Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@18:15:12 GMT

اختلاف مشاور‌امنیت‌ملی با ترامپ درباره برجام

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۴۴۵۸

شبکه خبری سی ان ان خبر داد که مشاور امنیت ملی ترامپ در جلسه ای با چند سناتور دمکرات تلویحا از مخالفت خود با تصمیم ترامپ برای رد پایبندی ایران به برجام سخن گفته است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا، سی ان ان در تارنمای خود نوشت: «هربرت مک مستر» مشاور امنیتی ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گروهی از سناتورهای دمکرات را برای بحث پیرامون تصمیم ترامپ درخصوص توافق هسته ای با ایران به کاخ سفید دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه از جزئیات جلسه افزود: مک مستر در این جلسه تلویحا گفت که نظر او این است که رد پایبندی ایران راهکار مناسبی نیست.
به گفته این دو منبع، هدف از این جلسه به وضوح، دریافت نظرات سناتورهای دمکرات درباره راهی برای اجتناب از رد پایبندی ایران بوده است.
مک مستر اگرچه مشخصا نگفت که با تصمیم ترامپ مخالف است، اما چندین بار در پاسخ به تلاش سناتورها برای متقاعد کردن او به تایید پایبندی ایران گفت که نیازی به اقناع او نیست.
به نوشته سی ان ان، نتیجه که سناتورها از سخنان مک مستر گرفته اند این بود که ترامپ از امضای پایبندی ایران به برجام احساس خوبی ندارد و متقاعد کردن او برای انجام این کار در دو دوره گذشته سال جاری میلادی کاری بسیار سنگین بوده است.
به گزارش ایرنا، هربرت مک مستر از جمله مشاوران ارشد ترامپ است که با خروج کشورش از برجام مخالف است.
راهبردی که در بازنگری سیاست دولت ترامپ در قبال ایران تحت نظارت مک مستر تدوین شده، اگرچه تلاش برای همکاری با کنگره و متحدان اروپایی آمریکا برای اعمال فشارهای جدید علیه ایران بخشی از آن است، اما توافق هسته ای طبق آن دست نخورده باقی می ماند.
با این حال وی در دشمنی با ایران و برجام نیز سکوت نکرده و در مصاحبه ای با سی ان ان مدعی شد که برجام از اساس ناقص است و تاثیراتش برعکس انتظارات بوده و ایران فرصت یافته تا به توسعه برنامه موشکی خود ادامه دهد.
مک مستر در جلسه ای پیش از پایان ضرب الاجل پیشین تایید پایبندی ایران، در حالی که نظر ترامپ بر رد پایبندی بوده، به همراه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا پس از مباحث طولانی ترامپ را متقاعد به تایید کردند.
نارضایتی ترامپ از تایید دوره ای پایبندی ایران به حدی است که برخی رسانه ها از تلاش مقام های دولت وی در همکاری با کنگره برای اصلاح قانون بازنگری توافق هسته ای و معاف کردن ترامپ از این کار خبر دادند.
ترامپ قرار است روز 12 اکتبر (20 مهرماه) سه روز پیش از موعد مقرر، تصمیم خود درباره برجام و همچنین جزئیات راهبرد جدید دولتش در قبال ایران را اعلام کند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • چمران: در شورایی که زنده است اختلاف‌نظر طبیعی است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود