Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور گفت: پدافند غیرعامل مکمل بخش دفاعی است و بستر مناسب را برای توسعه پایدار در کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مولوی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه پدافند غیر عامل در همدان با بیان اینکه همدان از استان‌های موفق در اجرای پدافند غیرعامل است و شهرستان‌های این استان نیز باید در زمینه پدافند غیر عامل فعال شوند، گفت: باید قوانین در شهرستان‌ها متناسب با اسناد بالادستی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولوی حوزه بهداشت و محیط زیست را از حوزه‌های پدافند غیرعامل برشمرد و با بیان اینکه باید به این حوزه نیز همانند حوزه سایبر و فضای مجازی توجه کرد، گفت: اصل در حوزه بهداشت و سلامت بر رصد و پایش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور بااشاره به اشتراکات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و بیان اینکه باید عوامل تهدید را شناخت، گفت: شناسایی مراکز ثقل و دسته‌بندی در حوزه بهداشت و درمان حائز اهمیت است و باید در این زمینه آسیب‌شناسی انجام و موضوعات اولویت‌بندی شود.

مولوی با تاکید بر اینکه تهدید در تمام حوزه‌ها وجود دارد و افراد آن را به عنوان یک فرضیه طبیعی و غیر طبیعی پذیرفته‌اند، گفت: ۴۳ حادثه طبیعی و غیرطبیعی در جهان شناخته شده که ۲۵ مورد از آن در کشور ایران اتفاق افتاده است.

چهره تهدیدات در کشور تغییر کرده و ماهیت آن نیز دگرگون شده است

وی با تاکید برای کاهش زمینه تهدید و کنترل آن عنوان کرد: چهره تهدیدات در کشور تغییر کرده و در کنار این تغییرات ماهیت آن نیز دگرگون شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت کشور با اشاره به اینکه تهدیدات تک‌گزینه‌ای نیست و وابستگی‌سازی در تهدیدات وجود دارد و واحدها هر یک به هم وابسته و پیوسته شده‌اند، گفت: در دورانی دفع تهدید تنها از طریق سخت‌افزاری انجام می‌گرفت اما امروز تهدید نرم نیز به آن اضافه شده است.

وی بااشاره به اینکه شبکه‌سازی مجازی در حوزه فضای مجازی گسترده شده و تهدیدات در این حوزه به شکل مستمر و پویاست و می‌تواند حوزه‌های پدافند غیرعامل را درگیر کند، گفت: باید به تهدیدات به عنوان یکی از موضوعات پدافند غیرعامل توجه شود.

مولوی با تاکید بر اینکه رصد و پایش باید به عنوان یکی از گزینه‌های پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید نسبت به تهدیدات حساس بود چراکه کشور در موقعیتی قرار دارد که هر یک از تهدیدات می تواند به امنیت کشور آسیب وارد کند.

کشور روی کمربند زلزله قرار دارد

مدیرکل پدافند غیر عامل وزارت کشور با اشاره به اینکه در تهدید طبیعی کشور روی کمربند زلزله قرار دارد و در تهدید غیرطبیعی کشور در منطقه‌ای واقع شده که کانون اختلافات قومی و مذهبی است، عنوان کرد: باید تهدیدات شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

مولوی با بیان اینکه تا پیش از برنامه پنجم توسعه هیچ برنامه کالبدی برای پدافند غیرعامل وجود نداشت، عنوان کرد: پدافند غیرعامل مکمل بخش دفاعی است و بستر مناسب را برای توسعه پایدار در کشور فراهم می کند.

وی با بیان اینکه باید پیوست‌های پدافند غیرعامل مدنظر باشد، پدافند غیرعامل را ارزان‌ترین روش دفاع برشمرد و عنوان کرد: ۸ حوزه در بخش پدافند غیرعامل وجود دارد که حوزه سایبر و شبکه مجازی نیز یکی از این موارد است.

۷۰ درصد معاملات فضای اداری و دولتی در فضای سایبر شکل می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه امروز ۷۰ درصد معاملات فضای اداری و دولتی در فضای سایبر شکل می‌گیرد، گفت: در ۸ حوزه‌ای که برای پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده باید شهرستان‌ها رویکرد جدی داشته باشند.

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به اینکه اصول قانون اساسی ناظر بر امنیت کشور است و براساس تجربه در جایی که مردم حضور دارند کارها بهتر به نتیجه می‌رسد، گفت: باید از ظرفیت مردم در خصوص پدافند غیرعامل استفاده و آنها را با مفهوم و کاربرد پدافند آشنا کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مصرف ماهانه اینترنت در ایران معادل مصرف کشورهای اروپایی است، گفت: در این رابطه دوسوم فضای ترافیک سایبری مربوط به مبادلات خارجی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)