Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:36:53 GMT

11 دليل براي خوردن روزي 1 عدد سيب

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۰۳۷۵

11 دليل براي خوردن روزي 1 عدد سيب

خبرگزاري آريا -

سيب به بهبود تنفس، درمان و پيشگيري از آسم، افزايش هوش، پيشگيري و درمان آلزايمر، کاهش کلسترول، کاهش خطر حملات قلبي، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، افزايش انرژي بدن، افزايش بينايي و بهبود ديابت کمک مي‌کند.
جدا از طعم و مزه‌ي بسيار عالي که سيب دارد، اين ميوه کوله‌باري از خواص درماني را در خود دارا مي‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيب نقش مهمي در سلامت بدن دارد و مزيت آن اين است که علاوه بر پيشگيري از بيماري‌ها، باعث افزايش سلامتي نيز مي‌شود.
در اين‌جا، براي شما دلايلي آورده‌ايم که چرا بايد روزي حداقل يک عدد سيب بخوريد.
1-به بهبود تنفس، درمان و پيشگيري از آسم کمک مي‌کند
محققان انگليسي اخيراً به اين نتايج دست پيدا کرده‌اند که مادراني که در طي زمان بارداري سيب بيشتري مي‌خورند، کمتر احتمال دارد فرزنداني داشته باشند که تا سن 5 سالگي دچار آسم شوند.
اين ميوه مي‌تواند از ريه‌هاي افراد بزرگ‌سال نيز محافظت کند.
همچنين مي‌تواند احتمال مبتلا شدن به آسم، سرطان ريه و بسياري از بيماري‌هاي ديگر را کاهش دهد. اگر شما از مشکلات ناشي از آسم رنج مي‌بريد با خوردن يک فنجان آب سيب مي‌توانيد به رفع اين مشکلات و نگراني‌ها کمک کنيد. يکي از نشانه‌هاي آسم به سختي و با صداي بلند نفس کشيدن است اما با خوردن آب سيب تازه مي‌توانيد اين نشانه‌ها را از بين ببريد.
2- باعث مي‌شود ديرتر گرسنه شويد
سيب حاوي ميزان زيادي فيبر مي‌باشد و بدون اين‌که شما کالري زيادي دريافت کنيد، معده را پُر نموده و باعث مي‌شود ديگر احساس گرسنگي نکنيد.
شيريني طبيعي که در سيب وجود دارد به آهستگي وارد خون مي‌شود و به حفظ قند خون و اين‌که سطح انسولين را در بدن شما در حد ثابتي نگاه دارد، کمک مي‌کند، در نتيجه بدن شما احساس پُري و سير بودن بيشتري خواهد کرد، برعکس خوراکي‌هاي آماده که مواد قندي در آن‌ها بسيار زياد است و گرسنگي‌هاي بسيار سريع را به دنبال دارند.
3- به افزايش هوش، پيشگيري و درمان آلزايمر کمک مي‌کند
احتمالاً به علت افزايش توليد استيل کولين (يک ماده شيميايي که وظيفه رساندن پيغام بين سلول‌هاي عصبي را بر عهده دارد)، سيب به بالا بردن کارايي حافظه ضمن افزايش سن و کاهش بالقوه‌ي شانس ابتلا به بيماري آلزايمر کمک مي‌کند. اين نتايج، از تحقيقاتي که در دانشگاه منچستر بر روي حيوانات انجام شد، به دست آمد.
اثر آن در درمان و پيشگيري از آلزايمر به گونه‌اي است که خوردن سيب باعث تقويت سلول‌هاي مغز مي‌شود.
4- کلسترول خون را کاهش مي‌دهد
بايد از دو ترکيب کليدي و اصلي تشکر کنيم؛ پکتين (نوعي فيبر گياهي) و پلي فنول‌ها (نوعي آنتي‌اکسيدان قوي). سيب مي‌تواند سطح کلسترول بد خون (LDL) را پايين بياورد و به اين ترتيب از گرفتگي عروق جلوگيري مي‌کند.
براي استفاده‌ي بيشتر از مواد مغذي موجود در سيب، پوست آن را دور نيندازيد، زيرا پوست سيب دو تا شش برابر بيشتر از گوشت آن، ترکيبات آنتي‌اکسيداني دارد.
با خوردن سيب به طور منظم مي‌توانيد از مبتلا شدن به ديابت و مشکلات
ديگري که به دنبال دارد جلوگيري کرد. ژلاتين موجود در سيب نقش انسولين را
ايفا مي‌کند در نتيجه در تنظيم سطح قند خون بدن اهميت ويژه‌اي دارد
سطح بالاي کلسترول در بدن مشکلات طولاني مدت و خطرناکي را به دنبال دارد با مصرف سيب مي‌توانيد سطح کلسترول را در حد نرمال نگه داريد.
مطالعات و پژوهش‌ها حاکي از اين است که خوردن دو عدد سيب در هر روز تقريباً به ميزان 16 درصد سطح کلسترول را پايين مي‌آورد. براي کاهش سطح کلسترول هيچ چيز ديگري به اندازه سيب مفيد نيست.
5- با سرطان مبارزه مي‌کند
مطالعات آزمايشگاهي نشان داده‌اند ترکيبات مختلفي که در اين ميوه‌ي آب‌دار وجود دارد، رشد سلول‌هاي سرطاني را محدود مي‌کنند، اما اين ترکيبات زماني بيشتر تأثيرگذار خواهند بود که به طور کامل از تمام جزئيات سيب استفاده شود (البته به جز ساقه و دانه آن).
افرادي که روزانه بيشتر از يک سيب مي‌خورند، درصد مبتلا شدن به چند نوع سرطان را 9 تا 42 درصد در خود پايين مي‌آورند (سرطان دهان، مري، روده بزرگ، سينه، تخمدان، سرطان پروستات و سرطان‌هاي ديگر). اين نتايج از تحقيقات محققان ايتاليايي به دست آمده است.
از آنجايي که فيبر موجود در سيب در تقويت دستگاه گوارش موثر است از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ جلوگيري مي‌کند. خوشبختانه مطالعات نشان داده است که مصرف اين ميوه خطر ابتلا به سرطان ريه و سرطان سينه را نيز کاهش مي‌دهد و به طور کلي سيب، ميوه‌اي کاملاً استثنايي در پيشگيري از انواع سرطان‌ها به شمار مي‌آيد.
6- دستگاه گوارش را تقويت مي‌کند
افرادي که از مشکلات دستگاه گوارشي رنج مي‌برند با خوردن سيب مي‌توانند عملکرد اين دستگاه را در حد نرمال نگه دارند.
مهم‌ترين دليل در تنظيم و تقويت دستگاه گوارش اين است که سيب سرشار از فيبر است و اين بدان معناست که حرکات روده‌اي را منظم مي‌کند و دير هضمي و يبوست را از بين مي‌برد. با تنظيم دستگاه گوارشي از دل دردهاي مزمن و شديد که به اين دستگاه مرتبط است نيز کاسته مي‌شود.
7- موجب افزايش انرژي بدن مي‌شود
قندي که در سيب وجود دارد طبيعي است و فوايد زيادي دارد که به هيچ عنوان قابل مقايسه با شيريني‌ها و قندهاي مصنوعي نيست.
قند موجود در سيب باعث افزايش انرژي مي‌شود به همين دليل است که خوردن اين ميوه صبح زود و قبل از صبحانه توصيه شده و تا آخر شب بدن را سرحال نگه مي‌دارد و انرژي مورد نياز را تأمين مي‌کند.
8- به درمان آنمي (کم خوني) کمک مي‌کند
از آن‌جايي که سيب داراي آهن است در درمان آنمي نقش مهمي دارد. آهن موجود در بدن سطح هموگلوبين را افزايش مي‌دهد که افزايش هموگلوبين با درمان آنمي رابطه مستقيم دارد اگر شما دائماً احساس ضعف و خستگي داريد با خوردن اين ميوه مي‌توانيد سرحال شويد زيرا قند طبيعي و اسيدهاي موجود در سيب با آهن آن ترکيب شده و باعث افزايش انرژي و همچنين تقويت سيستم ايمني بدن مي‌شود به گونه‌اي که بدن در برابر بيماري‌ها حالت آماده باش به خود مي‌گيرد.
سيب
9- کاهش خطر حملات قلبي را به دنبال دارد
سيب سرشار از آنتي اکسيدان قوي است و در حقيقت آنتي اکسيدان براي سلامت قلب فوايد زيادي دارد مصرف سيب کمک زيادي به درمان و پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي مي‌کند.
از آنجايي که بيماري قلبي با افزايش سن، زياد مي‌شود، مصرف اين ميوه هيچ‌وقت دير نيست و به خوردن آن توصيه زيادي شده است.
10 - به بهبود ديابت کمک مي کند
افرادي که مبتلا به ديابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات ديگري نيز دچار مي‌شوند که به ديابت مربوط مي‌شود از جمله اختلالات عصبي، مشکلات کليوي و مشکلات بينايي. با خوردن سيب به طور منظم مي‌توانيد از مبتلا شدن به ديابت و مشکلات ديگري که به دنبال دارد جلوگيري کرد. ژلاتين موجود در سيب نقش انسولين را ايفا مي‌کند در نتيجه در تنظيم سطح قند خون بدن اهميت ويژه‌اي دارد. خوشبختانه اين ميوه در شرايط آب و هوايي مختلف برداشت مي‌شود.
11- به افزايش بينايي کمک مي‌کند
مشکلات ناشي از بينايي تقريباً غيرقابل پيشگيري است اما اخيراً مطالعات انجام شده نشان داده است که سيب مي‌تواند اثر مطلوبي بر بينايي داشته باشد از آن‌جايي که سيب منبعي غني از ويتامين A و ويتامين C است در درمان شب کوري و کور رنگي اثرات مثبتي دارد.
منبع:tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد

رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس، گفت: صندوق نوآوری، بر دانش بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش بینیان حوزه سلامت تمرکز دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدصادق خیاطیان با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویداد‌های علمی وفناوری در حوزه سلامت، از جمله کنگره کنسرژنومیکس، تصریح کرد: شکل گیری کمیته تجاری سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور، اثربخش باشد و صندوق نوآوری و شکوفایی هم آماده تقویت و حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت اپ قرار می‌گیرند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر اینکه سلامت از موضوعات راهبردی صندوق است، معاونت توسعه این نهاد، را مسئول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسرژنومیکس معرفی کرد.

دکتر مصطفی زمانیان عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند می‌توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه گذاران حوزه سلامت به ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و رییس کنگره کنسرژنومیکس درباره شکل دهی برنامه‌هایی که در دستور کار کنگره قرار دارد و جذب کمک نهاد‌های مالی برای برگزاری این رویداد، توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین سیدجواد مولا دبیر علمی کنگره کنسرژنومیکس، نحوه برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، پرویز کرمی دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس ضمن تشکر از اهتمام صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های حوزه پیشگیری و درمان گفت: امسال برای نخستین بار در کنار موضوع و اهداف علمی کنگره کنسرژنومیکس، تلاش شده برای شکل دهی زیست بوم پیشگیری و شخصی سازی درمان و شبکه سازی در ان اقدام شود.

دومین کنگره کنسرژنومیکس با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره چارلز پس از گزارش‌های ضدونقیض
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان