Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار کرمانشاه از اجرای 168 طرح آبیاری بارانی (تحت فشار) و قطره ای در این شهرستان و در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها یک هزار و 865 هکتار از زمین های کشاورزی را زیرپوشش قرار می دهد.

فضل الله رنجبر روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این تعداد طرح که اجرای آن آغاز شده 77 مورد در سطح 618 هکتار به طور کامل به اتمام رسیده و 91 طرح نیز در سطح یک هزار و 247 هکتار در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برای اجرای طرح سیستم آبیاری بارانی و در ازای هر هکتار، 50 میلیون ریال و به ازای اجرای سیستم قطره ای برای هر هکتار 70 میلیون ریال کمک بلاعوض از طریق دولت به صاحبان طرح ها اعطا می شود.
رنجبر یادآوری کرد: تا قبل از دولت یازدهم، برای اجرای هر کدام از این طرح ها مبلغ 20 میلیون ریال کمک بلاعوض صورت می گرفت در حالی که در این دولت دوازدهم این کمک ها به 50 و 70 میلیون ریال افزایش یافته است.
فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر 932 میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تاکنون 26 هزار و 765 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه زیرپوشش آبیاری بارانی و قطره ای قرار گرفته است.
رنجبر ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با همکاری بانک کشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط در قالب کمیته سیستم های آبیاری تحت فشار و با هماهنگی فرمانداری و بخشداری های تابعه به دنبال اجرای سیستم های آبیاری به روش بارانی و قطره ای است و در همین راستا برنامه ای سه ساله را در شورای کشاورزی شهرستان تهیه کرده است.
وی در پایان گفت: هم اکنون 94 شرکت پیمانکاری، اجرای طرح های سیستم آبیاری بارانی و قطره ای در سطح استان را برعهده دارند که 60 شرکت آن در حوزه شهرستان کرمانشاه هستند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • محکومیت هزار و ۲۳۹ میلیارد ریالی برای عرضه خارج از شبکه لاستیک خودرو
  • کرمانشاه بارانی می‌شود
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • کرمانشاه دوباره بارانی می‌شود
  • کرمانشاه از فردا دوباره بارانی می‌شود
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود