Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@22:18:42 GMT

در ایام محرم و صفر به جای خون، پلاکت اهدا کنید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۷۸۰۸۸

در ایام محرم و صفر به جای خون، پلاکت اهدا کنید

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به نیاز بیماران سرطانی و بیماری‌های خون‌ریزی دهنده ارثی به پلاکت، گفت: بهتر است در ایام محرم و صفر به جای خون، پلاکت خود را اهدا کنید. به گزارش جهان نيوز، بشیر حاجی بیگی درباره نیاز بیمارستان‌های کشور به پلاکت برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های خون‌ریزی دهنده ارثی اظهار کرد: در ایام محرم و صفر بهتر است افراد به جای اینکه خون خود را اهدا کنند پلاکت را به روش پلاکت فرزیس اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه افراد با مراجعه به مراکز اهدای خون فقط می‌توانند، پلاکت خود را اهدا کنند، افزود: افراد می‌توانند با این روش بقیه اجزای خون خود نظیر گلبول‌های سفید و قرمز را به خون باز گردانند

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: بیماران تالاسمی برای ادامه حیات طبیعی خود به خون‌سالم و کافی نیاز دارند و و ازجمله مواردی که می‌تواند به سلامت افراد کمک کند استفاده از خون‌های اهدایی سالم از اهداکنندگانی است که مداوم خون می‌دهند.

حاجی بیگی با بیان اینکه هرساله در جهان حدود 112میلیون واحد خون اهدایی جمع آوری می شود، عنوان کرد: حدود 50 درصد از خون‌های اهدای در کشورهای با درآمد کم یا متوسط است که حدود 80 درصد از جمعیت دنیا در این مناطق زندگی می‌کنند. قابل توجه این که میانگین میزان اهدای خون در کشورهای ثروتمند 9 برابر بیشتر از کشور های با درآمد پایین است.

وی در پاسخ به این سوال که افراد در چه رنج سنی می‌توانند خون خود را اهدا کنند، گفت: حداقل سن قابل قبول جهت اهدای خون 18 سال تمام و حداکثر آن سن 60 است البته شرایط فرد باید توسط پزشک پایگاه بررسی شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران بیان کرد: نیاز به خون، پلاکت و پلاسما برای بیماران متفاوت است بنابراین با توجه به وضعیت بیماری و تجویز پزشک معالج تعیین می‌شود.
حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه طول عمر کوتاه فرآورده پلاکت 3 تا 5 روز است، عنوان کرد: بیماران نیاز مداوم به پلاکت‌های اهدایی دارند.

وی در پایان گفت: افراد می‌توانند هر 48 ساعت یا دو روز یک‌بار اهدای پلاسما یا پلاکت داشته باشد، به شرطی که بیشتر از دو بار در هفته و 24 بار در یک سال نشود.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۷۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کانون دانشجویی فرهنگی نبض زندگی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری اداره کل انتقال خون استان یزد، آیین بانوی اهداکننده حیات را برگزار می‌کند. 
در آیین بانوی اهداکننده حیات از بانوان ودخترانی که تا روز دختر (۲۱ اردیبهشت) خون اهدا کنند، بانوان و دخترانی که تا به حال حداقل یک بار اهدای خون داشته اند، بانوان ودخترانی که در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار، خون اهدا کرده اند، تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....