Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@09:25:40 GMT

واردات رسمی پوشاک کاهش، صادرات افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۲۷۷۴

واردات رسمی پوشاک کاهش، صادرات افزایش یافت

بر اساس آمارهای تجارت خارجی کشور، در 6 ماهه اول سال‌جاری واردات پوشاک 2/24 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
بنابراین گزارش، در مدت یادشده 20 میلیون و 779 هزار دلار انواع پوشاک وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/24 درصد کاهش داشته است. واردات پوشاک در 6 ماهه ابتدای سال گذشته به میزان 21 میلیون و 256 هزار دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین حجم پوشاک وارداتی نیز در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43/5 درصد کاهش داشته است.
براساس مقررات صادرات و واردات، انواع پوشاک در سیستم طبقه‌بندی کالایی در دو فصل 61 با عنوان لباس و متفرعات لباس، کشباف یا قلاب‌باف و در فصل 62 با عنوان لباس و متفرعات لباس غیرکشباف یا غیر قلاب‌باف طبقه‌بندی می‌شود.

حقوق ورودی 55 درصدی پوشاک
حقوق ورودی واردات پوشاک در تمامی ردیف‌های تعرفه‌ای دو فصل 61 و 62 کتاب مقررات صادرات و واردات به میزان 55 درصد است که علاوه بر این واردکنندگان باید 9 درصد ارزش افزوده و 4 درصد مالیات علی‌الحساب هم پرداخت کنند.
واردات انواع پوشاک پس از اخذ مجوز ثبت سفارش از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که در حال حاضر مجوز ثبت سفارش صرفاً برای دارندگان نمایندگی رسمی پوشاک صادر می‌گردد.
نحوه ارزش‌گذاری پوشاک وارداتی در گمرکات پس از برگزاری جلسه با اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک هم به صورت عددی و هم کیلویی ارزش‌گذاری می‌شود. دلیل اینکه کیلویی هم ارزش‌گذاری می‌شود این است که با توجه به سبک بودن برخی پوشاک وارداتی پس از شمارش عددی یک میانگین ارزش برحسب وزن نیز گذاشته شده تا ارزش‌گذاری پوشاک وارداتی در چارچوب نرخ‌های مصوب صورت پذیرد. هم‌اکنون ارزش پوشاک در سامانه ارزش گمرک موجود بوده و در صورت دریافت هرگونه پیشنهاد از سوی تولیدکنندگان گمرک ایران آماده است نرخ ارزش پیشنهادی را در سامانه آنلاین ارزش در نظر بگیرد. همچنین با توجه به اینکه واردات انواع پارچه و پوشاک در مسیر قرمز قرار می‌گیرد، پس از ارزیابی فیزیکی محموله‌ها امکان واردات این دو کالا امکان‌پذیر است و علاوه بر آن واردات پارچه مشمول اخذ مجوز استاندارد است. لذا امکان اظهار پوشاک در ردیف پارچه وجود ندارد و گمرک ایران آماده است در صورت هرگونه گزارش تخلفی براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی و مستندات سریعتاً اقدام نماید. ضمن اینکه خرده‌فروشی پوشاک برای مسافران در مناطق آزاد انزلی، ماکو، ارس (جلفا)، اروند (خرمشهر و آبادان)، قشم، کیش و چابهار وفق قانون و مقررات مشمول معافیت است.
افزایش 24 درصدی صادرات پوشاک
در 6 ماهه نخست سال‌جاری صادرات انواع پوشاک 24 درصد افزایش داشته است.
بنابر این گزارش در مدت یادشده 22 میلیون و 748 هزار دلار انواع پوشاک به کشورهای مختلف صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است. واردات پوشاک در 6 ماهه ابتدای سال گذشته به میزان 18 میلیون و 381 هزار دلار بود.
این گزارش حاکی است حجم پوشاک صادراتی در 6 ماهه ابتدای سال‌جاری به یک هزار و 840 تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر حجمی نیز 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۲۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۴۳۵ هزار و ۲۲۹ تن کالا به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۲۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

جمشیدی اظهار داشت: ذرت دامی با ارزش ۹۶ میلیون دلار، جو دامی با ارزش ۲۰ میلیون دلار، چربی‌ها و روغن های حیوانی و نباتی با ۲۵ میلیون دلار، کک نفتی با ارزش ۳ میلیون دلار و چوب با۳ میلیون دلار مهم‌ترین اقلام عمده وارداتی به گمرکات مازندران در مدت یادشده هستند.

وی بیان داشت: امارات حدوداً ۲۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۷۸ میلیون دلار، روسیه ۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۴ دلارمیلیون، ترکیه با ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۱ میلیون دلار، انگلستان با سه هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار و سنگاپور با ۸ هزار تن کالا به ارزش ۲میلیون دلار پنج کشور اول طرف معامله در حوزه واردات به گمرکات مازندران بودند که در مجموع ۴۱۵ هزار تن از وزن و ۱۴۹ میلیون دلار از ارزش کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در فروردین ماه سال‌جاری مربوط به این کشورها است.

واردات کالا از این پنج کشور ۹۵ درصد از کل وزن و ۹۶ درصد از کل ارزش واردات گمرکات مازندران را دربرمی‌گیرد.

وی با اشاره به واردات کالاهای اساسی از گمرکات مازندران اظهار داشت طی این مدت ۴۱۳ هزارتن کالای اساسی شامل ذرت دامی، جو دامی، چربی ها وروغن های حیوانی و نباتی و خوراک آماده دام به ارزش ۱۴۲ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از طریق کمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار وارد کشور شده که از نظر وزنی ۶۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می دهند.

کد خبر 6093106

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران