریسم در گفتگویی، با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر کشتارهای دسته‌جمعی در آمریکا به لحاظ تعداد و ابعاد افزایش پیدا کرده است، گفت: وقوع کشتار ده ها نفر از شرکت کنندگان در فستیوال موسیقی کانتری در لاس وگاس آمریکا، بُعد بزرگتری از خشونت های مسلحانه ایجاد کرد ولی قطع به یقین این حادثه، اولین و آخرین عملیات کشتار مردمی، در تاریخ این کشور به شمار نمی رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین نیکوفر با بیان اینکه آزادی خرید و فروش سلاح به عنوان موضوع ریشه ای در قانون اساسی آمریکا به تصویب رسیده است، اظهار کرد: در قانون اساسی آمریکا اجازه حق مالکلیت سلاح به افراد داده شده و این در حالی است که آمریکا به عنوان کشوری با بیشترین تعداد اسلحه در دست مردم شناخته شده است ولی تا کنون با مشاهده کشتارهای فجیع در آمریکا، دستور توقف و یا تغییر در قانون خرید و فروش سلاح داده نشده است.

وی افزود: دو جناح جمهوریخواه و دموکرات تا کنون هیچ اقدامی برای محدود و یا کوچک تر کردن سلاح در دست مردم نکرده اند به عنوان مثال در حادثه اخیر اگر سلاح به صورت کمری و در ابعاد کوچکتری در دست قاتل بود، تعداد کشته و زخمی ها کمتر از آمار نهایی اعلام می شد ولی نبود قوانین سختگیرانه بهانه ای برای ایجاد رعب و وحشت در مردم است.

این محقق و پژوهشگر حوزه تروریسم، «کشتار لاس وگاس» ریشه در ساختار قانون اساسی آمریکا دارد؛ تاکید کرد: تکرار این گونه عملیات ها و نزاع های خیابانی در آمریکا به نوعی برای دولت امریکا، چالش برانگیز است و این در حالی مطرح می شود که به ازای هر 100نفر در آمریکا، 88 قطعه سلاح در بین مردم دست به دست می شود.

وی با اشاره به نفوذ لابی های فروش سلاح در بین جمهوریخواهان، خاطرنشان کرد: فروش سلاح برای بازارهای داخلی آمریکا، به نوعی نقش پولساز و قدرت اقتصادی به شمار می رود و نخواهند گذاشت سرمایه حاصل از خرید و فروش سلاح به یکباره دچار تغییر شود.

نیکوفر با بیان اینکه ترامپ برای قرار گرفتن در صندلی ریاست جمهوری؛ موافقت خود از قانون فروش سلاح به صورت کامل اعلام کرد، گفت: ترامپ بعد از کشتار وسیع لاس وگاس گفت: «در مورد قوانین مربوط به سلاح به مرور زمان صحبت خواهیم کرد» و از ورود به مباحث جدید در مورد محدودیت حمل و در اختیار داشتن سلاح خودداری کرد و همه این موارد به دلیل وجود لابی های قدرت و موضع سخت آنها به تغییر در خرید و فروش سلاح منتج می شود.

وی اذعان کرد: وقوع حوادث مشابه با لاس وگاس، خطر امنیت ملی آمریکا را به صورت کامل زیر سوال نمی برد ولی برای دولت های به نوعی چالش برانگیز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟