Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@06:16:30 GMT

نرخ آسیب‌ها در بین دانش آموزان اردبیل ناچیز است

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۱۲۴

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نرخ آسیب‌های اجتماعی در فضای مدرسه و بین دانش آموزان بسیار پایین است و این در سایه همکاری پلیس و فرهنگسازی مناسب رقم خورده است. 

به گزارش ایسنا، احمد ناصری در همایش مشترک پلیس و آموزش و پرورش در مدرسه فاطمه الزهرای اردبیل اظهار کرد: ما همکاری و تعامل خوبی را با نیروی انتظامی با محوریت فرهنگسازی و تقویت راه های پیشگیری در کم شدن آسیب های اجتماعی داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا سالم ترین فضای تربیتی را برای نسل آینده فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هشدار پلیس را در ارتباط با تعدد و تنوع آسیب های اجتماعی و ضرورت همکاری و مشارکت خانواده ها در کاهش این آسیب ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با محوریت اولیا و مربیان و تشکیل جلسات مستمر سعی می کنیم تا خلاهای احتمالی را در مسیر به حداقل رساندن آسیب ها به خوبی طی کنیم و با بهره گیری از ظرفیت های به وجود آمده تلاشمان بر کاهش آسیب ها و پیشگیری از آن باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 230 هزار دانش آموز استان در کنار 19 هزار معلم و همکار فرهنگی باید از مصونیت لازم و در عین حال تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی در بهبود شرایط سالم تربیتی بهره مند شوند اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در کم کردن این آسیب ها و برطرف کردن دغدغه خانواده ها در مسیر تربیت و تعالی شایسته فرزندانشان گام بردارد و باید همه پای کار بیایند تا به دور از همه ناهنجاری ها تلاشی جدی و فراگیر در مسیر تعلیم و تربیت شایسته فراهم آید.

ناصری با رد شایعاتی مبنی بر روند رو به رشد مصرف موادمخدر و سیگار و برخی دیگر از آسیب ها در فضای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: در قیاس با همه مجموعه های فرهنگی، هنری و تربیتی فضای مدرسه سالم ترین فضا برای تربیت شایسته نسل آینده است و ما این را مدیون مشارکت خانواده ها و نهادهایی همچون نیروی انتظامی هستیم.

وی به فعالیت دانش آموزان در قالب همیاران پلیس و تلاش برای آموزش نسل آینده در ارتباط با مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین ارتقای آگاهی ها و بصیرت ها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: انتخاب شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان پلیس برای امنیت و امنیت برای همه حکایت از یک تلاش فراگیر برای تحقق بخشی به این شعار زیبنده جامعه آرمانی است.

در این مراسم معاون اجتماعی نیروی انتظامی نیز با بیان اینکه پلیس از سرمایه اعتماد و وثوق مردم برای انجام طرح های مختلف به ویژه طرح های سازنده در مجموعه آموزش و پرورش استفاده می کند اظهار کرد: باید امر فرهنگسازی و آموزش را از نهاد مدرسه و کلاس درس آغاز کنیم تا بتوانیم در بزرگسالی کودکان خود را با مبانی درست رفتار سالم اجتماعی و همچنین قوانین آشنا کنیم.

کریم نوری بیان کرد: پلیس در طول سال با برنامه های مختلف و با مشارکت آموزش و پرورش سعی دارد تا موضوع آموزش و پیشگیری را به عنوان راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی مدنظر داشته باشد که در این مسیر همواره از همراهی ها و همکاری های مجموعه آموزش و پرورش بهره مند هستیم.

در این مراسم پیام مشترک مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل و فرمانده نیروی انتظامی با محوریت فرهنگسازی و راهکارهای عملیاتی در کاهش آسیب ها و پیشگیری از این امر قرائت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند