Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمد حسین عزیزی گفت: به منظور سهولت در فعالیت و حفظ سلامت زائران در مراسم پیاده روی اربعین حسینی، به زائران توصیه می‌شود طی سفر از غذا‌های گرم استفاده کنند.

وی افزود: دادن نذری یکی از مراسم های مرسوم کشور عراق در ایام پیاده روی اربعین است که معمولا تنوع بالایی از موادغذایی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه می‌شود زائران تا حد امکان از مواد غذایی ساده‌تر در حین سفر استفاده کنند.

رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: مصرف غذا‌های گرم در مراسم پیاده روی اربعین از سلامت بیشتری نسبت به غذا‌های سرد برخوردار است چرا که حرارت غذا منجر به از بین رفتن میکروب‌های موجود در مواد غذایی شده و احتمال مسمومیت آن را کاهش می‌دهد.


وی عنوان کرد: مصرف چربی، قند و نمک مانع از فعالیت در پیاده روی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود زائران در هنگام پیاده روی‌های طولانی مدت از خوردن اینگونه مواد غذایی خودداری کنند.

عزیزی افزود: افرادی که دچار حساسیت‌های غذایی و محدودیت در مصرف غذا‌های خاص هستند می‌توانند از انواع کنسرو‌ها در طی سفر خود استفاده کنند.

وی در پایان یادآور شد: مصرف انواع مغز‌ها در طی پیاده روی‌های طولانی مدت می‌تواند انرژی و توانایی پیاده روی طولانی مدت را تأمین و به عنوان بهترین تغذیه مورد استفاده قرار گیرد .به منظور پیشگیری از بیماری های عفونی و میکروب ها توصیه می شود حتما از آب های معدنی پلمپ شده در حین سفر استفاده شود . همچنین مصرف چایی می تواند آب بدن را تأمین کرده و تشنگی را به تعویق اندازد.

700

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران پیاده روی اربعین حسینی توصیه های غذایی لازم در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مصرف غذای گرم مسمومیت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند