Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:16:57 GMT

850 واحد مسکونی روستایی در شیروان مقاوم سازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۹۴۲۳

850 واحد مسکونی روستایی در شیروان مقاوم سازی می شود

شیروان- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: سهمیه ابلاغ شده سال جاری برای مقاوم سازی منازل روستایی در این شهرستان خراسان شملای850 واحد است.

عزیز ابراهیمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 206 مورد برای گرفتن تسهیلات به بانک ها معرفی شده و 128 نفر هم با بانک انعقاد قرارداد بسته اند که در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات این طرح را شامل تجارت، ملت، صادرات، سپه، ملی و رفاه عنوان کرد و گفت: سقف این تسهیلات برای هر نفر 180 میلیون ریال است که برای مقاوم سازی 206 واحد مسکونی روستایی، 37 میلیارد و 80 میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.
ابراهیمی با بیان اینکه سال گذشته برای مقاوم سازی منازل روستایی در این شهرستان 343 نفر پایان کار گرفتند افزود: از ابتدای اجرای طرح تاکنون در مجموع کل 7 هزار و 730 نفر در این شهرستان پایان کار گرفته اند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیروان گفت: عمده افراد روستایی از تمکن مالی کمتری برخوردارند لذا باید خانه هایی برای آنها بسازیم که مقاوم و ایمن باشد تا در آینده دچار مشکل نشوند.
ابراهیمی ساخت و سازمطلوب روستایی را یکی از محورهای فعالیت این نهاد انقلابی عنوان کرد و افزود: در این راستا بحث مقاوم سازی خانه های روستایی جزو موارد اولویت دار محسوب می شود.
به گفته وی اکنون 18 هزار خانوار مشتمل بر 68 هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت

محسن چهکندی گفت: به منظور ذخیره سازی و تأمین آب پایدار روستاییان، عملیات اجرایی احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی ذخیره آب شرب در بخش جلگه زوزن شهرستان خواف به تازگی آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجتمع شهدای بخش جلگه زوزن خواف، هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب موجود است که با تکمیل این طرح ظرفیت آن به سه هزار و ۴۰۰ متر مکعب افزایش می یابد و ۱۳ هزار نفر از اهالی مناطق روستایی منطقه از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: یک مخزن ذخیره آب شرب دیگر در روستاهای تحت پوشش این مجتمع به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در اواخر سال گذشته احداث و به بهره برداری رسید.

چهکندی تصریح کرد: ذخیره سازی آب در مخازن با توجه به افزایش مصرف و افت فشار آب و بروز مشکل برای اهالی مناطق روستایی در فصل های گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است و ضمن تامین آب شرب پایدار مشکلات مردم را کاهش می دهد.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است