Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:35:05 GMT

هشدار امیر پوردستان نسبت به خطر بیوتروریسم

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۵۷۱

هشدار امیر پوردستان نسبت به خطر بیوتروریسم

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن روی بیوتروریسم سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است. سامانه بهداشت باید روی این موضوع برای حفاظت از فرماندهان و نیروها سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز در هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: امروز که در شرایط صلح هستیم و باید آمادگی‌های بهداری رزمی را ارتقا داد تا در شرایط بحران بتوان قابلیت انعطاف داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از برکات آمادگی نیروهای مسلح این است که احساس امنیت برای مردم بوجود می‌آورد و اعتماد به نفس مردم بالا می‌رود. بوجود آمدن بازدارندگی در دشمن یکی دیگر از برکات این آمادگی است؛ همانطور که در سال 2001 پیش آمد. در سال 2001 دشمن آمده بود تا به ایران ضربه بزند و با کسی هم شوخی نداشت اما آمادگی و صلابت نیروهای مسلح مانع آنها شد.

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رزمندگان ما باید تحمل زندگی در شرایط سخت را داشته و باید از لحاظ روحی هم این آمادگی را داشته باشند، تا در شرایط سخت ماموریت ها و در محاصره‌ها بتواند بجنگند، اظهار داشت: یکی از شرایط جنگ‌های آینده این است که این جنگ‌ها "انسان محور" هستند نه تجهیزات محور؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس اینگونه بود و ما با اتکا به نیروی انسانی توانستیم پیروز شویم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه نقش نیروی انسانی در جنگ‌های آینده انکار ناپذیر است، گفت: اولین وظیفه سامانه بهداشت و درمان حفظ سلامت نیروهاست تا بتوانند در جنگ حضور یابند. این سامانه باید برای شرایط مختلف آمادگی داشته باشد چه در شرایط جنگ‌های ناهمتراز چه در جنگ‌های نیابتی که مثلا اگر به یک یگان واکنش سریع در همدان دستور داده شد که برود و حمله دشمن از استان دیالی را دفع کند، سامانه بهداشت و درمان باید آمادگی پشتیبانی داشته باشد.

وی افزود: نیروهای مسلح باید هماهنگ و همکار باشند و اگر ظرفیتی در یک سازمان وجود دارد این امکان در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد، مراکز درمانی نیروهای مسلح باید بیمار محور باشند و ما باید طوری کار کنیم که مراجعین با رضایت از بیمارستان‌ها خارج شوند.

امیر پوردستان با بیان اینکه کشور ما، کشور حادثه خیزی است و نیروهای مسلح باید در صف اول خدمت رسانی در حوادث باشند، گفت: البته طرحی در حال تدوین است و حتی اگر کشوری از ما کمک خواست، باید کادر درمانی نیروهای مسلح اولین نفرات خدمت‌رسان باشند.

امیر پوردستان با تأکید بر اینکه امروز شرایط تهدید نسبت به سال 2001 تغییر کرده و ما در شرایط جنگ نیابتی هستیم، اظهار داشت: دشمن با استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در حال فشار آوردن به ما است. حقیقتا دشمن روی "بیوتروریسم" سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده است. سامانه بهداشت باید روی این موضوع برای حفاظت از فرماندهان و نیروها سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان موضوع رسیدگی به سربازان است؛ بخش زیادی از این رسیدگی‌ها به سامانه بهداشت و درمان برمی‌گردد. سربازان سرمایه‌های کشور هستند و بسیاری از آنها شاید مشکلاتی داشته باشند، ابتدا باید سلامت سرباز را تامین کنیم تا به عنوان یک حلقه از زنجیره امنیت کشور بتواند ایفای نقش کند.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند

مردم یمن امروز جمعه راهپیمایی‌هایی را برای حمایت از مردم غزه برگزار کردند و ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در گور‌های جمعی این شهر، بر اهمیت اقدامات مردمی و رسمی در حمایت از این مردم تأکید کردند.

به گزارش فارس، مردم یمن ضمن درخواست مجدد برای ایجاد گذرگاه‌های زمینی امن، تأکید کردند که از طریق این گذرگاه‌ها خود را به فلسطین خواهند رساند تا در کنار نیرو‌های مقاومت، وارد درگیری مستقیم با صهیونیست‌ها شوند.

در بیانیه پایانی این راهپیماییها، ضمن تبریک به نیرو‌های مسلح یمن به خاطر عملیات‌های اثربخش در برابر رژیم صهیونیستی، از نیرو‌های یمنی خواستند که عملیات‌های خود را علیه صهیونیست‌ها افزایش دهند.

مردم یمن ضمن تمجید از عملیات‌های نیرو‌های مقاومت در لبنان و عراق علیه اسرائیل، از همه ملت‌های آزاده جهان خواستند که با سلاح «تحریم کالا‌های اسرائیلی و آمریکایی» به جنگ با صهیونیست‌ها بروند.

در ادامه عملیات‌های یمن علیه صهیونیستها، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح این کشور روز گذشته خبر داد که نیرو‌های موشکی یمن چندین موشک و پهپاد به سمت کشتی «ام‌اس‌سی داروین» در خلیج عدن شلیک کردند.

یحیی سریع تصریح کرد نیرو‌های مسلح یمن کماکان با جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت که عملیات نیرو‌های مسلح یمن تا زمان پایان تجاوزگری‌های اسرائیل و برداشتن حصر نوار غزه ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ایجاد بانک اطلاعات خلیج فارس توسط سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • مردم یمن برای جنگ مستقیم با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل