Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هر آنچه در کمیته درمان راجع به بیمه معتادان انجام می‌شود باید برود در شورای عالی بیمه تصویب شود. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو سردار افشاری سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست امروز با خبرنگاران اذعان داشت: هر آنچه در کمیته درمان راجع به بیمه معتادان انجام می‌شود باید برود درشورای عالی بیمه تصویب شود، حدود دو سال است که نرخ بیمه با تعرفه افزایش نیافته، اما امسال افزایش حدود ۱۵ درصدی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه پیرامون سامانه جدید آیداتیسم گفت: این سامانه مورد تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر است و با رعایت حال بیماران این حسن را دارد که به دنبال نام بیمار و یا مشخصات این چنینی اش نیست بلکه به دنبال نوع اعتیاد، میزان مصرف، تعداد برگشت و... آن معتاد است که پیگیری و برای درمانش اقدام می‌گردد.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: قرار نیست درمان اعتیاد رایگان شود میزان اعتبار برای در بر گرفتن کل معتادین بیش از رقم ۷۹ میلیارد پیش بینی شده است. سال قبل این رقم کمتر بود، اما امسال تصمیم بر این شد تا کلیه زنان و کودکان مبتلا را نیز شامل گردد بنابراین شاهد افزایش این رقم بودیم و هم چنین کلیه مراکز درمانی برای مبتلایانی که نیازمند هستند به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه برای زنان چه اقدامی انجام شده است افزود: برای زنان باردار تاکنون دو مرکز درمانی در کشور احداث شده و وجود دارد و این‌ها به غیر از مراکزی است که وزارت بهداشت برای زنان در نظر گرفته اند طی این درمان زنان باردار به این مراکز مراجعه می‌کنند و سپس در بخش مراقبت‌های ویژه مورد مراقبت قرار می‌گیرند تا دچار عوارض ناشی از ترک نشوند.
سردار افشاری گفت: براساس دستورالعمل و آیین نامه‌ای که برای معتادان نوشته شده است معتادانی که دچار بیماری‌های به خصوص و یا زخم باز هستند ابتدا در کمپ پذیرفته نمی‌شوند بلکه پیش از مراجعه به کمپ باید به مراکز وابسته به بهداشت و درمان مراجعه کرده زخم یا بیماری خود مثل ایدز، مننژیت و.. را درمان کنند و سپس به ماده ۱۶ بیایند، زیرا در غیر این صورت اگر با همان بیماری به ماده ۱۶ رجوع کنند نه تن‌ها بیماری شان درمان نمی‌گردد بلکه بدتر نیز می‌شود.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون حشیش و ماریجوانا گفت: سهم مصرف حشیش و ماریجوانا در کشور کم نبوده و در حال حاضر هنوز هم سهم زیادی از واردات را به خود اختصاص می‌دهد، اما در این باره مردم باید حواسشان را جمع کنند تا در آپارتمان‌ها و گلخانه‌ها که با ایجاد فضایی مناسب برای این گیاهان می‌شود موقعیت رشد آن را فراهم کرد مبادا کشت این نوع گیاه انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، داود منظور در فضای مجازی در ادامه تشریح ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی از ۱۳۱ هزار میلیارد تومان (همت) در سال ۱۳۹۹ به ۶۳۰ همت در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: مستمری مددجویان ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: در این مدت، متوسط پرداختی ماهانه به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۶۱۷ هزار تومان به ۱۶۹۰ هزار تومان افزایش یافته است.
تعداد مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از ۳.۲ میلیون خانوار به ۳.۹ میلیون خانوار افزایش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: همچنین، در دولت سیزدهم برای کمک به تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه، مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ و مبلغ ۱۷۲۸ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

منظور پیش از این نیز خبر داده بود که اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.
نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229484 برچسب‌ها بودجه

دیگر خبرها

  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد