Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:48:18 GMT

صالحی از موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۰۰۵۷

صالحی از موسسه ملی فیزیک هسته ای ایتالیا دیدار کرد

رم - ایرنا - علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای و معاون رئیس جمهوری پس از نشست با 'والریا فدلی' وزیر علوم و دانشگاه های ایتالیا از موسسه ملی فیزیک هسته ای این کشور بازدید کرد.

دکتر صالحی که در صدر هیاتی به دعوت مقامات ایتالیایی به رم سفر کرده است، روز دوشنبه با خانم 'والریا فدلی' وزیر علوم و دانشگاه ها دیدار و از موسسه ملی فیزیک هسته ای این کشور بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی ضمن مفید و مثبت خواندن دیدار با وزیر علوم ایتالیا، به خبرنگار ایرنا گفت: فضای بسیار مثبتی میان دو کشور وجود دارد که پس از برجام بسیار گسترده تر از قبل شده است و امیدوارم از این فضا به نحو احسن استفاده کنیم.
وی ادامه داد: علاقمندی ایتالیا به همکاری در مباحث علمی، صنعتی و فناوری پیشرفته وامکان همکاری های متقابل در حوزه های مختلف، محسوس است.
معاون رئیس جمهوری افزود: دراین دیدار درباره حوزه های مختلف همکاری مذاکره و تاکید شد تا در خصوص طرح های خاص، بطور مشترک سرمایه گذاری شود. یکی از طرح های مورد بحث، پروژه فناوری 'کوانتومی' در ابعاد مختلف است که قرار شد درباره آن مطالعه صورت بگیرد.
صالحی گفت: همچنین بحث همکاری های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی میان دو کشور مطرح شد. تاکنون نیز چندین قرار داد میان دو کشور منعقد شده که به خوبی پیش می رود اما نیاز به توسعه تدریجی آن است.
وزیر علوم ایتالیا نیز گفت: پایبندی ایران به توافق هسته ای برای ما بسیار مهم است و رم از اجرای این توافق حمایت می کند و امیدواریم همکاری های دو جانبه پس از دیدار مثبت امروز بیش از پیش تحکیم یابد.
رئیس سازمان انرژی هسته ای پس از دیدار با فدلی، از موسسه ملی فیزیک هسته ای در 'فراسکاتی' موسوم به 'ای.اف.ان.اف' نزدیک به شهر رم بازدید کرد. در این دیدار از تاسیسات پیشرفته شتاب دهنده های الکترونی و هسته ای بازدید شد.
رئیس سازمان انرژی هسته ای کشورمان که برای شرکت در کنفرانس دو روزه خلع سلاح اتمی با موضوع همکاری بین المللی برای تقویت ایمنی ، امنیت هسته ای و عدم گسترش سلاح های هسته ای به ایتالیا سفر کرده است، علی اکبر صالحی صبح روز سه شنبه در این کنفرانس بین المللی سخنرانی می کند.
'یوکیا آمانو' مدیر کل آژانس هسته ای و 'فدریکا موگرینی' مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در این کنفرانس سخنرانی کردند.
یوکیا آمانو روز دوشنبه با تاکید بر نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای برجام گفت: اجرای این توافق مستلزم مرحله آماده سازی و تایید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی بود و در این راستا باید در مورد مسائل گذشته (ابعاد برنامه هسته ای ایران) نیز شفاف سازی می شد.
فدریکا موگرینی در پیامی ویدیویی در این کنفرانس، برجام را راه حلی برد - برد دانست و گفت: برجام مانع از یک رویارویی نظامی خطرناک شده و متعلق به یک یا دو کشور نیست.
وی افزود: به توافق هسته ای با ایران توجه کنید. این توافق بدون اتحادیه اروپای قوی غیرممکن بود. ما تمام توان خود را در خدمت صلح قرار دادیم و این برای موفقیت مذاکرات ضروری بود.توافق هسته ای ایران قدرت همکاری بین المللی را نیز نشان داد. از طریق دیپلماسی و گفت و گو به راه حلی برد – برد دست یافتیم؛ سنگ بنایی برای عدم اشاعه بنا نهاده و مانع بالاگرفتن یک (رویارویی) مخرب و خطرناک نظامی شدیم.
این سمینار بین المللی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای و پیمان EURATOM درباره همکاری های بین المللی، علمی و فنی در زمینه امنیت و منع گسترش هسته ای برگزار شده است.
اروپام**461 *شبس*1488 *انتشاردهنده: عزیز موسوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا به مدت سه روز در شهر اصفهان برگزار می‌شود که نشانی از بلوغ فناوری هسته‌ای در کشور ماست.


جواد کریمی ثابت با اشاره به استقبال از این کنفرانس افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنر‌های تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.


وی گفت: ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد و در میزگرد‌های تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشور‌های ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.


کریمی ثابت افزود: هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها است و دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.


وی گفت:در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور موثر دارند، همچنین میزگرد‌های تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

کریمی ثابت خاطر نشان کرد: برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد.


وی گفت: نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محور‌های ارائه محتوا، پوستر‌ها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشور‌های دنیاست.


این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین