Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، برخی منابع می‌گویند «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، با تعدادی از سناتورهای دموکرات درخصوص توافق هسته‌ای ایران، جلسه‌ای خصوصی برگزار کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از دو منبع آگاه، مک‌مستر تعدادی از سناتورهای دموکرات را به کاخ‌سفید دعوت کرده و به آنها گفته بود که به نظرش عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، اقدامی نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع می‌گویند جلسه مذکور با این هدف از سوی مک‌مستر ترتیب داده شده بود تا از سناتورهای دموکرات، راه‌هایی را برای اجتناب از عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، ایده بگیرد.

منابع مذکور – که خواستند نامشان فاش نشود – تاکید کردند مک مستر هیچگاه علنا نگفته که با رئیس جمهور آمریکا مخالف است همچنین علنا ابراز نداشته که می‌خواهد «دونالد ترامپ» تایید کند که توافق هسته‌ای ایران به سود منافع ملی آمریکا است.

اما این منابع می‌گویند که مک‌مستر مکررا به درخواست‌های سناتورهای دموکرات برای تایید کردن توافق هسته‌ای ایران واکنش نشان داده و در عوض خواستار جایگزینی دو حزبی برای آن شده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در این جلسه تاکید کرده که او تنها کسی نیست که باید برای تایید توافق هسته‌ای ایران قانع شود.

یک منبع دولتی اما به سی‌ان‌ان گفت که این سناتورهای دموکرات منظور مک‌مستر را اشتباه فهمیده و گمان می‌کنند او نه تنها پشت استراتژی ترامپ علیه ایران است بلکه با تمام تیم خود در حال کار برای نینرنگ زدن به استراتژی اوست. مک‌مستر در واقع به دنبال پوشش دادن آن دسته ایراداتی است که هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان به توافق هسته‌ای وارد می‌دانند.

ترامپ اگر تا 11 روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند و بررسی این مسئله را به کنگره بفرستد، قانونگذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت که درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرند.

وبگاه «المانیتور» نیز پیشتر نوشته بود طرح «اینارا» (INARA) که از سوی سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تدوین شده، به کنگره اجازه می‌دهد تمام یا برخی از 4 بسته تحریمی هسته‌ای اصلی را علیه ایران بازگرداند و دلیل کافی به تهران برای خروج از توافق ارائه کند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901384

دیگر خبرها

  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب (فیلم)
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • ببینید | نقض حکم اعدام بابک زنجانی با تائید و موافقت رهبر انقلاب
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد