Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز و فضای مجازی روز ۳۰ آذرماه به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علی رئوفی ظهر امروز در نشست کمیته ارزشیابی بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با اشاره به در پیش بودن برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی هرمزگان، بیان داشت: بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز و فضای مجازی روز 30 آذرماه سال جاری به میزبانی استان هرمزگان در شهر بندرعباس به عنوان بزرگترین و مهمترین رویداد فرهنگی کشور برگزار می‌شود که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به همکاری همه‌جانبه با دست‌اندرکاران ستاد برگزاری این اجلاس برنامه‌ریزی کنند تا این اجلاس به عنوان برگ زرینی در تاریخ استان هرمزگان ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت برگزاری اجلاس‌های سراسری نماز از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری برای کنگره عظیم حج و اجلاس‌های سراسری نماز پیام صادر می‌کنند که این موضوع نشان دهنده اهمیت اجلاس‌های سراسری نماز و نگاه ویژه ایشان به این اجلاس‌هاست.

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز ادامه داد: نزدیک به هزار میهمان ازسراسر کشور و استان هرمزگان در اجلاس سراسری نماز شرکت می‌کنند و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی پشتیبانی همه‌جانبه از اجلاس را از قیبل تامین محل اسکان میهمانان داشته باشند و مهمانسراها و اقامتگاه‌های فرهنگی خود را برای استقبال از فعلان عرصه نماز کشور به بهترین نحوه ممکن آماده کنند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: تامین وسایل حمل و نقل میهمانان اجلاس سراسری نماز بخش مهم دیگری از حوزه پشتیبانی این اجلاس است و مدیران دستگاه‌های اجرایی وسایل حمل و نقل مناسب جابه‌جایی میهمانان اجلاس سراسری نماز را بسیج و از هم‌اکنون برای این مهم برنامه‌ریزی کنند تا در بحث جابه‌جایی میهمانان اجلاس بزرگ نماز خللی ایجاد نشود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس‌های شهرستانی نماز در شهرستان‌های هرمزگان، تصریح کرد: قبل از برگزاری اجلاس سراسری نماز 13 اجلاس شهرستانی نماز با محوریت نماز و فضای مجازی درشهرستان‌های سیزده‌گانه استان هرمزگان برگزار می‌شود که فرمانداران نسبت به برگزاری آن با همکاری فعالان فرهنگی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها برای آن برنامه‌ریزی کنند.

رئوفی با گلایه از تبلیغات ضعیف در خصوص برگزاری بیست وششمین اجلاس سراسری نماز در هرمزگان، اظهار داشت: تبلیغات در معرفی و ترویج فرهنگ نماز و شناساندن اهمیت برگزاری اجلاس سراسری نماز نقش تعیین کننده دارد و مدیران از این امرمهم غفلت نکنند و از ظرفیت تبلیغات در نشر فرهنگ نمازی بیش از بیش چه در فضای عمومی استان و چه در فضای مجازی به بهترین نحو بهره ببرند تا این رویداد مهم برای مردم استان بیش از بیش ملموس باشد.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تبلیغات، افزود: هم اکنون میلیون‌ها ایرانی عضو شبکه اجتماعی تلگرام هستند و همانطور که رهبرمعظم انقلاب اسلامی فرموده اند این فضا به فضای حقیقی تبدیل شده است و نباید از این فرصت مهم در ترویج و نشر فرهنگ اقامه نماز غفلت کرد.

وی گفت: وظیفه کسانی که در جامعه اسلامی مسئولیت دارند در ترویج فرهنگ اقامه نماز سنگین است و خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند به کسانی که قدرت و مکنت داده‌ایم در ترویج فرهنگ نماز وظیفه دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: ما مسئولان برای نماز کم گذاشته‌ایم و باید با پرهیز از روزمرگی این کاستی‌ها در زمینه نماز را جبران کنیم.

رئوفی با اشاره به اهمیت نماز افزود: نماز تنها راه بازگشت به سمت خداوند تبارک و تعالی است و توبه‌کنندگان تنها از این راه به سوی باری تعالی باز می‌گردند.

وی با اشاره به نقش مسئولان و مروجان فرهنگ نماز در جذب جوانان به سمت این فریضه مهم، خاطرنشان کرد: باید طوری با نسل جوان برخورد کرد و این فریضه مهم را در جامعه تبلیغ کرد که نسل جوان به این ریسمان مهم چنگ زنند و به نماز علاقه مند شوند.

قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز با اشاره به اهمیت برگزاری منظم جلسات کمیته‌های اجلاس سراسری نماز، عنوان کرد: مسئولان کمیته‌های برگزاری بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز و فضای مجازی جلسات را به طور منظم و با حضور تمامی اعضا برگزار کنند و این جلسات همراه با خروجی مناسب باشد.

همچنین در این جلسه مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری هرمزگان و رئیس کمیته ارزشیابی ستاد اجلاس سراسری نماز با محوریت نماز و فضای مجازی ضمن تشریح اقدمات این کمیته در سخنانی با اشاره به اهمیت نماز، افزود: کار برای نماز بسیار ارزشمند است و همه باید برای برگزاری باشکوه اجلاس سراسری نماز همت و تلاش کنند.

اصغر جهانگیری تصریح کرد: بررسی نقاط قوت و ضعف سایر کمیته‌های اجلاس یکی از وظایف مهم کمیته ارزشیابی اجلاس است و تلاش خواهیم کرد با همراهی و همکاری همه‌جانبه همه اعضای ستاد کارنامه خوبی از استان در برگزاری اجلاس نماز ثبت کنیم.

در پایان این جلسه احکام اعضای کمیته ارزشیابی اجلاس سراسری نماز توسط قائم مقام استاندار هرمزگان در اجلاس سراسری نماز به اعضا اعطا شد.

انتهای پیام/

R7720/P1357/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۵۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم

برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره ۲۵ شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، برای سی و ششمین سال پیاپی یادواره 25 شهید روستای ارکان در مسجد جامع روستا و به همت خانواده شهدا و مردم شهیدپرور روستا برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های این یادواره که با حضور مردم و مسئولین استانی برگزار شد، سخنرانی، بیان روایت و خاطرات شهدا، تجلیل از خانواده شهدا و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان بود.

2 هزار و 648 شهید در این استان دارای پرونده هستند که 2 هزار و 685 شهید در شهرستان‌های این استان مزار دارند.

به گزارش تسنیم، رتبه استان در شاخص شهید نسبت به جمعیت در کشور 1.169 است. تعداد کل ایثارگران این استان  10 هزار 277 نفر، تعداد کل آزادگان 397 نفر و جانبازان را هفت هزار و 232 نفر هستند.

مردم شهید پرور خراسان شمالی مانند سایر مردم ایران، در قالب نیروهای نظامی و انتظامی، اصناف، سازمان ها، اداره ها، داوطلب و بسیجی در دفاع مقدس حضور داشتند. با توجه به یکپارچگی خراسان بزرگ در آن دوران نیروهای استان با حضور در تیپ های لشکر 5 نصر سپاه پاسداران و گردان‌های فتح الله، نصرالله، حبیب‌الله، ثارالله، فجرالله، امام حسین (ع)، ادوات و لشکر ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید محمود کاوه و تیپ یکم ارتش مستقر در بجنورد و سایر نیروهای ارتش حماسه آفریدند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر