Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@17:14:08 GMT

وندی شرمن: ترامپ با آتش بازی می‎کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۳۹۳

صراط: دیپلمات ارشد آمریکا در تیم مذاکره کننده هسته ای سابق این کشور هشدار داد پافشاری ترامپ برای خروج از برجام، تبعات جبران ناپذیری برای سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت.

به گزارش مهر، «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای سابق آمریکا با انتشار یادداشتی در «نیویورک تایمز» از تصمیم احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای خروج از برجام انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در این باره نوشت: ظاهرا ترامپ می خواهد علیرغم این واقعیت که ایران مفاد توافق هسته ای را نقض نکرده، چین اقدامی را انجام دهد. در واقع، اعضای کلیدی تیم امنیت ملی وی به پایبندی ایران، اذعان کرده اند و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم در ۸ گزارش خود این مسئله را تایید کرده است.

در عین حال شرمن مدعی شد: تیم ترامپ درباره اینکه می گوید رفتار ایران در راستای ثبات زدایی از منطقه است، حق دارد. اما وقتی می گوید این رفتارها در تناقض با روح برجام است، اشتباه می کند. در واقع، سیاست خارجی دردسر ساز ایران اولین دلیل در توجیه ضروری بودن توافق هسته ای است چرا که ایران مسلح به تسلیحات اتمی به مراتب برای منطقه و جهان خطرناک تر است.

شرمن می افزاید: اما ترامپ به جای آنکه مسئولیت تصمیم درباره آینده توافق را به عهده بگیرد، خواهان شانه خالی کردن از آن است. او امیدوار است کنگره مصوبه ای را برای رفع برخی دغدغه های آمریکا که هرگز جزئی از دستورکار اصلی توافق هسته ای نبوده است، تصویب کند. اگر کنگره به اقدام یک جانبه برای تغییر یک توافق چندجانبه رضایت بدهد، در عمل موجب نابودی آن خواهد شد.

شرمن در ادامه با این ادعا که توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی می شود، ادعا کرد: تعمد ترامپ به عدم پذیرش واقعیت درباره توافق هسته ای، تبعات بسیار گسترده ای خواهد داشت.

به گفته وی، اجرای این تصمیم خیانت به اعتماد متحدین آمریکا است و منزوی شدن این کشور را در پی خواهد داشت. حال آنکه تبعات آن برای سیاست خارجی آمریکا فاجعه بار خواهد بود چراکه به این ترتیب میان آمریکا و اروپا جدایی افتاده، روابط ترانس آتلانتیک تضعیف می شود و سفر ماه آینده ترامپ به چین با هدف مهار کره شمالی را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

شرمن در نهایت می گوید: اقدام ترامپ به ایران فرصت می دهد تا حق به جانب به نظر برسد چراکه به این ترتیب می گوید اول آمریکا بود که توافق را برهم زد. به این ترتیب حتی اگر ایران راضی به ادامه توافق با دیگر کشورهای دخیل باشد، آمریکا موضع خود برای اعمال نفوذ بر کمیسیون مشترک برجام را از دست می دهد و آن وقت است که به شواهد ما درباره سایت های نظامی ایران به دیده تردید نگاه خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی در نهایت هشدار می دهد: ترامپ و کنگره جمهوریخواه نه تنها با آتش بازی می کنند بلکه خود مسبب برافروختن آن هستند و مشکل می توان پیش بینی کرد هر یک از عواقب ذکر شده چه تاثیری بر سیاست خارجی آمریکا خواهد داشت.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست