Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد حدود یک چهارم شهروندان آلمانی به اندازه‌ای از نتیجه انتخابات پارلمانی در کشورشان ناراضی هستند که خواستار برگزاری انتخابات مجدد هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی پاسایر نویه پرسه، نتایج جدیدترین نظرسنجی بعد از انتخابات پارلمانی آلمان نشان می دهد که حدود 25 درصد آلمانی ها به اندازه‌ای از نتیجه انتخابات ناراضی هستند که می خواهند این انتخابات مجددا برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی که به سفارش خبرگزاری آلمان و از طرف موسسه یوگو انجام شده است نشان می دهد که تعداد افرادی که حامی برگزاری انتخابات مجدد در کشورشان هستند بسیار بیشتر از آن هایی است که خواهان تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ ( ائتلاف احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات) (16 درصد) در کشورشان هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که همچنین 38 درصد شهروندان خواستار تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا ( ائتلاف حزب سبز، لیبرال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی) در کشورشان هستند.

همچنین این مسئله غافلگیر کننده بود که دربین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم که نتیجه خوبی را در نوزدهمین انتخابات پارلمانی کسب کردند تعداد افراد حامی برگزاری انتخابات مجدد بالا است. 62 درصد طرفداران این حزب خواستار برگزاری انتخابات مجدد در کشورشان هستند.

همچنین در بین طرفداران حزب چپ 38 درصد در بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات، 32 درصد و در بین طرفدران حزب لیبرال دموکرات 17 درصد و در بین طرفداران سبزها هم 14 درصد خواستار برگزاری انتخابات مجدد بودند. در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی تنها 8 درصد خواستار برگزاری انتخابات مجدد بودند.

بر اساس نتایج رسمی موقتی انتخابات پارلمانی آلمان که روز 24 سپتامبر ( دوم مهرماه) برگزار شد بعد از شمارش همه آراء 299 حوزه احزاب متحد مسیحی آلمان (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) با ریزش آراء شدید نسبت به دور قبلی انتخابات 33 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات، 20.5 درصد آراء و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء سومین حزب قدرتمند آلمان شد.

به این ترتیب اتحادیه احزاب متحد مسیحی بعد از شمارش آراء همه حوزه‌های اخذ رأی با وجود ریزش آراء قابل توجهی که نسبت به دور قبلی انتخابات پارلمانی داشت قدرتمندترین حزب در انتخابات پارلمانی سال 2017 شد.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم با کسب 12.6 درصد آراء برای اولین بار به پارلمان آلمان راه یافت.

حزب لیبرال دموکرات آلمان هم بعد از شکست در دور قبلی انتخابات پارلمانی و عبور نکردن از مانع 5درصدی برای ورود به پارلمان، این بار با کسب 10.7 درصد آراء دوباره به پارلمان راه یافت. حزب چپ هم 9.2 درصد آراء و سبزها نیز 8.9 درصد آراء شهروندان را در این دور انتخابات کسب کردند.

مشارکت شهروندان در این دور انتخابات 75 درصد و بالاتر از دور قبلی انتخابات پارلمانی در سال 2013 بود.

از آنجایی که حزب سوسیال دموکرات بعد از انتخابات پارلمانی اعلام کرد که دیگر نمی خواهد در دولت ائتلافی بزرگ مشارکت کند تشکیل ائتلاف جامائیکا تنها راه پیش روی مرکل برای تشکیل دولت آینده آلمان است که انتظار مذاکرات سختی برای آن می رود.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود