Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:08:48 GMT

#دوباره_میخوانم کمک به بچه‌ها برای تحمل بیمارستان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۵۴۳۵

کافی است بچه دل‌درد داشته باشد،‌ نه تنها پدر و مادر و نزدیکانش از نگرانی آب می‌شوند بلکه نگه داشتنش در خانه و آرام کردنش،‌ سرگرم کردنش تا تمام شدن مدت درمان،‌ و بهتر شدن حالش، هر کدام مساله‌ای جداگانه برای اعضای خانواده و کسانی است که باید مراقب بچه باشند.

ایسنا، فاطمه کریمخان: حالا فکرکنید که در بیمارستان کودکان، جایی که ده‌ها کودک بیمار باید چندین شبانه روز در آن بمانند،‌ سرگرم نگه داشتن بچه‌ها چقدر می‌تواند باعث نگرانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای حل مساله «بازی» در بیمارستان‌های کودکان صورت گرفته است، گاهی مجریان برنامه‌های کودک،‌ برنامه‌های ویژه‌ای برای بیمارستان‌های کودکان ترتیب می‌دهند،. بعضی بیمارستان‌های تخصصی هم در چند سال گذشته به همت هیات مدیره‌ها یا خیرین، مجهز به تعدادی وسایل بازی شدند تا بچه‌ها هر چند وقت یک بار وقتی اجازه دارند بیرون بیاییند تاب و سرسره بازی کنند، اما این‌ها همه کافی نیست. بیمارستان‌ها به اسباب بازی و کتاب‌های کودک هم نیاز دارند که متعلق به بیمارستان باشد تا هر بچه‌ای هر وقت دلش خواست چیزی برای سرگرم شدن در بیمارستان در اختیار داشته باشد.

به همین دلیل است که در سال‌های اخیر، تعداد کمپین برای تجهیز بیمارستان‌های کودکان به وسایل مورد نیاز بچه‌ها راه افتاده است. امسال در جریان جشنواره و نمایشگاه اسباب بازی،‌ خیریه‌ها با همکاری کانون پرورش فکری،‌ کمک کردند تا مقداری اسباب بازی و پول برای تجهیز اتاق‌های بازی کودکان جمع آوری شود. حالا در آستانه هفته کودک، یک خیریه باز هم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ قصد دارد برای تجهیز کتاب خانه‌های بیمارستان‌های کودکان کمک جمع‌آوری کند.

کمپین #دوباره_میخوانم برنامه‌ای است که گروه سلامت و هنر که اعضای آن بچه‌های دانشگاه علوم پزشکی هستند به راه انداخته است. این کمپین که سال گذشته در ماه رمضان توانست 28 هزار جلد کتاب برای بیمارستان‌های کودکان جمع‌آوری کند،‌ امسال با همراهی کانون پرورش فکری، قرار است در هفته کودک، از 15 تا 22 مهر ماه، در نمایشگاه کودک به جمع آوری کتاب بپردازد.

بهاره جهاندوست،‌ دبیر این کمپین در مورد برنامه سال جاری #دوباره_میخوانم می‌گوید: « بعد از موفقیتی که سال گذشته داشتیم،‌امسال کانون پرورش فکری به ما پیشنهاد داد که کمپین سال گذشته را تکرار کنیم. برای سال دوم،‌ تصمیم گرفتیم در مدت نمایشگاه کودک،‌ دوباره برای جمع‌آوری کتاب فراخوان بدهیم. امسال هم مثل سال گذشته،‌ هم از خانواده‌ها و هم از ناشران و خیرین،‌ کتاب استفاده شده،‌ کتاب نو و پول برای تجهیز کتاب خانه بیمارستان‌های کودکان می‌پذیریم»

کمپین #دوباره_میخوانم هنوز به شهرهایی غیر از تهران نرسیده است، ‌هر چند در بعضی شهرها کمپین‌های مشابه به راه افتاده است اما هنوز بسیاری از شهرهای کوچک هستند که بیمارستان هایشان اتاق بازی و کتاب خانه برای بچه ها ندارد. اگر شما هم می‌خواهید به بهتر شدن فضا بیماستان‌ها برای بچه ها کمک کنید،‌ می توانید با بچه های کمپین #دوباره-میخوانم در تلگرام (@HealthAndArt)،‌ و اینستاگرام (heart.usern) یا ای‌میل heart.usern@gmail.com تماس بگیرید و بپرسید که چه طور می توانید به آنها کمک کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۵۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟

نویسنده و تصویرگر کتاب کودک می‌گوید: در دهه هشتاد قالب تصویرگران تمرکزشان روی برنده شدن در جشنواره‌های خارجی بود و کار را بدون متن می‌فرستادند به جشنواره‌ها و پس از دریافت جایزه متن به آن اضافه می‌شد، همین امر نیز موجب شد تا متن و تصویر آثار با هم هماهنگ نباشد. علاوه بر این تصویر نیز ویژه کودک نبود، امروز شاهد ساختار بهتر تصویرگری کتاب‌ها هستیم و از نظر رنگ‌پردازی بیشتر باب میل کودکان است.

به گزارش ایسنا، سمانه قاسمی نویسنده و تصویرگر کتاب کودک، درباره وضعیت ادبیات کودک و نوجوان گفت: یک‌سری از ناشران که کتاب‌های جدید منتشر می‌کنند، روی کیفیت کارها نیز با تمرکز بیشتری فعالیت دارند و رنگ کتاب‌ها نسبت به گذشته بهتر شده است. هر چند کتاب‌های ترجمه همچنان در بازار کتاب بیشتر از تالیف دیده می‌شود، اما در سال‌های اخیر یک‌سری از ناشران آثار تالیفی خوبی را منتشر کرده‌اند که در حد رقابت با آثار تصویرگری خارجی است و کارهای قابل قبولی است که وزن کتاب کودک را سنگین‌تر کرده‌ است؛ امیدوارم که تالیف بیشتر از ترجمه در بازار نشر دیده شود.

او سپس گفت: خوشبختانه در انتشارات کانون آثار نوقلمان نسبت به سایر ناشران بیشتر دیده می‌شود، اما این نسبت به آنچه که از کانون انتظار می‌رود همچنان اندک است و به نظرم کانون پرورش فکری باید روی تصویرگری آثار بیشتر کار کند.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که تصویرگران کتاب کودک تا چه اندازه به دنیای کودکان امروز نزدیک هستند، توضیح داد: خوشبختانه اتفاق خوبی که رخ داده این است که بعد از یک دوره‌ای به‌ویژه در یک دهه اخیر تصویرگران، بیشتر به بازار ایران توجه کردند. در دهه هشتاد قالب تصویرگران تمرکزشان روی برنده شدن در جشنواره‌های خارجی بود و کار را بدون متن می‌فرستادند به جشنواره‌ها و پس از دریافت جایزه متن به آن اضافه می‌شد، همین امر نیز موجب شد تا متن و تصویر آثار با هم هماهنگ نباشد. علاوه بر این تصویر نیز ویژه کودک نبود. اما از یک سالی به بعد آنقدر حجم اتفاق‌هایی از این دست زیاد شد که خود مولفان و تصویرگران متوجه این کمبود در بازار کتاب شدند و امروز شاهد ساختار بهتر تصویرگری کتاب‌ها هستیم و از نظر رنگ‌پردازی بیشتر باب میل کودکان است. ضمن این‌که در تصویرسازی‌ها از حس هنری بزرگسالانه کم شد و بیشتر به درک کودک توجه شد که این پیشرفت خوبی است. ضمن این‌که نسل جدید تصویرگران واقع‌گراتر وارد این عرصه شدند.

نویسنده کتاب «چرخ چرخ بچرخان» همچنین درباره ورود کتاب‌های الکترونیک و نسخه دیجیتالی آثار و تاثیر آن بر عرصه تصویرگری بیان کرد: ما افزونه به کتاب داریم و عروسک به آن معنا در حوزه کتاب کودک نداریم. اما یک‌سری از کتاب‌ها همراه با لوح فشرده فیزیکی هستند و یا «کیو ار کد» پشت جلد آثار هست. به نظرم این اتفاق‌ها تاثیری روی تصویرگری نداشته است، اما تعدادی از ناشران کتاب‌هایی تولید می‌کنند که هم با کیفیت است و هم چیزی به کتاب افزوده‌اند که می‌توان آن را در دسته اسباب‌بازی‌ها قرار داد. البته بیشتر این آثار خارجی است و ترجمه می‌شود و در پایان با کیفیت خوب نیز چاپ می‌شود. این بخش از کتاب کودک و بخصوص خردسال که بیشتر تمایل به این سمت دارد به بخش تالیف باید افزوده شود و از سوی دیگر نیز هنرمندان خودمان باید تالیف و تصویرگری این کتاب‌ها را انجام دهند که حمایت ناشر در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

قاسمی در پایان درباره آینده کتاب و ادبیات کودک گفت: من آینده را خوب می‌بینم و به نظرم کتاب همچنان فروش دارد و کودک و نوجوان به کتاب علاقه‌مند است چرا که سرگرم‌شان می‌کند. این را والدین نیز به خوبی درک کرده‌اند و به سمت کتاب گرایش دارند. کمی مشکلات مالی در بازار کتاب وجود دارد که همواره بوده و باید به نوعی این مشکل ازسوی مدیران حل شود. امیدوارم که بچه‌ها روز به روز کتاب‌خوان‌تر شوند.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نمایشگاه با آثار خود حضور دارد.

 انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها