Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل هماهنگی شبکه های مردمی و مؤسسات عام المنفعه کمیته امداد، ضوابط و الزامات همکاری با مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیکوکاری را تشریح کرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،بهمن دستاری با اشاره به ماده۶ اساسنامه این نهاد در مورد همکاری و تعامل با مؤسسه‌های خیریه گفت: ارتباط و هماهنگی با این مؤسسه‌ها و تشکل‌های نیکوکاری مردمی داخل و خارج از کشور و تعامل و تبادل تجربه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آنها با هدف حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان و تقویت و گسترش مشارکت مردمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اشاره به اینکه یکی از وظایف کمیته امداد در برنامه ششم، شناسایی مؤسسه‌های خیریه از طریق بسترهای الکترونیکی است درباره چهارچوب اولیه تعامل با مؤسسه‌های خیریه توضیح داد: این خیریه‌ها باید دارای مجوز فعالیت رسمی از مراجع قانونی بوده و از حسن شهرت، سابقه اجرایی موفق اعضای قانونی هیئت امنای مؤسسه خیریه و بهره‌مندی از ساختارهای اجرایی کارآمد و مؤثر برخوردار باشند.

دستاری حجم فعالیت یا گردش مالی، فعالیت تخصصی در یکی از زمینه های ازدواج، اشتغال، مسکن، بهداشت، درمان یا معیشت و گستره جغرافیایی فعالیت موسسه خیریه را سه شاخص مهم در اولویت‌بندی این نوع مؤسسه‌ها برای همکاری با کمیته امداد برشمرد.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی و مؤسسه‌های عام المنفعه کمیته امداد درباره نحوه تبادل تفاهم نامه با مؤسسه‌های خیریه شناسایی شده گفت: دفاتر کمیته امداد در شهرستان مسئول انعقاد تفاهمنامه با مؤسسه خیریه مستقر در آن شهر یا منطقه است.

دستاری با اشاره به تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد با مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در مرحله نخست، شناسایی مساجد فعال و تبدیل آنها به مراکز نیکوکاری مورد نظر است. پس از آن کمیته امداد در چارچوب قوانین مراکز نیکوکاری با این مساجد همکاری می‌کند. البته هم اکنون شناسایی، تقویت، انتقال تجربه و اجرای طرح هر مسجد حداقل یک جهیزیه در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مؤسسه خیریه‌ای به مرکز نیکوکاری تبدیل نخواهد شد گفت: فعالیت در قالب مراکز نیکوکاری فقط برای مساجد فعال شناسایی شده در محدوده محلات قابلیت اجرایی دارد. همچنین هیچ صندوق صدقه‌ای با نام مرکز نیکوکاری تولید و توزیع نمی‌شود بلکه در صورت نیاز، کمیته امدادصندوق‌های صدقه را در اختیار مراکز نیکوکاری قرار می‌دهد.

دستاری گفت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی، تقویت روحیه کمک به مردم ، گسترش ارتباط خیران و مردم محله از کارکردهای اجتماعی مساجد است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد

ابراهیم ابراهیمی رئیس کمیته امداد سردشت بشاگرد گفت: ۵۰۰ کیسه آرد به ارزش بیش از ۵۰ میلیون تومان از محل کفارات جمع آوری شده در روز عید فطر امسال تهیه و بین مددجویان بخش گافر و پارامون توزیع شد.

وی افزود: اکنون هزار و ۶۵۰ خانوار در سردشت از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • حمایت‌ ۲ هزار و ۱۰۰ معلم نیکوکار البرزی از ایتام
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد