Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيماري‌هاي خطرناکي که هنگام خريد به سراغتان مي‌آيد، ادويه‌اي که سلول‌هاي مغزتان را بازسازي مي‌کند، ترفند‌هايي براي اينکه هر روز موهايتان را نشوييد و ... از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن‌ها پرداخته است.
به گزارش خبرنگار گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، بيماري‌هاي خطرناکي که هنگام خريد به سراغتان مي‌آيد، ادويه‌اي که سلول‌هاي مغزتان را بازسازي مي‌کند، ترفندهايي براي اينکه هر روز موهايتان را نشوييد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباري است که بسته سلامت ميزان امروز به آن ها پرداخته است.
ادويه‌اي که سلول‌هاي مغزتان را بازسازي مي‌کند
العربيه: تحقيقات جديد که در مجله «ديلي هلث» منتشر شده و در باره سلول‌هاي مغزي است نشان مي‌دهد که اين ادويه مي‌تواند سلول‌هاي مغزي را بازسازي و اختلال‌هاي عصبي را درمان کند. اين اثر زردچوبه بخاطر ماده اي به نام آرتورميرون است که رنگ و عطر زردچوبه مربوط به آن است. زردچوبه روي سلول‌هايي تاثير مي‌گذارد که در اثر بيماري‌‌هاي عصبي مانند سکته مغزي يا آلزايمر آسيب ديده‌اند. اين ادويه سلول‌هاي خنثي را به نورون تبديل مي‌کند که مي‌توانند در بازسازي مغز فعال شوند و اثر ترميمي داشته باشند. مرگ سلول‌هاي مغزي در سن‌هاي بالا باعث کندذهني مي‌شود. تحقيقات پيشين نشان مي‌دهند که زردچوبه به سلول‌هاي سرطاني حمله مي‌کند و با فعال کردن نوعي پروتئين مانع تشکيل غده سرطاني در بدن مي‌شود. اين خاصيت زردچوبه بخاطر ماده تورميرون است، در حاليکه در گذشته فقط ماده کورکومين موجود در زردچوبه را به عنوان ماده موثره اين ادويه مي‌شناختند.

گياهاني سرشار از پروتئين که هر روز بايد بخوريد
آواي سلامت: فقط يک فنجان عدس پخته شده حاوي 18 گرم پروتئين و 16 گرم فيبر است. عدس به آرامي هضم مي شود و راه خوبي براي احساس سيري طولاني مدت و پيشگيري از پرخوري است. پروتئين و فيبر موجود در عدس به کنترل قند خون، فشار خون و کلسترول نيز کمک مي کند. يک فنجان لوبياي پخته شده 15 تا 20 گرم پروتئين به بدن شما مي رساند. همانند عدس، فيبر و پروتئين موجود در لوبيا به کنترل وزن، کاهش خطر بيماري هاي مزمن مانند ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و سرطان کمک مي کند. علاوه بر اين، لوبيا داراي آمينو اسيدي به نام «ليسين» است که يکي از 9 پروتئين پايه براي بدن محسوب مي شود. يکي از کمياب ترين منابع پروتئين کامل است به اين معني که تمام اسيدهاي آمينه ضروري را در خود جاي داده است. يک فنجان سوياي پخته شده، 29 گرم پروتئين را داراست. توفو، که از نوعي دانه سويا درست مي شود، اگرچه ميزان کافي پروتئين را دارا نيست اما مي تواند 20 گرم از آن را در خود جاي دهد. مصرف سويا مي تواند به شما کمک کند که ميزان گوشت کمتري مصرف کنيد. کلم بروکلي يک سبزي فوق العاده است و نه تنها فيبر و پروتئين خوبي دارد بلکه منبع خوبي از مواد مغذي گياهي و ويتامين سي است و همين امر مي تواند به بهبود سيستم ايمني و مبارزه با بيماري هايي همچون سرطان به شما کمک کند.

ترفندهايي براي اينکه هر روز موهايتان را نشوييد
تبيان: شستشوي روزانه موها باعث تميز شدن ظاهري آنها مي شود. با اين حال اين کار زمان زيادي مي طلبد و غير از اينکه گاهي کار خسته کننده اي است، براي سلامتي موها نيز مفيد نيست، چون باعث ترشح هر چه بيشتر چربي شده در نهايت به موها آسيب مي رساند. اگر تا به حال اسم شامپوي خشک را نشنيده ايد کمي در خصوص آن در اينترنت جستجو کنيد. شامپوي خشک از پودر تهيه شده است که به طور مستقيم روي ريشه موها پاشيده مي شود و بعد از ده دقيقه به کمک برس و شانه از روي موها زدوده مي شود. با همين کار ساده بدون نياز به آب و شستشو چربي اضافه روي موها برطرف و موهايتان تميز مي شود.البته خودتان مي توانيد در منزل نيز شامپو خشک تهيه کنيد. براي اينکه موهايتان مدت زمان طولاني تري تميز بماند و نياز به شستشوي روزانه نداشته باشد آنها را با آب داغ شستشو ندهيد. بهترين کار اين است که موهايتان را با آب ولرم يا کمي خنک شستشو دهيد اما هيچ گاه آب را بيش از اندازه داغ نکنيد. چون اين کار باعث افزايش ميزان سبوم (چربي) توليدشده از کف سر مي شود. اگر موهايتان چرب شده است و زمان کافي براي حمام کردن نداريد موهايتان را ببافيد. همچنين مي توانيد ريشه هاي چرب موها را از ديد مخفي کنيد. در واقع هر چه بافت موها کلفت تر باشد نتيجه بهتري خواهيد گرفت. براي اينکه موهايتان ديرتر چرب شود شانه ها يا برس ها را هر هفته حداقل يک مرتبه شستشو دهيد. چون در غير اين صورت بقاياي سبوم، نرم کننده ها، ژل ها و غيره روي برس مانده و از طريق آن به موهاي تميز انتقال پيدا مي کنند. حتما هر هفته حداقل يک مرتبه شانه و برس هايتان را با دقت و با آب ولرم و کمي شامپو يا صابون بشوييد. اگر موهاي چربي داريد بدانيد که صاف کردن موها باعث کثيف ترو چرب تر ديده شدن آنها مي شود. براي جلوگيري از اين مسئله بهترين کار اين است که کمي موها را پوش دهيد تا حجم بگيرند و آنها را شينيون کنيد.

توصيه هايي براي پيشگيري از آنفلوآنزا
پرهيز از ورود به اماکن عمومي و پر ازدحام تا حد امکان، پوشاندن سر بعد از استحمام همچنين در هواي سرد، پرهيز از قرار گرفتن در معرض باد، پرهيز از استشمام بوهاي گرم و تند مانند انواع عطرها و ادکلن‌هاي گرم، در صورت تماس با بيماران مسير تهويه هواي اتاق از سمت بيمار به سمت افراد سالم نباشد. کم کردن خوردن غذا و نوشيدني‌ها پرهيز از گرسنگي و تشنگي، پرهيز از مصرف آب سرد، کاهش مصرف گوشت و در صورت لزوم استفاده از گوشت‌هاي سريع‌الهضم مانند بره، بزغاله و پرندگان به جاي گوشت‌هاي ديرهضم مانند گاو و گوساله، کاهش مصرف چربي‌ها، پرهيز از مصرف انواع شيريني‌هاي چرب و غليظ، کاهش مصرف غذاها و ميوه‌هايي که رطوبت را در بدن افزايش داده و سريع فاسد مي‌شوند مانند ماهي، شير، ماست، خيار، هندوانه، خربزه و کدو، پرهيز از مصرف سبزيجات تند شامل سير، پياز و پيازچه، ترب، تره و شاهي، پرهيز از مصرف سرخ‌کردني‌ها، پرهيز از مصرف مواد غذايي داراي ادويه‌جات تند و گرم مانند سوسيس، کالباس، پيتزا و انواع سس‌ها يا به‌کار بردن زياد اين ادويه‌جات در پخت و پز، مصرف ميوه‌هاي خوشبو مانند انار، سيب، به، زالزالک و گلابي، مصرف شربت‌هاي ترش‌طعم تهيه شده از آب انار ميخوش، ليموترش، ريباس، سيب ترش و مصرف سکنجبين، استفاده از انواع ترشي‌ها در غذا مانند سرکه، آب غوره، آب ليمو، آب انار ترش، رب انار، زرشک و سماق و ... از جمله مواردي است که مي توانيد با انجام آن ها از آنفلوانزا در امان باشيد.

معجزه اي براي لاغري
عصرايران: ترکيب عسل و دارچين به شما در کاهش وزن سريع و پيشگيري از هوس هاي غذايي کمک خواهد کرد. عسل به واسطه آنزيم ها و آنتي اکسيدان هاي موجود در خود در حفظ وزن سالم بدن بسيار موثر عمل مي کند. فوايد سلامت دارچين نيز به همان اندازه جالب توجه هستند. بر همين اساس است که ترکيب اين دو ماده ايده خوبي به نظر مي رسد. ترکيب عسل و دارچين سوخت و ساز را بهبود مي بخشد و به کاهش وزن کارآمدتر کمک مي کند. به واسطه آنزيم هاي موجود در عسل و دارچين، هر دو ماده در کاهش وزن موثر عمل کرده و فوايد سلامت چشمگيري را ارائه مي کنند. اين ترکيب به کاهش سطوح قند خون و کلسترول کمک مي کند، از اين رو در کنترل هوس هاي غذايي و پيشگيري از پرخوري نيز نقش دارد. ترکيب عسل و دارچين به خلاص شدن از شر باکتري ها، قارچ ها و انگل ها در دستگاه گوارش کمک مي کند، که به گوارش بهتر منتج مي شود. در نتيجه، اين ترکيب در کاهش وزن موثر است. نوشيدن منظم اين ترکيب به پيشگيري از تجمع چربي در بدن کمک خواهد کرد. ترکيب عسل و دارچين مي تواند کلسترول مزمن را درمان کند، که اين شرايط به کسب نتايج بهتر از برنامه هاي کاهش وزن شما کمک مي کند. اين ترکيب سوخت و ساز را بهبود مي بخشد و از سوزاندن سريع‌تر کالري ها توسط بدن اطمينان حاصل مي کند. ترکيب عسل و دارچين مواد مغذي مختلفي مانند پروتئين ها، آب، قند، فيبر، و بسياري مواد مغذي ديگر که به کاهش وزن کمک مي کنند را در اختيار بدن شما قرار مي دهد.

بيماري‌هاي خطرناکي که هنگام خريد به سراغتان مي‌آيد!
باشگاه خبرنگاران: کارشناسان به افراد توصيه مي‌کنند در زمان خريد مواد غذايي از فروشگاه ها، مواد غذايي را به صورت تفکيک شده در کيسه‌هاي حمل بار قرار دهند. اگر از کيسه‌هاي پارچه‌اي و حتي پلاستيکي استفاده مي‌کنيد، اين کيسه‌ها پس از يک بار استفاده بايد به دقت شسته و خشک شوند، پس از آن دوباره استفاده شوند. ميوه و سبزي‌ها، گوشت و مواد پروتئيني، مواد لبني، نان و خوراک‌هاي گرم همگي بايد از هم تفکيک و در کيسه‌هاي مجزا قرارداده شوند. بسته بندي مواد پروتئيني مانند گوشت، ماهي و مرغ هم مي‌تواند حاوي ميکروب و باکتري باشد و سبب ابتلاي افراد به بيماري‌هايي چون سالمونلا، اسهال و استفراغ شود. يکي از شايع‌ترين مسموميت‌هاي غذايي در اثر باکتري کمپليوباکتر است که تنها در کشور انگلستان سالانه باعث مسموم شدن و بروز بيماري در بيش از 280 هزار نفر مي‌شود. کارشناسان به افراد توصيه مي‌کنند قبل و پس از خريد محصولات غذايي پروتئيني دست‌هاي خود را به دقت بشويند تا کمتر در معرض ابتلا به مسموميت‌هاي غذايي قراربگيرند. يکي از کار‌هاي اشتباه که به تازگي در فروشگاه‌هاي بزرگ چند منظوره در دنيا رايج شده است صرف غذا در رستوران‌هاي کناري فروشگاه است که درصورت آلوده بودن دست‌ها مي‌تواند سبب ابتلا به انواع بيماري‌ها شود. کارشناسان به افراد توصيه مي‌کنند حتماً کيسه‌هايي که در آن‌ها مواد پروتئيني قرار دارد را ضدعفوني کنند به ويژه اگر از کيسه‌هاي پارچه‌اي و دوستدار محيط زيست استفاده مي‌کنند.

با گياهان دارويي خوابي آرامش بخش را تجربه کنيد
جام جم: يکي از مشکلاتي که امروزه در ميان جامعه ما رواج پيدا کرده، بي‌خوابي و تنش عصبي ناشي از مشکلات فردي و اجتماعي است. اين موضوع باعث شده، مردم به استفاده از داروهاي آرامبخش گرايش پيدا کنند. داروهايي که براي درمان اضطراب و بي‌خوابي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، کاربرد مشترک دارند، به طوري که در دوزهاي پايين‌تر اثرات آرامبخشي و در دوزهاي بالاتر اثرات خــــواب‌آوري بر جا مي‌گذارند، اما اشکال اساسي بسياري از اين داروها ايجاد اعتيادهاي دارويي در مصارف طولاني‌مدت است. در طرف مقابل، داروهاي گياهي براي درمان مشکل بي‌خوابي به مدت زمان بيشتري نياز دارند، اما نسبت به داروهاي شيميايي اين مزيت را دارند که احتمال اعتياد و وابستگي به آنها بسيار کمتر است. از مهم‌ترين گياهاني که واجد اثرات خواب‌آوري و آرامبخشي هستند، مي‌توان به گل ساعتي، بادرنجبويه، سنبل‌الطيب، ‏رازک و اسطوخودوس اشاره کرد.‏ گل ساعتي در سراسر دنيا به عنوان يک داروي ضداضطراب و آرامبخش مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گياه گل ساعتي، گياهي علفي چند ساله داراي ريزوم است. گل‌هاي اين گياه درشت و ساعتي شکل است. ساقه آن به درختان مجاور مي‌پيچد و بالا مي‌رود. به همين دليل به آن پيچ ساعتي مي‌گويند. ميوه گل ساعتي اثرات ضددرد، پايين آورنده فشارخون، ضد اضطراب، ضداسپاسمي و اثرات ضدميکروبي و خواب‌آور دارد.

مبتلايان به ديابت تزريق واکسن آنفلوآنزا را فراموش نکنند
ايسنا: بسياري از مبتلايان به ديابت به اهميت تزريق سالانه واکسن آنفلوآنزاي فصلي توجه نمي‌کنند. همچنين برخي از مبتلايان به اين بيماري در مورد خطرات ناشي از آنفلوآنزا آگاهي ندارند. همچنين تعدادي از مبتلايان به ديابت با تصور اينکه تزريق واکسن آنفلوآنزا موجب واکنش‌هاي نامطلوب مي‌شود از اين کار خودداري مي‌کنند. اين در حالي است که مبتلايان به ديابت بيشتر احتمال دارد در صورت آلوده شدن به ويروس آنفلوآنزا درگير مشکلات و عوارض ناشي از اين ويروس شوند. به اعتقاد پزشکان تزريق اين واکسن روشي ايمن و موثر براي پيشگيري يا کاهش شدت اين عوارض است. به گفته پزشکان واکسن آنفلوآنزا و شست و شوي صحيح دست‌ها از جمله مواردي است که مبتلايان به ديابت براي پيشگيري از خطر ابتلا به آنفلوآنزا بايد به آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص ظرف های ضد سرطانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مس یک ماده معدنی کمیاب و ضروری برای بقا و زنده ماندن است. مس در همه بافت‌های بدن یافت می‌شود و در ساختن گلبول‌های قرمزخون و حفظ و نگهداری سلول‌های عصب و سیستم ایمنی نقش دارد. خواص مس برای بدن، می‌تواند به تشکیل کلاژن و جذب یون کمک می‌کند و در تولید انرژی نقش دارد. مس بیشتر در کبد، مغز، قلب و کلیه‌ها و عضله اسکلتی یافت می‌شود. مصرف کم و زیاد مس می‌تواند بر کارکرد مغز تاثیر بگذارد. کمبود مس با بیماری‌های آلزایمر، ویلسون و منکز (Menkes) ارتباط دارد. کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد، اما می‌تواند منجر به بیماری قلبی-عروقی و دیگر مشکلات شود.


خواص مس برای بدن
مس برای طیف زیادی از کارکرد‌های اعضای بدن ضروری است
کمبود مس بندرت اتفاق می‌افتد بجز در شرایط خاص مثل بیماری منکز (Menkes)
مصرف مکمل‌های مس معمولا ضرورتی ندارد و ممکن است منجر به بهم ریختن تعادل شود.
بهم ریختن تعادل مس با بیماری آلزایمر ارتباط دارد.
به افراد توصیه می‌شود که قبل از مصرف مکمل مس باید با پزشک مشورت کنند.


مزیت‌های مس برای سلامتی
مس یک ماده مفید و ارزشمند است که در موادغذایی یافت می‌شود. مس یک ماده مغذی ضروری برای بدن است. مس به همراه آهن به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های قرمزخون را بسازند و به سالم نگهداشتن استخوان ها، عروق خون، اعصاب و سیستم ایمنی و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. کافی بودن مس در رژیم غذایی می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق و استئوپورز (پوکی استخوان) کمک کند.


مس برای سلامت قلب و عروق
پایین بودن سطح مس با بالارفتن کلسترول و فشارخون ارتباط دارد. یک گروه از محققان نشان دادند که مصرف مکمل‌های مس ممکن است برای برخی بیماران دچار نارسایی قلبی مطلوب باشد. مطالعات حیوانی، پایین بودن سطح مس را به CVD ارتباط دادند، اما هنوز مشخص نیست که آیا کمبود مس می‌تواند همین اثر را بر انسان‌ها داشته باشد.


فرستادن سیگنال به عصب
مس همانند یک ترمز یا سوییچ است که سلول عصب را کنترل می‌کند. اگر مقادیر زیادی مس وارد یک سلول شود، این ماده مغذی می‌تواند فرستادن سیگنال به عصب را کاهش دهد. وقتی سطح مس در این سلول افت می‌کند، فرایند ارسال سیگنال از سرگرفته می‌شود.


کارکرد سیستم ایمنی
مصرف بسیار کم مس می‌تواند منجر به نوتروپنیا (Neutropenia) شود. این بیماری نوعی کمبود گلبول‌های سفید خون یا نوتروفیل است که با عفونت مبارزه می‌کنند. یک فرد با سطح پایینی از نوتروفیل، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری عفونی است.

آشنا شویم با مکمل مولتی ویتامین مینرال: قرص مولتی کامپلیت هلث برست

استئوپورز (پوکی استخوان)
کمبود شدید مس با پایین آمدن تراکم موادمعدنی در استخوان و افزایش خطر استئوپورز (پوکی استخوان) ارتباط دارد. تحقیقات بیشتری نیاز است تا نحوه تاثیر کمبود مس بر سلامت استخوان و اینکه چگونه مکمل مس می‌تواند به پیشگیری و مدیریت استئوپورز کمک کند، مورد مطالعه قرار گیرد.


تولید کلاژن
مس نقش مهمی در حفظ و نگهداری کلاژن و الاستین دارد. دانشمندان چنین فرض کردند که مس ممکن است از خواص آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و این ماده مغذی همراه با دیگر آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند به پیشگیری از پیری پوست کمک کند. اگر سطح مس در بدن کافی نباشد، بدن نمی‌تواند بافت همبند آسیب دیده یا کلاژن که داربست استخوان را می‌سازد، جایگزین کند. این مسئله می‌تواند منجر به طیفی از مشکلات از جمله از کارافتادن مفصل شود، زیرا بافت‌های بدن بتدریج سست شده و تحلیل می‌روند.


آرتروز
مطالعات حیوانی نشان دادند که مس می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن آرتروز کمک کند و از همین رو مردم دستبند‌های مسی را به دور دست می‌بندند. با این حال هیچ مطالعه انسانی این موضوع را تایید نکرده است.


عمل آنتی اکسیدانی
مس می‌تواند از کارکرد آنتی اکسیدانی برخوردار باشد و به کاهش تولید رادیکال‌های آزاد کمک کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به سلول‌ها و DNA آسیب بزنند که این منجر به سرطان و دیگر بیماری‌ها می‌شود.

دیگر خبرها

  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟