Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمنان نظام برای مسئولان انقلابی حاشیه و سم‌پاشی ایجاد می‌کنند، گفت: برخوردهای قوه قضاییه با فتنه‌گران و جاسوسان سبب ترس و ناامیدی دشمنان شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرج با تاکید بر اینکه اهل تقوا در کنترل زبان خویش کوشا باشند، اظهار داشت: غیبت در جامعه سبب شیوع شده و افراد زیادی در اجتماع به این بیماری مبتلا می‌شوند و مومن باید تذکرهای زیادی در این مورد زشت به فرد غیبت‌کننده بدهد و از نظر شرع اسلام و سنت این مورد حرام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حدیثی در مورد غیبت از امام صادق(ع) افزود: ایشان فرمودند غیبت حرام است و در روایتی از رسول اکرم(ص) که به ابوذر غفاری بیان کردند که اگر مطالب که در غیبت فردی گفته می‌شود باطل باشد غیبت است و در مواردی غیبت تبدیل به تهمت و افترا می‌شود.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه غیبت در مورد برادر مسلمان زشت و قبیح است که خداوند تعالی آن را خوردن گوشت بردار مومن می‌داند، اضافه کرد: خدواند با مقایسه غیبت با مردارخواری به بدی و ناپسندی این عمل تذکر جدی می‌دهد و کسی که غیبت فردی را انجام می‌دهد گناهان افرادی را که خداوند پوشانده است آشکار می‌کند و بدترین جایگاه را نزد خداوند غیبت‌کننده و شنونده آن دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ادامه داد: فردی که در بیت خود غیبت می‌کند، انسانی متکبر و فخرفروش است و بسیاری از خانواده‌ها و فضاهای اجتماعی با غیبت از بین می‌رود.

حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسین (ع) اسوه مسلمانان هستند

امام‌جمعه کرج با تاکید بر اینکه اگر انسانی بخواهد در ردیف متقین قرار گیرد نیاز به الگو دارد، گفت: در قرآن کریم حضرت ابراهیم نبی(ع) اسوه مومن قرار داده و در آیه‌ای دیگر حضرت رسول اکرم(ص) الگوی تمام مردم در طول تاریخ بشریت است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت امام حسین(ع) که ایشان اسوه‌ای برای مسلمان هستند، اضافه کرد: صفت مواسات صفتی منزه است که ریشه در کلمه اسوه دارد و ایثار از مواسات بالاتر است و از خودگذشتگی و همدردی با دیگران شامل این افراد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با تاکید بر اینکه انصاف، مواسات و یاد خدا از بالاترین اعمال مومنان است، خاطرنشان کرد: دوستی و همراهی نمودن با برادران دینی سبب تقرب به خداوند می‌شود و اگر زمانی مشکلات مردم را به معضل خود مقدم بداریم شیعه امیرالمومنین (ع) محسوب می‌شویم و این عمل صالح سبب ایجاد برکت و رزق می‌شود.

خطیب نماز جمعه کرج با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) اهل مواسات بود و عاشورا بالاترین از خود گذشتگی در تاریخ بود، عنوان کرد: حر بن یزید ریاحی نیز در کربلا مواسات کرد و با از خودگذشتگی جان و نفس خویش را به خداوند و اهل بیت(ع) اهدا کرد و همین ماجرا در شب عاشورا اتفاق افتاد که یاران حضرت امام حسین(ع) با ایشان مواسات کردند و تا آخر وفای به عهد با امام شهید کردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب کبری(س) از کلماتی که اصحاب عاشورایی درباره امام حسین (ع) در زمان جنگ بیان کردند که جان خویش را برای اهل بیت می‌دهند خوشحال شدند و اوج مواسات را در کربلا می‌بینیم و قله آن حضرت عباس بن علی(ع) است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه یکی از مواسات‌های زمان فداکاری‌های نیروی انتظامی است، ادامه داد: مبارزه با انحراف، ناهنجاری، فساد و جرائم از کارهای بزرگ ناجا است و این افراد آزادمنشانه جان خویش را فدا می‌کنند تا مردم آسایش و آرامش داشته باشند و تمام نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی در مرزهای اسلامی دفاع از سنگر اسلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ حسینی در جامعه ایجاد شود، افزود: افرادی وجود دارند که از هر فرصتی برای حمله به عاشورا استفاده می‌کنند و مناسک‌سازی انجام می‌دهند و کسانی نیز جاهلانه و آگاهانه در این امر ناپسند وارد می‌شوند.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) معلم مبارزه با فساد است، اضافه کرد: جلسات و هئیت‌ها باید ظلم‌ستیز باشد و هرکدام از عزاداری‌ها که برخلاف اهداف امام‌حسین(ع) باشد، انحراف است.

وی با تاکید براینکه در جلسه عزاداری امام حسین(ع) دین از سیاست جدا نیست، عنوان کرد: گروه‌هایی هستند که به اسم اسلام به هر کار و جنایتی دست می‌زنند و باعث اسلام‌هراسی در جهان شده و باید محرم نیز مانند اربعین موج شور ایجاد کند.

به زائرین اربعین تسهیلات تعلق گیرد

امام جمعه کرج با تذکر به مسئولینی که برنامه‌های اربعین حسینی را برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: باید تسهیلات و کمک به زائرین بیشتر شود و خدمات زیادی به این بزرگان داده شود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام برای مسئولان انقلابی حاشیه و سم‌پاشی ایجاد می‌کنند، بیان کرد: اگر دستگاهی ضعیف عمل کند باید انتقاد از آن را گفت ولی چون قوه قضاییه در مسئله فتنه کوتاه نیامده افترا به آن می‌زنند.

خطیب نماز جمعه کرج عنوان کرد: برخوردهای قوه قضاییه با فتنه‌گران و جاسوسان سبب ترس و ناامیدی دشمنان شده است.

آمریکا دولت داعش در افغانستان را می‌خواهد

وی با بیان اینکه بصیرت عزاداران حسینی باید کامل و عمیق باشد، گفت: در افغانستان جریانی شروع شده است که خسارت‌های مالی و جانی و شکاف‌های قومیتی و مذهبی را در پی دارد و استکبار جهانی برای تقویت داعش در افغانستان در تلاش است و رقابت کاذبی برای افراطی‌گری در این کشور در جریان است و آمریکا می‌خواهد داعش در افغانستان، کشور ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در ایران در منطقه‌ای که آتش برافروخته است امنیت کامل وجود دارد، افزود: مردم و تمام دستگاه‌ها باید با بصیرت و رصد مناسب اقداماتی مناسب را در زمان آن انجام دهند و یک جبهه بین‌المللی تبلیغاتی در مقابل ایران وجود دارد و انفعالی نباید برخورد کرد.

وی ادامه داد: در برجام مقاومت مردم بیشتر خواهد شد و اگر دشمن بخواهد با زور با ملت ایران برخورد کند ایستادگی شدید انجام می‌گیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه آمریکا توان امنیت داخلی خود را ندارد، اضافه کرد: کشورهای استکباری برای از بین بردن انسان‌ها کارهای تروریستی انجام می‌دهند و با پول و تجهیزات انسان‌های بی‌گناه را به قتل می‌رسانند و باید دیپلماسی در مواجه با جریانات ضدنظام فعالانه رفتار کند.

وی با اشاره به سفر پادشاه عربستان و اتهامات آن علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: عربستان منبع صدور تروریست است و باید جواب آل‌سعود را به صورت تهاجمی و غیرمنفعلانه داد. این خاندان با پول‌های نفتی مسلمان‌کشی می‌کند و تنها راه عزت‌یابی، مقاومت در برابر استکبار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه 119 شهید به مهین عزیز باز می‌گردند، گفت: باید همواره مسئولین در برابر شهدا و خون آنان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا

در پی شکست طرح بین‌المللی که کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو برای توقف فعالیت آژانس آنروا با تحریک علیه نهادهای بین‌المللی و طرح ادعای دست داشتن کارمندان آن در حملات هفتم اکتبر کلید زده بود، ناکامی و ناامیدی بر محافل رسمی این رژیم حاکم شد.

به گزارش ایسنا، «امیر تیفون»  تحلیلگر مسائل سیاسی رژیم صهیونیستی در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» درباره حاکم شدن ناامیدی بر محافل رسمی این رژیم در پی شکست طرح کابینه نتانیاهو برای مختل کردن فعالیت‌های آژانس آنروا گفت: در حالی که اسرائیل نگران است آمریکا و انگلیس چنین اقدامی را در پیش گرفته و تصمیم خود برای تعلیق کمک‌های مالی را لغو کنند، آلمان نیز به لیست کشورهایی افزوده شد که به تازگی ازسرگیری حمایت مالی از آژانس آنروا را اعلام کردند.

تیفون اظهار کرد: شخصیت‌های برجسته‌ای در اسرائیل به تازگی اعتراف کردند، طرحی که با هدف لغو حمایت‌های بین‌المللی از آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) کلید خورد در پی اعلام ازسرگیری حمایت‌های مالی از سوی برخی کشورها شکست خورده است.

طرح کابینه نتانیاهو برای لغو کمک‌های مالی آنروا، آسیب‌های متعددی دید، آلمان یکی از کشورهای با اهمیت برای اسرائیل در جهان است که اعلام کرد قصد دارد حمایت‌های مالی خود از این آژانس را که ژانویه گذشته لغو کرده بود، از سر بگیرد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد پس از بررسی ادعاهای اسرائیل متقاعد شدیم نظارت بر فعالیت‌های آنروا و طرح‌هایی که اجرا می‌کند، باید بهبود یابد اما همزمان قصد داریم حمایت‌های خود از این آژانس را به زودی ازسربگیریم.

همچنین برلین از دیگر کشورهایی که حمایت‌های خود از آنروا را قطع کردند، خواست همانند آلمان این حمایت‌ها را در پیش بگیرند.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است آژانس آنروا به ایفای نقش سازنده و بی‌بدیل خود در رسیدگی به بحران انسانی در نوار غزه ادامه می‌دهد و دیگر نهادهای بین‌المللی که در غزه فعالیت دارند، بر زیرساخت‌های آن تکیه دارند.

در مقابل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای تصمیم آلمان را «تاسف بار و ناامید کننده» خواند و ادعا کرد: اسرائیل اطلاعاتی از «صدها فعال نظامی حماس و صدها فعال دیگر که وابسته به این جنبش و جهاد اسلامی هستند و به عنوان کارمند در آنروا کار می‌کنند» در اختیار آلمان و دیگر کشورهای حامی مالی می‌گذارد.

تیفون در ادامه گفت علت این تصمیم آلمان گزارشی است که «کاترین کولونا» وزیر خارجه سابق فرانسه که از سوی سازمان ملل مامور انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های آنروا شد، اواخر هفته منتشر کرد.

کولونا حدود یک ماه قبل به اراضی اشغالی سفر کرده و در آنجا با مسؤولان عالی رتبه کابینه نتانیاهو و ارتش این رژیم برای دریافت اطلاعاتی درباره ادعاهای مطرح شده علیه آنروا دیدار کرد اما او در گزارش نوشت: اسرائیل هیچ‌گونه مدرک و دلیلی بر اینکه بسیاری از کارمندان آنروا اعضای حماس هستند که در غزه فعالیت دارند و هیچ مدرکی دال بر مشارکت کارمندان آنروا در حمله هفتم اکتبر ارائه نکرد.

این گزارش با انتقاد شدید کابینه رژیم صهیونیستی روبرو شد و وزارت خارجه این رژیم در بیانیه رسمی در پاسخ به این گزارش مدعی شد که «در این گزارش خطرات مشکل موجود نادیده گرفته شده و تنها راه‌حل‌های تزئینی که متناسب با حجم گسترده نفوذ حماس در آنروا باشد، پیشنهاد نشده است.»

با این وجود برخی مسؤولان سیاسی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوهای خود با دیپلمات‌های خارجی اخیراً اعتراف کردند اسرائیل آنگونه که امید داشت نتوانست بر گزارش کولونا تاثیر بگذارد و روشن است که در پی انتشار این گزارش دیگر کشورها به آلمان ملحق خواهند شد و کمک‌ها را ازسر خواهند گرفت.

براساس گزارش‌هایی که اواخر هفته منتشر شده، انگلیس نیز در حال بررسی ازسرگیری کمک‌های مالی خود به آنروا است.

تیفون افزود: کشورهایی که تصمیم به ازسرگیری کمک‌ها گرفته‌اند، فرانسه، کانادا، استرالیا، سوئد، نروژ، اسپانیا و ژاپن هستند اما اسرائیل اساساً نگران این است که انگلیس و آمریکا تصمیم خود در این رابطه را تغییر دهند.
 
یک مسؤول رژیم صهیونیستی که در تلاش‌های سیاسی برای متوقف کردن حمایت‌های مالی از آنروا شرکت داشت، در گفت‌وگو با روزنامه «هاآرتص» مدعی شد: این شکست ناشی از نبود جایگزینی قانع کننده برای فعالیت‌های آنروا است، اسرائیل توانست در خصوص فعالیت‌های این آژانس در میان دوستان خود در جهان شک و تردید ایجاد کند اما از طرحش حمایت نکرده و هیچ جایگزین مناسبی برای آنروا ارائه نکرد.

روزنامه «هاآرتص» به نقل از یک دیپلمات غربی از یکی از کشورهایی که کمک‌های مالی را ازسرگرفته، نوشت: تصمیم کابینه کشورش برای انجام این کار به ۲ دلیل است، یکی اینکه دلایلی که اسرائیل ارائه کرد به اندازه کافی جدی نبود و شرایط انسانی در غزه رو به وخامت است و خطر بروز قحطی وجود دارد و دیگر اینکه عاقلانه نیست در حال حاضر کمک‌های مالی متوقف شوند به ویژه که در محافل اتحادیه اروپا این اتفاق نظر وجود دارد که در شرایط فعلی و با وجود ادعاهای اسرائیل حمایت‌ها از آنروا باید ادامه یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • جزئیات تازه و تکان‌دهنده از خودکشی سمیرا آل سعیدی
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • با وجود ناامیدی از دقایق بازی اندک، ویتور روکه به ترک بارسلونا فکر نمی‌کند
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند