Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:59:26 GMT

خبرهای کوتاه از استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۶۱۷۱۷

خبرهای کوتاه از استان کرمان

کرمان – ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب استان کرمان از آغاز بکار اولین سوگواره تعزیه عاشورایی جنوب کرمان در شهرستان فاریاب خبر داد.

حسین اسحاقی شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سوگواره عاشورایی جنوب کرمان برای اولین بار در قالب تعزیه به میزبانی شهرستان فاریاب با حضور ٦ گروه هنری شامل ٤ گروه از شهرستان جیرفت و 2 گروه از شهرستان های فاریاب و رودبار جنوب فعالیت خود را شروع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فراهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: این سوگواره به مدت 2 روز با نمایش 6 گروه هنری و برگزاری 2 کارگاه آموزشی به کار خود پایان می دهد.
وی هدف از برگزاری سوگواره تعزیه عاشورایی را شناسایی گروه های فعال تعزیه و استعداد ها در این بخش عنوان کرد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب را پوشش می دهد.
*****
**20 مجتمع آبرسانی در رودبارجنوب فعال است
فرماندار رودبارجنوب گفت: 20 مجتمع آبرسانی در رودبارجنوب فعال است که 10 مجتمع در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا عطا ناوکی روز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس آب و فاضلاب روستایی رودبارجنوب افزود: با ایجاد این تعداد مجمتع آبرسانی در دولت یازدهم شاخص دسترسی مردم روستاهای رودبار جنوب به آب شرب به 75درصد رسید.
وی تصریح کرد: در رودبار جنوب بیش از 11هزار مشترک از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند از این رو باید فرهنگ سازی در روستاها جهت دریافت اشتراک آب عمومی شود.
فرماندار رودبار جنوب اظهار کرد: دولت یازدهم انقلابی در زمینه آب رسانی به روستاهای فاقد آب شرب انجام داده است و در دولت دوازدهم هم همچنان این سیاست ها ادامه دارد.
وی بیان کرد: دولت با فراهم کردن زیرساخت های آب، برق و راه از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده است.
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبرمعظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: دولت با فراهم کردن زیرساخت ها و ارایه تسهیلات با بهره کم در مسیر تحقق شعار رهبری گام های خوبی برداشته است.
ناوکی خاطرنشان کرد: رودبارجنوب به سبب تعداد زیاد روستاها و پراکندگی منطقه نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی دارد.
در پایان این آیین با اهدای لوح سپاس از خدمات محمد فیروزی تجلیل و موسی دیده ور به سمت رئیس جدید آبفاضلاب روستایی رودبارجنوب معرفی شد.
شهرستان رودبار جنوب دارای 292 روستا است که 152 روستای آن بالای 20 خانوار است.
رودبار جنوب با جمعیت 105 هزارو 992 نفر درفاصله 333 کیلومتری از مرکز کرمان واقع شده است.
*******
*سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان رتبه برتر کشوری کسب کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: این سازمان در سال گذشته رتبه پنجم کشوری را در زمینه فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کسب کرد.
به گزارش ایرنا، محمود اسکندری نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: براساس رتبه‌بندی کشوری انجام شده، این سازمان با برگزاری 82 جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته، رتبه پنجم کشوری را بدست آورده است.
وی ادامه داد: در ابتدای سال 94 هیات وزیران مصوبه ای ابلاغ کرد که بر اساس آن مصوبه ،کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان ها به ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایندگانی از دستگاه های مختلف برای بررسی، تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فرآروی واحدهای تولیدی تشکیل شد.
اسکندری نسب افزود: با پیگیری های مستمر سازمان و جدیت جهت حل مشکلات تولید و صنعت جنوب کرمان، در سال گذشته 208 جلسه فرعی و کمیته تخصصی در این خصوص برگزار کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در سال گذشته یک هزار و 526 پرونده در جلسات کارگروه مطرح و یک هزار و 512 مصوبه اخذ گردید.
اسکندری نسب تصریح کرد: 576 فقره از مصوبات مربوط به تأمین مالی و تسهیلات پروژه ها، 67 مورد مربوط به تعیین تکلیف بدهی معوق، 869 مورد درخصوص سایر موضوعات مانند تامین زیرساخت های لازم صنایع از جمله آب، برق و حل مشکل سرمایه گذار در سایر ارگان ها می باشد.
وی بیان کرد: با تلاش این سازمان و همکاری سایر دستگاه های استانی، یک هزار و 126 مصوبه اجرا شده که معادل بیش از 74 درصد مصوبات اخذ شده می باشد.
اسکندری نسب گفت: خروجی این کارگروه و بهبود وضعیت واحدهای استان نشان دهنده جدیت دستگاه‌های موثر از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل امور اقتصادی، تشکل‌های خصوصی و همکاری بانک‌های عامل است که پیگیر رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان می باشد.
وی با بیان اینکه تاکیدات زیادی از سوی دولت و شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس جمهوری برای برگزاری این کارگروه می‌شود افزود: هدف ما نیز بر این است تا با قوانین و مصوباتی که از سوی ستاد تسهیل ابلاغ می شود، مشکلات صنایع تولیدی را رفع کنیم.
اسکندری نسب خاطرنشان کرد: مشکلات و درخواست های واحدهای تولیدی و صنعتگران در کمیته های ذیربط کارگروه مطرح می شود و با حضور اعضای اصلی ستاد تسهیل راهکارهای لازم اندیشیده می شود و پس از بررسی به تصویب خواهد رسید تا از رکود و کم تحرکی اقتصادی بیرون بیایند.
وی ادامه داد: کارگروه تسهیل سعی دارد تا با پیدا کردن راه های منطقی در چارچوب قانون و هموار نمودن مسیر تولید، مشکلات واحدهای اجرایی را حل کند و دستگاه های مربوطه را از جمله بانک ها به حمایت از واحدهای صنعتی سوق دهد.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
*******
اشتغال زایی 800 هزار نفر روز در برداشت پسته سیرجان

فرماندار سیرجان گفت : با آغاز فصل برداشت پسته از 43 هزار هکتار باغات پسته سیرجان 800 هزار نفر روز کارگر مشغول به کار شدند.
منصور مکی آبادی در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از 15 هزار نفر کارگر از سیرجان و شهرستانهای اطراف و استانهای همجوار در برداشت محصول پسته این شهرستان طی مدت 40 روز تا دوماه مشغول به کار می شوند.
محمد قربان زاده یکی از کشاورزان پسته گفت : 50 نفر کارگر را طی مدت 40 روز در باغات پسته مشغول شدند که اسکان و غذای آنها را تامین و طی مدت برداشت 2 هزار نفر روزاشتغال زایی ایجاد خواهد شد.
وی افزود : خوشحالم که هم به اقتصاد کشورم کمک می کنم و هم فرصت اشتغال را برای 2 هزار نفر روز دارم.
کارگرانی نیز از شهرهای جنوبی استان و استانهای همجوار در گفت و گو با ایرنا از اشتغال خود در این بخش اظهار خوشحالی کردند و عنوان کردند طی مدت یک دهه است که در فصل برداشت پسته در سیرجان مشغول به کار می شویم و مخارج زندگی مان هم تامین شده است.
بخش کشاورزی در سیرجان به ویژه در محصول پسته بیش از 40 هزار نفر را در این بخش اعم از کشاورز و بهره بردار در طول سال مشغول به کار کرده است و امسال بیش از 35 هزار تن محصول پسته در این شهرستان برداشت و تولید می شود که نسبت به سال گذشته پیش بینی بیش از 110 در صد افزایش را دارد .
خبرنگاران : هادی شفیعی مجازو محمد ایران نژاد * انتشار : بهنام احمدی *
7450/ 7435/ 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور تا پایان سال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان یکسری مشکلات ساختاری خیلی بزرگ از سال‌های گذشته در کرمان وجود دارد، اظهار داشت: با وجود اجرای چند طرح بزرگ در کرمان، همچنان در بحث تخت‌های بیمارستانی عقب افتادگی‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان 350 تخت‌خوابی امام رضا علیه السلام، بازسازی بخش‌های بیمارستان افضلی‌پور و آغاز احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی شهید سلیمانی به عنوان جایگزین بیمارستان شفا، گفت: با وجود همه این اقدامات هنوز عقب‌افتادگی‌هایی را در بحث تخت‌های بیمارستانی در کرمان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه بیمارستان امام رضا علیه‌السلام بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور و یکی از بزرگترین بیمارستان‌های روانپزشکی کشور است، ادامه داد: این بیمارستان در محوطه بیمارستان افضلی‌پور در هشت بلوک و در زمینی به مساحت 2500 مترمربع در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه احداث این بیمارستان با 15 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده بود، بیان کرد: با ورود یکی از خیرین کرمانی، پیشرفت این پروژه طی یک سال گذشته به 65 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این سرعت پیشرفت تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه احداث بیمارستان شهید سلیمانی نیز آغاز شده است، ادامه داد: این بیمارستان در زمین‌های خالی دانشگاه دندانپزشکی و بیمارستان شفای کرمان در 12 طبقه، دو بلوک و با حدود هزار تخت‌خواب ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی این پروژه انجام شده و گودبرداری آن در حال انجام است، گفت: قرارداد ساخت این بیمارستان در دو فاز است که فاز اول آن اجرای اسکلت است که 40 درصد پروژه را شامل می‌شود که دو سال برای اتمام فاز اول آن پیش‌بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در حوزه نیروی پرستاری نیز در کرمان کمبود داریم و نسبت به میانگین کشور خیلی عقب هستیم، افزود: برنامه مهم امسال ما جبران نیروی پرستار است که از ابتدای سال پیگیر این موضوع هستیم چرا که وقتی پرستاری خسته است شاید نتواند پاسخگویی مطلوبی به بیماران داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته امکانات و تجهیزات خوبی از طرف وزارت بهداشت و درمان به دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده شده است، گفت: امسال هم پیگیر هستیم تا نواقص دیگر حوزه امکانات و تجهیزات علوم پزشکی کرمان را جبران کنیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • ادامه بارندگی ها در استان
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • تداوم بارش ها در کرمان
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان