Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:12:26 GMT

برخی خود را صادر کننده، مفسر و مجری قانون می دانند

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۷۷۱۴

برخی خود را صادر کننده، مفسر و مجری قانون می دانند

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه برخی خود را صادر کننده، مفسر و مجری قانون می‌دانند، گفت: قانون به صراحت راهکار برخورد با این افراد را مشخص کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله سید محمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه بحث انتخاب استاندار یزد این روزها بسیار مطرح می‌شود، اظهار داشت: انتخاب استاندار نباید بر اساس سلیقه‌های سیاسی و حزبی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه توانمندی و شایستگی و توان مدیریتی بالا باید ملاک انتخاب استاندار یزد باشد، خاطرنشان کرد: استاندار یزد باید متناسب با ظرفیت‌هایی که این استان دارد انتخاب شده و در راستای پیشرفت استان فعالیت کند.

امام جمعه موقت یزد در ارتباط با یکی از احکامی که توسط قاضی در استان یزد صادر شده ولی اجرایی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که بعضی هم مفسر، هم مجری و هم تعیین کننده قانون هستند، این چه حرفی است که این افراد می‌زنند.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: مفسر قانون اساسی معلوم است و شورای نگهبان طبق قانون مفسر قانون است و احکام قضایی هم بر عهده قوه قضائیه است و نباید هر کسی اقدام به تفسیر و یا ارائه نظر در ارتباط با قانون کند.

مدرسی یزدی ادامه داد: این چه کاری است که قاضی حکم می‌دهد ولی عده‌ای در برابر حکم قانون می‌ایستند و آن را خلاف قانون می‌دانند، مگر مرجع تشخیص قانون این افراد هستند که در برابر حکم قانون می‌ایستند.

وی خاطرنشان کرد: حکمی که از طرف قاضی صادر شد و مراحل قانونی آن راطی کرده و شورای نگهبان هم آن راتایید کرده باید اجرایی شود و هیچ کسی حق ندارد در برابر آن ایستادگی کند، شورای نگهبان زمانی که بیان کرد یک موضوعی خلاف شرع است دیگر هیچ مرجعی نمی‌تواند نسبت به آن ادعایی داشته باشد اما برخی افراد خودشان را متولی، تصویب کننده، مفسر و مجری قانون می‌دانند.

امام جمعه موقت یزد خطاب به برخی افراد که از اجرای حکم قاضی در استان یزد اجتناب کرده‌اند، گفت: اگر خدای ناکرده کسی جلوی قانون ایستادگی کرد، قانون راهکار مقابله و برخورد با این افراد را به صورت کامل مشخص کرده است و باید همه به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

R41376/P1377/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه

دریافت 7 MB

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • عکس| واکنش مجری ثریا به حرف‌های عجیب مجری ایران اینترنشنال
  • فیلم| ادعای مضحک مجری BBC و واکنش مهمان برنامه
  • راهکار دولت برای پایان بلاتکلیفی ۳۲ ساله مالکان هفت‌آسیاب
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • تصویر جنجال‌ساز از کشف حجاب مجری زن صداوسیما در BBC
  • تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما
  • تصویری جنجالی از مجری زن سابق صداوسیما در BBC + عکس
  • تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC