Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار باقری گفت: مسئله استقلال شمال عراق مسئله‌ای نبود که الان مطرح شود، آن‌ها با احساسات مردم بازی می‌کنند و آن‌ها را به پای صندوق‌های رای بدون ناظر می‌کشانند، اگر این مسئله حل نشود، شاهد درگیری چندین ساله و حتی چند ده ساله در کشور عراق خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، سردار محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در مراسم حبیب حرم، ویژه برنامه دومین سالگرد شهید حاج حسین همدانی که شامگاه پنجشنبه سیزدهم مهرماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) درس ایثار و فدارکاری و شهادت و شهامت را به جوانان این مکتب داد و باعث پرورش امثال شهیدهمدانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید همدانی از السابقون رزمندگان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند گفت: در قرآن کریم اصحاب جبهه حق و باطل صرفا به دو دسته تقسیم نشده‌اند. اصحاب شمال و یمین و ویژگی‌های آن‌ها را که معرفی می‌کند، از السابقون یاد می‌کند.

سردار باقری با تاکید بر اینکه سابقون در واقع مقرب درگاه الهی هستند و شهیدهمدانی عزیز چنین جایگاهی دارند ابراز داشت: ایشان از دوران نوجوانی که خود را شناخت، در راه اسلام و انقلاب تلاش و خودسازی کرد و هیچگاه لحظه‌ای به فکر دوری از سختی نبوده است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه فاصله نوشتن وصیت‌نامه شهید همدانی تا شهادتشان دو هفته است و این خیلی عجیب می‌باشد گفت: آن وصیت‌نامه‌ نشان می‌دهد که ایشان دریایی از معارف را در سینه خود دارد و آن چه که نوشته شده، شمه‌ای از گنجینه‌ای است که در سینه این شهید عزیز نهفته است، وصیت‌نامه ایشان وصیتی خاص است که ما باید چندین بار مطالعه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاهی به زندگی شهید نشان می‌دهد که ایشان در هر دوره‌ای بهترین، سخت‌ترین و جدی‌ترین ماموریت را انتخاب و آن را با تمام توان دنبال کرده است و توانسته اثرگذار و سربلند باشد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: سردار همدانی در کنار شهیدمدنی درس اخلاق گرفت و مشی اسلام و انقلاب را فراگرفت و در جوار آیت‌الله نوری همدانی بود. از همان ابتدا تلاش کرد تا حرکتش در مسیر انقلاب باشد و تابع محض روحانیت بود.

سردار باقری با بیان اینکه شهید همدانی از ابتدای شکل‌گیری جرقه‌ها و شکوفه‌های انقلاب اسلامی در همدان، قم و تهران همواره برای رساندن اعلامیه‌ها و توسعه آن در میان مردم تلاش‌های فراوانی کرد اظهار داشت: با بصیرت بالایی که داشت، حتی خطرات پس از انقلاب را هم درک کرد، مبارزه با کودتای نوژه در پایگاه هوایی در کارنامه این شهید است و آزادسازی گردنه صلوات‌‌آباد سنندج به همراه شهید صیادشیرازی در کارنامه ایشان است.

وی افزود: شهید همدانی در انتقال رزمندگان از غرب به جنوب برای شکل‌گیری تیپ فداکار رزمندگان بود و نقشی اساسی در عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس بود، حفظ سرپل ذهاب نیز از چنگ منافقین نیز از دیگر اقدامات موثر ایشان است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تشکیل تیپ ۳۲ انصارالحسین(ع) از افتخارات شهیدهمدانی است گفت: ایشان عملیات‌های بی‌نقص فراوانی را انجام داد و موثر بود. برخورد با منافقان کوردل در عملیات مرصاد نیز زبانزد است، فهرست اقدامات ایشان در دفاع مقدس را که نگاه می‌کنم، به قابلیت کتاب شدن آن پی می‌برم.

سردار باقری با اشاره به اینکه شهید همدانی در مبارزه با فتنه ۸۸ نیز نقش چشمگیری داشت اظهار داشت: وقتی حدود ۶۰ سال داشت، به فکر دفاع از حرم افتاد در حالی که می‌توانست استراحت کند و توجهی نداشته باشد اما ماموریت‌های مهم سپاه را قبول کرد و باقدرت تمام در میدان ماند.

وی با تاکید بر اینکه شهیدهمدانی و همرزمانش دشمن را گم نمی‌کنند گفت: در میدان جنگ دست بالاتر رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است و شهیدهمدانی این را درک کرد، او می‌دانست که اگر جبهه مقاومت تضعیف شود آنگاه سنگرها یکی یکی فرو می‌ریزد و ام‌القرای جهان اسلام نابود می‌شود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حفط حکومت سوریه جدای دفاع از حریم اهل بیت(ع)، در اولویت‌های شهیدهمدانی بود و این جزو اولویت‌های ما نیز هست، اگر رهبر ما می‌فرمایند که فقط چند سال از عمر رژیم صهیونیستی مانده است، به جبهه رزمندگان امید دارند.

سردار باقری با اشاره به اینکه در سال ۶۶، فرماندهی جنگ برای ادامه نبرد در غرب کشور، تصمیم به اعزام یک تیم شناسایی به استان سلیمانیه عراق می‌گیرد گفت: سردار ایزدی، بنده، مسئول مهندسی و مسئولان قرارگاه عملیاتی و مسئولان عالی‌رتبه نظامی جزو این تیم بودیم، این تیم عجیب بود و دیدن داشت و مسئولان اصلی واحدهای جنگ به مدت ۲۰ روز مشغول شناسایی کشور عراق و مواضع دشمن بودند.

وی با اشاره به اینکه هدف این بود که عملیات در سلیمانیه به چه میزان امکان‌پذیر است و چگونه باید به انجام برسد اذعان داشت: در این ۲۰ روز که در محضر شهیدهمدانی بودم، ایثار و فداکاری شهیدهمدانی را دیدم، سخت‌ترین بخش‌ها را برعهده می‌گرفت و پیش‌قدم بود، خستگی‌ناپذیری ایشان قابل تحسین بود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح افزود: دیدن یک صحنه‌ای که ما تاکنون پا در آن نگذاشته بودیم، کمین‌های دشمن بعثی، عبور از منافقینی که در مسیر ایستگاه داشتند، وجود میادین مین‌گذاری شده نیاز به تدابیری قوی بود که در شهید همدانی موج می‌زد.

سردار باقری با بیان اینکه در حالی که عتبات عالیات و بسیاری از شهرهای سوریه در معرض سقوط قرار گرفته بود، شهیدهمدانی احساس تکلیف کرد و باحضورش معجزه کرد گفت: ایشان بر تشکیل بسیج و مسلح شدن مردم و آموزش‌دیدن آن‌ها تاکید کرد و دفاع الوطنی را تشکیل داد که نقشی اساسی در همراهی با ارتش داشت.

وی افزود: شهیدهمدانی نیروهای مردمی شیعه و سنی و حتی غیرمسلمان را تحت نظر سردار سلیمانی مدیریت کرد و در پایان هم منجر به آزادسازی اکثر این مناطق شد و ورق برگشت.

رییس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: پیروزی‌های امروز سوریه مرهون تدابیر شهیدهمدانی در کنار سایر رزمندگان است، نفوذ کلام ایشان در سوری‌ها هم قابل بحث و پردازش است.

سردار باقری با بیان اینکه امروز سوری‌ها به فرماندهان ایرانی به عنوان یک عنصر مقدس است اظهار داشت: تروریست‌های تکفیری حاصل تفکرات اتاق‌های فکر آمریکا و اسرائیل است که این آسیب را به یک تهدید بزرگ تبدیل کردند. این تمام بشود، مسئله دیگری را مطرح می‌کنند.

وی تاکید کرد: مسئله استقلال شمال عراق مسئله‌ای نبود که الان مطرح شود. آن‌ها چه می‌خواهند که الان ندارند؟ در بحث مالی هم که قوی هستند. آن‌ها با احساسات مردم بازی می‌کنند و آن‌ها را به پای صندوق‌های رای بدون ناظر می‌کشانند، اگر این مسئله حل نشود، شاهد درگیری چندین ساله و حتی چند ده ساله در کشور عراق خواهیم بود.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه ما از این شهادت‌ها این درس را می‌گیریم که همه کسانی که دلشان برای انقلاب می‌سوزد، باید هوشیار و نگران و مراقب باشند تصریح کرد: خوابیدن ما به معنای خوابیدن دشمن نیست؛ اگر ما بخوابیم دشمنان هنوز بیدار هستند و تهدیدات به طور مکرر و متنوع در حال برنامه‌ریزی هستند.

سردار باقری خاطرنشان کرد: حضور در این جبهه‌ها نه سن و سال می‌شناسد و نه جاه و مقام‌، اگر درجه‌ای بر دوش ماست، به امر فرمانده‌مان و فقط برای پیشبرد امور است وگرنه همه ما باید رزمنده باشیم و در صحنه حضور پیدا کنیم، ما باید نعمت رزمنده بودن را حفظ کنیم و آن‌ را ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه شهادت شهیدهمدانی باعث رویش‌های جوانانی مثل شهیدحججی می‌شود تاکید کرد: خون هر شهیدی که می‌ریزد، ده‌ها شهیدحججی از آن می‌روید.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه از روزی که لشکر و سپاه حضرت رسول شکل گرفته است، ده فرمانده به خودش دیده که ۷ نفر از آن‌ها شهید شده‌اند گفت: هیچ کدام از لشکرهای ما این‌گونه نیستند، این افتخار شماست و تهرانی‌ها باید به وجود چنین لشکری افتخار کنند.

سردار باقری با بیان اینکه سپاه پاسداران و ارتش همواره این‌گونه بوده که فرمانده در خط مقدم حضور داشته است اظهار داشت: دفاع و رزم و حرکت در راه خدا، بهانه‌گیری و خستگی ندارد، آن چه که از شهید همدانی دیدم و از نزدیکانش می‌شنوم این است که یک بار نشده که این شهید خود را طلبکار انقلاب بداند و بهانه بگیرد، ما باید با جان و دل در راه انقلاب تلاش کنیم و مجاهدت و فداکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۳۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهید اسد پور در ۲۳ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید.
پیکر شهید اسد پور که بعد ار تفحص به عنوان شهید گمنام اعلام شده بود که با آزمایش‌های دی ان‌ای شناسایی و امروز به زادگاه منتقل شد.
امروز مادر شهید اسد پور بعد از ۳۷ سال دوری فرزند خود را در آغوش کشید.
پیکر شهید سید علاءالدین اسد پور قرار است روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفر صادق در شهرستان زرقان تشیع و سپس در زادگاهش روستای آقا جلو این شهرستان به خاک سپرده شود.

دیگر خبرها

  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • دانشگاه جزیره جدا از جامعه نیست/در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود
  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری