Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مجلس شورای اسلامی باید جلوی سوءتدبیرها، سوءمدیریت ها و سوءبرنامه ها را بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک، آیت الله سیداحمد میرعمادی در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار داشت:خداوند متعال انسان را به عنوان خلیفه خود در زمین آفریده و هدف این است که به سوی کمالات حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند وسیله این رشد و پیشرفت انسان را نیز فراهم کرده است، عنوان کرد: عقل و خرد اولین عامل رشد است چراکه این عقل و خرد است که انسان را به سوی رشد و تعالی سوق می دهد.

پیامبران موانع رشد و توسعه را برداشتند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ارسال پیامبران را دومین عامل رشد انسان دانست و ادامه داد: کار پیامبران تقویت انگیزه حرکت و رشد و برداشتن موانع رشد و توسعه است و آنان در بحث اقتصادی هم موانعی دزدی و رشوه و کم کاری را برداشتند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نقش اساسی و کلیدی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد، تصریح کرد: برنامه ریزی، مدیریت و تقویت انگیزه ها می تواند آنچه مدنظر مقام معظم رهبری است را عملی کند.

وی به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: به طور قطع ابتدا برنامه ریزی لازم است که آن هم نیازمند افراد خردگرا و دانشمند است چراکه در کنار ثروت و سرمایه، برنامه ریزی و مدیریت عوامل بسیار مهمی هستند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عقل اقتصادی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: این اعضا باید از نظر اقتصادی برجسته بوده و باید خلاق، مدیر، ایده پرداز و توانمند باشند.

دچار سوءتدبیر و سوءمدیریت هستیم

آیت الله میرعمادی بیان داشت: امروز در کشور منابع و ثروت کم نداریم اما دچار سوءتدبیر، سوءمدیریت و سوءبرنامه ریزی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید جلوی سوءتدبیر، سوءمدیریت ها و سوءبرنامه ها را بگیرد، عنوان کرد: گره اقتصادی جامعه یا در برنامه ریزی یا در مدیریت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان هدایت بودجه به سمت مناطق محروم را یکی از مسئولیت های سنگین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دانست و ادامه داد: اینکه کسی چانه زنی کند یا پارتی بیشتری داشته و بودجه بیشتر جذب کند خلاف عدالت است.

نقش کمیسیون برنامه و بودجه در جلوگیری از انحراف بودجه و اختلاس

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نقش اساسی در جلوگیری از انحراف بودجه و اختلاس دارند، تصریح کرد: در استانی مانند لرستان شش یا هفت فرزند خانواده بیکار هستند و تقریبا هیچ خانواده ای وجود ندارد که در آن فرزند بیکار وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در این سفر حجت بر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تمام می شود، افزود: لرستان با توجه به ظرفیت های خدادادی و سرمایه انسانی ای که دارد می تواند به منطقه اقتصادی و صنعتی تبدیل شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه لرستان مهمترین استان دارای آب کشور است، خاطرنشان کرد: اما مردم این استان از این همه نعمت خدادادی بهره مند نشده و یک سوم از زمین های کشاورزی استان آبی هستند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: امیدواریم این حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی باعث خیر و برکت در استان شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۶۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷ میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بررسی ها نشان میدهد در محاسبات اولیه تبصره هدفمندی یارانه ها کم براوردی صورت گرفته است، در حال حاضر پیش بینی می شود در یک سناریو بدبینانه دولت حدود  300 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در طول سال منابع مربوط به تبصره 8 یا جدول 14 مرتبط با هدفمندی یارانه ها را ترمیم کند.

با توجه به درآمد‌ها و هزینه‌هایی که وجود دارد اگر دولت این جبران هزینه را انجام ندهد ممکن است دچار کسری بشود، یکی از دلایل عمده آن هم این است که طبق اعلام نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته به جای صادرات بنزین، حدود دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و در منابع و مصارف تبصره هدفمندی یارانه ها ناترازی ایجاد شده و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

در همین خصوص حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به اینکه، تبصره  هدفمندی یارانه ها مرتبط با منابع درامدی ناشی از بنزین و گازوئیل و نفت کوره و نفت خام و این‌ها است، گفت:  چون 123-124 میلیون لیتر در داخل مصرف می‌کنیم آن میزانی که باید صادر می‌کردیم دیگر نمی‌توانیم صادر بکنیم.

به گفته حاجی بابایی بر این  اساس در بعضی از مصارف تعریف شده هدفمندی یارانه ها دچار مشکل می‌شویم، سال گذشته دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم، امسال هم دو میلیارد دلار باید وارد کنیم.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 اعلام کرد، امسال 2.7 میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده که بتوانند بنزین تولید کنند. این‌ها یک سری موارد  است که تبصره 14 هدفمندی یارانه ها یا تبصره 8 قانون بودجه 1403  یا جدول شماره 14  را با مشکل جدی روبرو کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟