Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به ضرورت ایجاد اورژانس شیمیایی در یزد گفت: راه اندازی اورژانس شیمیایی و پرتوی در یکی از بیمارستان‌های یزد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق طهماسبی ظهر امروز در جلسه شورای پدافند استان یزد به تشریح برنامه های مختلف در این حوزه در استان پرداخت و اظهار داشت: پیش از همه، مفهوم پدافند غیرعامل باید برای مردم شفاف شود که در این راستا در حال ارائه آموزش‌ به گروه‌های مختلف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی مرکز پدافند غیرعامل استان یزد ارائه شده است،‌ افزود: یکی از این طرح‌ها، طرح پیشنهاد لحظه‌ای یا پایش آب برای سالم‌سازی منابع آب شرب استان یزد است که پیشنهاد آن ارائه شده است.

طهماسبی عنوان کرد: این طرح به منظور مقابله با برخی اقدامات گروه های تکفیری انجام می‌شود زیرا در مواردی تهدیداتی که از سوی گروه‌های تکفیری انجام می‌شود، در زمینه آلوده کردن منابع مهمی از جمله منابع آب است.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد بیان کرد: در گذشته برای اطمینان از سالم بودن آب‌ شرب، از منابعی استفاده می‌کردند که در آنها ماهی زنده وجود داشته باشد و وجود ماهی در آب نشان از سالم بودن آن منبع ذخیره آبی بوده است.

وی تاکید کرد: این یک الگوی بومی است و همکاران ما در مرکز پدافند غیرعامل نیز قرار است با الگوگیری از این روش، سالم بودن آب‌های استان را مشخص کنند.

طهماسبی ادامه داد: طراحی و ساخت شبیه‌سازها و موارد مربوط به راه‌اندازی اورژانس شیمیایی و پرتویی در یکی از بیمارستان‌های توسط سازمان پدافند نیز در دستور کار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد اظهار داشت: اجرای این طرح نقش مهمی در تقویت علوم و دانش استان در موارد مرتبط با این موضوع دارد.

وی عنوان کرد: اقدامات پژوهشی و متعدد دیگری نیز در دستور کار است و از همه دست‌اندراکاران علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در یزد با توجه به برداشت‌هایشان از مخاطرات در زمینه های مختلف، درخواست می‌شود که در این زمینه سازمان پدافند استان را یاری کنند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه آموزش همگانی مهمترین رویکرد سازمان پدافند غیرعامل است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری رسانه ها بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم به ویژه در هفته پدافند غیرعامل که برنامه های متعددی در راستای آگاهی رسانی به مردم داریم.

به گزارش مهر، از ششم تا دوازدهم آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل تعیین و نامگذاری شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور از سوی سرلشکر باقری ابلاغ شد که به موجب آن تکالیف جدیدی از سوی این کارگروه برای دستگاه های اجرایی کشور تعیین شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره 2972 مورخ 1403/02/09 توسط سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (576) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 2 /3 /1375 محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7 /9 /1372 با مستنکف رفتار خواهد شد.

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی