Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل با اشاره به اینکه 60 درصد حوادث ساختمانی منجر به فوت مازندران در شهرستان بابل رخ می‌دهد، گفت: هجوم کارگران استان‌های سردسیر عامل اصلی اعتیاد کارگران و استادکاران ساختمانی بابل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مهدی پورچالی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: جای بسی تاسف است کارگران و استادکاران ساختمانی به دلایل مختلف به اعتیاد روی می‌آورند که این عامل سبب حوادث منجر به فوت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کارگران ساختمانی به دلیل دستمزد پائین مجبور هستند بیشتر از گذشته کار کنند که کار زیاد سبب دردهای شدید در کمر و زانوی آنها می‌شود که برای جبران این درد و کار بیشتر به مصرف موارد مخدر روی می‌آورند و عجله و شتاب در کار سبب ایجاد حوادث متعدد برای کارگران می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بابل با اشاره به اینکه عامل اصلی اعتیاد استادکاران و کارگران ساختمانی بابل، کارگران استان‌های دیگر کشور هستند، تصریح کرد: مدتی است که استادکاران و کارگران زیادی از استان‌های دیگر روانه شهرستان بابل شدند و حاضر هستند با دستمزد بسیار پائین با ساعات کاری بیشتر در کارگاه‌های ساختمانی کار کنند که بعضا معتاد بوده و سبب ناهنجاری‌های اجتماعی در بابل می‌شوند.

پورچالی با اشاره به اینکه 60 درصد حوادث ساختمانی منجر به فوت مازندران در شهرستان بابل رخ می‌دهد، بیان کرد: هجوم کارگران استان‌های سردسیر عامل اصلی اعتیاد کارگران و استادکاران ساختمانی بابل هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر سازندگان ساختمانی به دنبال سود کلان در ساخت و ساز هستند، خاطرنشان کرد: سازندگان توجهی به اجرای ایمنی و حوادث نیروی کار و حتی اعتیاد کارگران ندارند که این امر سبب حوادث فراوان، تشدید اعتیاد کارگران و ایجاد مشکلات اجتماعی می‌شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری مازندران توجه مسئولان به معیشت کارگران و حمایت و توجه از این قشر را کمرنگ توصیف کرد و یادآور شد: از دادستان و مسؤولان ادارات مرتبط شهرستان بابل تقاضا داریم به شکل جدی وارد عمل شوند و با این پدیده شوم برخورد کنند.

پورچالی در پایان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در بخش ساختمان، معرفی کارگران و استادکاران به کارفرمایان باید توسط انجمن صنفی صورت گیرد و انجمن‌های استان این آمادگی را دارند تا استادکاران و کارگران آموزش دیده مورد نیاز پروژه‌های ساختمانی را به کارفرمایان معرفی کنند که این کار سبب ارتقای کیفیت در ساخت بنا، کاهش حوادث و تقسیم عادلانه کار بین کارگران و استادکاران می‌شود. انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود