Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@09:56:50 GMT

سرمایه گذار بومی که پس از 12 سال کار تحریم می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۴۷۸۸

داریوش خسروی سرمایه گذار بومی که پس از 12 سال کار تحریم می‌شودو فرماندار خوسف علی رغم اولویت های کاری این شهرستان بر سر راه این سرمایه گذار سنگ اندازی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از اقداماتی که می تواند در جهت کمک دولت برای رونق پروژه ها شود حضور سرمایه گذاران در پروژه ها و رونق صنعت گردشگری است که متاسفانه یک سرمایه گذار بومی استان پس از 12 سال سرمایه گذاری در مجتمع آب درمانی لوت اکنون اقداماتاش از طریق مسئولان و فرماندار علی خوسف به چالش کشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داریوش خسروی مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت بیرجند در گفتگو با خاورستان اظهار کرد: طرح گردشگری مجموعه گردشگری آبگرم لوت در سال 1384 توسط اداره میراث فرهنگی مورد مطالعه قرار گرفت و در سال 1385 کلنگ احداث آن توسط اداره کل میراث فرهنگی زده شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این منطقه در اختیار بومیان بوده و آبشخور شترداران و دامداران بوده است؛ در سال 85 مکان آبشخور توسط جهاد کشاورزی به فاصله یک هزار متری انتقال داده می‌شود و لوله کشی آب به آن نقطه با هزینه گزاف و همکاری مردم منطقه و ساختن خانه ساربانی انجام می‌گیرد.

مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت بیرجند گفت: مجموعه آبگرم لوت به عنوان منطقه گردشگری به سرمایه گذار معرفی می‌شود؛ در ابتدا آقایان جمیع و عابدپور به عنوان سرمایه گذار داوطلب معرفی می‌شوند که بعد از مدتی انصراف خود را اعلام می‌کنند سپس این مجموعه به شهرداری خوسف واگذار می‌شود تا مجموعه را راه اندازی کنند و بعد از گذشت چند ماه شهرداری خوسف نیز انصراف خود را اعلام می‌کند.

خسروی ادامه داد: بالاخره من به عنوان چهارمین سرمایه گذار این مجموعه معرفی شدم و پس از طی کردن سلسله مراتب اداری و اخذ کلیه استعلامات دولتی و اخذ مجوزهای مورد نیاز، زمین توسط امور اراضی جهاد کشاورزی به من واگذار می‌شود.

وی افزود: بنده به مدت سه سال طرح را اجاره کردم و پس از احداث طرح طبق ضوابط و مصوبات دولت جمهوری اسلامی سند شش دانگ به نام اینجانب زده شد و در مدت چندین سال واحدهای اقامتی و تجاری، آلاچیق‌ها و سکوها که جزء بخش خصوصی هستند راه اندازی شد.

مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت بیرجند گفت: تمام نهادهای دولتی، استانداران وقت (مرتضوی، قهرمان رشید، خدمتگذار و پرویزی)، مدیران کل میراث فرهنگی (اسدالله محمدپور و رمضانی)، فرماندار اسبق شهرستان بیرجند (نداف) و اولین فرماندار شهرستان خوسف (فرجامی‌فر) و سایر مسئولین ذی ربط و حمایت‌های حوزه استانداری، معاون عمرانی (فرهادی) و معاون اقتصادی (خانم سرفرازی) با حمایت‌های معنوی خود اینجانب را حمایت کردند و زحمات این افراد برهیچ کس پوشیده نیست.

خسروی افزود: مجموعه با وضع فعلی که شامل، 15 باب مغازه، 20 اتاق سرویس‌دار، 12 اتاق بدون سرویس و فضاهای دیگر، در فازهای مختلف راه اندازی شد؛ در ضمن، مجتمع با هزینه شخصی راه اندازی شده است و هیچ گونه حمایت مالی و یا دریافت تسهیلاتی از دولت را نداشته‌ام.

وی ادامه داد: مجموعه آب‌درمانی که شامل هشتی، گیشه فروش بلیط، بوفه داخلی، سرویس بهداشتی، دوش، رخت‌کن، وان و استخر به طور مستقل زنانه و مردانه است و توسط اداره کل میراث فرهنگی به عنوان بهترین مجموعه آب درمانی در استان خراسان جنوبی شناخته شده است و اداره کل میراث فرهنگی و سرپرست میراث فرهنگی خوسف در مکانی که زیر ساخت‌های اولیه آن فراهم نیست و محدودیت اعتبارات جهت احداث بنا دارد تلاش فراوانی کرده است.

مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت بیرجند گفت: شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در مرحله‌ی دیگری از ساخت و ساز سرویس‌های بهداشتی، سوپر مارکت، ساندویچ فروشی و نمازخانه خواهران و برادران را احداث کرده است؛ در طول 12 سال همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات، جهت خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد اشتغال، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و همراهی دولت گام برداشته‌ام.

خسروی افزود: اما جای تاسف دارد که زحمات تمام افراد فوق توسط یک فرماندار بومی منطقه به چالش کشیده شده است و از زمان انتصاب فرماندار فعلی خوسف، این مجموعه در تحریم داخلی قرار گرفته است و هیچ اقدامی تاکنون جهت آماده‌سازی و تیغ زنی جاده و تهیه آب شرب، خط تلفن و همچنین اعتبارات تقویت برق مجموعه نشده است.

وی ادامه داد: حال سوال اینجاست که چرا تلاش‌های استاندار سابق (پرویزی) در خصوص مصوبات جاده، برق‌رسانی، آب رسانی و نصب دستگاه بی تی اس در مقابل این فرماندار بی نتیجه مانده است؟ و از استاندار جدید خواهشمندم موانع فوق را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد و از ادامه این روند جلوگیری فرماید.

مدیر عامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت بیرجند گفت: باید یاد‌آور شد که ایجاد ناامنی، فشار به سرمایه‌گذار، تحریک مردم و مسئولین شهرستان خوسف، جلوگیری از احداث جاده، فشار به بهداشت اماکن و دستور قطع تلفن مجتمع و در نهایت شکایت اوقاف از این مجموعه به عنوان اوقافی بودن ملک و با توجه به اخذ کلیه استعلامات قانونی، باعث شده سرمایه گذار مجموعه به نیست و نابودی کشیده شود.

خسروی افزود: تعدادی از مدارک که دال بر قانونی بودن فعالیت‌های اینجانب و همچنین سند شش دانگ این مجتمع به رویت می‌رسد.

حال، فرماندار خوسف که اولویت های کاری مسئولان را توجه به سرمایه گذاری و گردشگری بیان کرده بود اکنون پشت پا به اولویت های گردشگری این شهرستان می زند.

شفیعی گفته بود: جذب سرمایه گذاری و حمایت از تولید اولویت مسئولان خوسف است

در حال حاضر نیاز است مسئولان استان حمایت های بیشتری از سرمایه گذاران بومی استان داشته باشند تا شاهد رونق بیشتر طرح های گردشگری باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالحی صبح پنج شنبه به خبرنگاران بیان کرد: جمعی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه بیرجند و خوسف از ظرفیت‌های گردشگری خوسف بازدید کردند.

رئیس میراث فرهنگی خوسف گفت: این کاروان ۷۵ نفره در سفر یک روزه به این شهرستان از منظر و بافت ۵۰۰ هکتاری فرهنگی تاریخی خوسف، آرامگاه ابن حسام، مزارع کشاورزی، خانه‌های تاریخی دکتر شکوهی و میرزا جعفر، مسجد جامع و دریاچه طبیعی گواب این شهر دیدن کردند.

مسئول میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خوسف افزود: تبیین شاخص‌های مختلف معماری اسلامی، انتقال فرهنگ و هنر منطقه، اهمیت میراث تاریخی و کهن و حفظ و نگهداشت آن از جمله اهداف تورهای گردشگری یک روزه است.

وی گفت: شهر خوسف در ۳۶ کیلومتری غرب بیرجند و در حاشیه کویر لوت قرار گرفته است و به دلیل وجود کتیبه‌های تاریخی کال جنگال در نزدیکی خوسف و وجود محوطه‌های قبل از اسلامی، نشان از قدمت این شهرستان در این دوران دارد.

صالحی افزود: در دوران اسلامی، اوّل بار جیهَانی در اَشکال العالم از خوسف نام برده و می‌نویسد: «شهری خُرد است و در آن بُستان‌های بسیار و زراعت همراه است و عمارت فراوان و آب‌های بسیار.»

وی گفت: حمدالله مستوفی اولین کسی است که در سال ۷۴۰ ه. ق در نُزهه القلوب نام کنونی خوسف را آورده و درباره آن چنین می‌گوید: «خوسف شهر کوچکی است و چند موضع توابع دارد و آب آن از رودخانه باشد و دیه‌ها را آب از کاریز باشد و در آنجا همه نوع محصولی حاصل آید.»

مسئول میراث فرهنگی خوسف گفت: حافظ اَبرو در مورد تعداد دهات، مزارع و موقعیت شهر خوسف چنین نوشته: «بیست قریه و صد مزرعه از توابع خوسف است که بر کنار بیابان است و بر آن طرف بیابان، حدود کرمان است. خَبیص از نواحی آن است و آن را بیابان لوت خوانند و در تابستان از آن موضع نمی‌توان گذشت.

صالحی یادآور شد: بافت تاریخی خوسف که از دوران صفویه به بعد شکل گرفته، نشان از پیشینه عظیم معماری در این شهر دارد. بیشتر آثار معماری فعلی شهر متعلق به دوره صفوی تا قاجار است.

کد خبر 6094885

دیگر خبرها

  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • سفره یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان