Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: در شش‌ ماهه نخست امسال هیچ‌گونه مورد امنیتی را در مرزهای هرمزگان نداشته‌ایم و در جهت تأمین امنیت، مرزبانی استان تلاش شبانه‌روزی داشته و با توجه به سختی کار این روند به خوبی انجام‌ شده است. آفتاب‌‌نیوز : علی میر شمسی در نشست خبری مرزبانی هرمزگان که به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در بندرعباس برگزار شد، بیان کرد: مرزبانی هرمزگان در طول 6 ماهه اول سال جاری 6 قبضه اسلحه جنگی، 476 هزار لیتر سوخت قاچاق، 23 میلیون نخ سیگار، 184 هزار پاکت تنباکو، 130 هزار بسته اجناس خوراکی، 1 میلیون قوطی انواع نوشیدنی‌ها، 700 هزار دستگاه لوازم‌ خانگی، 137 هزار ثوب پوشاک، 684 هزار متر منسوجات را کشف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین در این مدت 254 هزار قلم انواع لوازم‌آرایشی و بهداشتی، 82 هزار کیلوگرم انواع محصولات کشاورزی قاچاق، 1 میلیون و 700 هزار کیلوگرم پودر نیروزا، 144 هزار عدد قرص نیروزا، 15 هزار و 139 کیلوگرم صید غیرمجاز، 11 هزار کیلوگرم انواع فرآورده‌های شیلاتی، 2 هزار مورد استفاده از تور صیادی غیرمجاز، 860 هزار کیلوگرم برنج، 144 هزار کیلوگرم برنج و سایر اجناس قاچاق 912 هزار عدد توسط مرزبانی هرمزگان کشف‌ شده است.
میر شمسی تصریح کرد: 4.5 تن مواد مخدر، 4 هزار و 100 دستگاه ماهواره و متعلقات، 33 هزار حلقه انواع سی دی در این مدت در هرمزگان کشف‌ شده است که در این بین 743 شناور توقیف‌ شده‌اند که 433 فروند از آن‌ها فاقد هویت بوده‌اند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان افزود: کل متهمین دستگیر شده در همه این موارد 1 هزار و 900 نفر و 68 باند قاچاق بوده‌اند و کل پرونده‌های تشکیل‌شده در خصوص قاچاق در هرمزگان در این مدت 1 هزار و 119 فقره بوده است که پرونده‌های تا 500 میلیون ریال 452 فقره بوده‌اند و 8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های تا 1 میلیارد ریال نیز در این مدت 141 فقره بوده‌اند که 28 درصد افزایش در این مقوله داشته‌ایم و در پرونده‌های بالای 1 میلیارد ریال 94 فقره افزایش داشته‌ایم که 19 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.
میر شمسی ابراز کرد: این موارد نشان می‌دهد تمرکز مبارزه مرزبانی استان هرمزگان با قاچاق کالا روی پرونده‌های سنگین است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی کل کشفیات در 6 ماهه نخست امسال 720 میلیارد بوده است، اظهار کرد: کل کالاهایی را که مرزبانی کشف می‌کند قاچاق شناخته می‌شوند که هیچ‌کدام آزاد نمی‌شوند و برای آن کیفرخواست صادر می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: در شش‌ماهه نخست امسال هیچ‌گونه مورد امنیتی را در مرزهای هرمزگان نداشته‌ایم و در جهت تأمین امنیت، مرزبانی استان تلاش شبانه‌روزی داشته و با توجه به سختی کار این روند به خوبی انجام‌ شده است.
وی تصریح کرد: ساماندهی 5 هزار و 500 شناور فاقد هویت انجام‌شده است و طرح دریا بست نیز با همکاری شیلات هرمزگان با موفقیت طی روزهای گذشته انجام شد.
به گزارش ایسنا، میر شمسی خاطرنشان کرد: هیچ شناور غیرمجاز خارجی در آب‌های کشور وجود ندارد و در جمع‌آوری اتباع بیگانه در طول سال 835 نفر در نقاط مختلف استان دستگیر شده‌اند و تاکنون قاچاق انسان را در سال جاری شاهد نبوده‌ایم.
وی افزود: در نقاطی از دریا نیز ایست و بازرسی دریایی را تشکیل داده‌ایم که 18 مورد درگیری با قاچاقچیان مسلح را داشته‌ایم و از دیگر اقدامات پیشگیری شده است که در این درگیری‌ها 4 نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیده‌اند و پرسنل مرزبانی تاکنون تلفات جانی نداشته‌اند.
فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: به‌غیر از گمرکات شهید رجایی، شهید باهنر و بندرلنگه مرزبانی در دیگر گمرکات استان حضور فعال دارد.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان  گفت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودرو‌های عبوری و اجرای ایست و بازرسی درسطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف نمودند.

وی افزود: مأموران جمعا ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط نموده و ۳ متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضائی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه، ۲۶ میلیارد ریال عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • هرمزگان بارانی می‌شود
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی