Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@04:58:58 GMT

چگونه همسرتان را برای بچه‌دار شدن راضی کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۹۰۸۵۹

به دلایل مختلف مردان کمتر از زنان تمایل دارند در سال‌های اول زندگی بجه‌دار شوند، اگر شما هم با همسرتان این مشکل را دارید خواندن این مطلب می‌تواند شما را در متقاعد کردن همسرتان به بچه‌دار شدن کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رسانه خبری سلامت سپید پوش، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد علاقه به داشتن فرزند، برای زوج‌هایی که تجربه بچه‌دار شدن نداشتند، در خانم‌ها بیشتر آقایان است؛ ظاهرا مردان به دلایل مختلفی که گاهی منطقی هم هستند در سال‌های ابتدای زندگی مشترک، علاقه‌ای به پدر شدت ندارند و این موضوع باعث شده تا زنان، در متقاعد کردن همسرانشان برای بچه‌دار شدن با مشکل روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در ابتدا به‌نظر کار سختی می‌آید، اینکه بخواهید همسرتان را راضی کنید با هزینه‌های بیشتر و خواب کمتر کنار بیایید، اینکه باید وظیفه و مسئولیت نگهداری از فرد دیگری را به عهده بگیرد و بیشتر در کارهای منزل با شما همکاری کند؛ اما با رعایت چند مورد و انجام چند توصیه ساده، می‌توانید در این کار موفق شوید.

برای انجام این کار باید 2 کار اصلی را انجام بدهید و راضی کردن همسرتان در واقع با انجام این 2 مرحله کار ساده‌ای خواهد بود: قدم اول داشتن گفتگویی با احترام متقابل در مورد احساسات هر 2 نفر شماست و در گام بعدی حرف زدن درمورد دلایل این بی‌علاقگی و مخالفت است.

مرحله اول: بیان احساسات و نظرات هر 2 طرف در مورد این موضوع

آن‌چه که باید در این مرحله به‌آن توجه کرد حفظ آرامش در طول گفت‌وگو است، و اینکه هر 2 نفر باید در این بحث شرکت کنند؛ باید به گونه‌ای فضا را مدیریت کنید که هم خودتان راحت و بدون محدودیت نظرات و احساس خود را در مورد بچه‌دار شدن بیان کنید و هم این فرصت را به همسرتان بدهید که بتواند آزادانه و با آرامش تمام نظرات و عقاید خود را در این مورد مطرح کند.

نکته‌ای که باید به‌ آن توجه داشته باشید این است که شما و همسرتان در این مورد اختلاف نظر دارید و نباید انتظار داشته باشید او با شما به راحتی موافقت کند؛ حفظ آرامش در هنگام صحبت کردن و استفاده از ادبیات مناسب در مطرح کردن نظرتان نه تنها همسرتان را به صحبت کردن و اظهار نظر تشویق می‌کند که باعث می‌شود صحبت‌های شما را بهتر گوش کند و بیشتر به آن‌ها اهمیت دهد.

پرهیز از ایجاد تنش و یا گفتن عباراتی که باعث تحریک همسرتان بشود مطمئنا این بحث را بدون نتیجه به پایان می‌رساند، به این نکته توجه کنید که اگر خودتان و یا همسرتان در این گفت‌وگو حس بدی پیدا کنید، ممکن است برای بار دوم نخواهید درباره این موضوع صحبت کنید و این به‌معنای اضافه شدن یکی دیگر از دلایل مخالفت برای بچه‌دار شدن تبدیل شود؛ بسیاری از مردان برای خلاص شدن از صحبت کردن درباره دلایل مخالفت‌هایشان این عبارت را به‌کار می‌برند که « حتی حرف درباره بچه در خانه، باعث تنش است، دیگر دردسرهای خود بچه که بدتر..».

در هنگام صحبت کردن درباره بچه، نباید دلایل او را بی اهمیت بدانید، اجازه دهید تمام صحبت‌هایش را بزند، صحبت‌هایش را تایید کنید، شما قرار است او را متقاعد کنید که سختی‌های بچه‌دار شدن ارزش آن را دارد نه آن‌که بگویید بچه‌دار شدن کار سختی نیست و مسئولیت آسانی است؛ صحبت‌های شما نیابد حالت تحمیلی داشته باشد، او را مطمئن کنید که از صحبت‌های او حمایت می‌کنید و نظر و احساساتش برای شما مهم است.

در صحبت‌های خود بیشتر از کلمه «ما» استفاده کند نه «من»، استفاده از ضمیر جمع باعث می‌شود همسرتان بیشتر و سریع‌تر احساس کند که بچه نیاز هر 2 شماست و شما برای حل مشکل خانواده و رفع نیاز هر 2 نفر به بچه‌دار شدن تمایل دارید؛ سعی کنید در صحبت‌های خود کلماتی را به کار ببرید که باعث بالا رفتن اعتماد به‌نفس در همسرتان شود و ترس و نگرانی او را از بچه‌دار شدن کاهش دهد و او را مطمئن کنید که همان‌طور که همسر فوق‌العاده‌ای است می‌تواند پدر موفق و کاملی باشد.

مرحله دوم: صحبت کردن درباره دلایل مخالفت و نگرانی‌های همسرتان

این‌که با همسرتان درباره این موضوع صحبت‌می‌کنید و تا این مرحله جلو آمدید، کار بزرگی است و حالا باید درباره علل بی‌علاقگی او به بچه‌دار شدن صحبت کنید، دلایل او را کامل بشنوید، مخالفت مستقیم با دلایل او می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد،باید با تایید دلایل و صحبت‌های او، سعی کنید راه‌حل پیشنهاد بدهید؛ می‌تواند از تغییر شرایط که در گذشته تجربه کردید و در آن‌ها موفق بودید مثال بزنید و او را مطمئن کنید که با کمک و حمایت همدیگر و با یک برنامه‌ریزی درست می‌تواند مشکلات را حل کند.

معمولا آقایان به سه دلیل عمده ترجیح ‌می‌دهند در سال‌ۀای نخست زندگی بچه‌دار نشوند و تجربه پدر شدن را به تعویق می‌اندازند، اگر این ‌دلایل را بدانید، بهتر می‌توانید برای همسرتان را متقاعد کنید و آمادگی بیشتری برای یک گفت‌وگو توام با آرامش را خواهید داشت:

۱) امنیت مالی

در دنیای امروزی و در زندگی مدرن، علی‌رغم حضور و نقش زنان در اقتصاد خانواده، باز هم وظیفه اصلی تامین خانواده از نظر مالی، بر عهده مرد است، بنابراین ممکن است همسرتان به‌دلیل ترس از ناتواننی در تامین مایحتاج شما و فرزندتان، به این کار تمایلی ندارد؛ برای کاهش نگرانی همسرتان می‌توانید به او نشان دهید که برای نیاز خانواده و اهمیتی که برای خانواده می‌دهید حاضرید هزینه‌های خود را کاهش دهید، شروع به پس‌انداز کنید و به او نشان دهید با کمی مدیریت مالی می‌توان اینمشکل را رفع کرد؛ مسئولیت پذیری او را تحسین کنید و از توانایی‌هایتان در مورد مدیریت مالی صحبت کنید، وقتی ببیند شما برای خانواده، از برخی نیازهای خود چشم‌پوشی می‌کنید، او هم برای افزایش درآمد تلاش خواهد کرد.

۲) اعتمادبه نفس

درمورد ناامنی هایی که از پدر شدن احساس می‌کند حرف بزنید. نظرش را درباره ویژگی‌های یک پدر خوب بپرسید. ممکن است به این خاطر باشد که تصور خوبی از رابطه‌ پدر و فرزند در ذهنش نیست، یا ممکن است نگران باشد که آمدن بچه رابطه شما دو نفر را تغییر دهد. به او یادآور شوید که علاقه بین شما به هیچ عنوان کمتر نخواهد شد و نمونه‌هایی از یک پدر خوب را به او معرفی کنید. شما هم با او درمورد ترس‌هایتان از مادر شدن حرف بزنید و راه حل هایی برای حل مشکلتان در کنار هم ارائه کنید.

۳) تغییر در سبک زندگی

بچه‌ها با آمدنشان خیلی چیزها را تغییر می‌دهند و ممکن است شوهرتان نگران این مسائل باشد؛ این موضوع که مجبور شود خیلی از کارها و چیزهایی که از آنها لذت می‌برد را بخاطر آن بچه قربانی کند. درست است، او را متقاعد کنید که فداکاری‌هایی باید انجام شود، ولی باید تعریف درستی از این فداکاری‌ها برای او ارائه کنید. به او یادآور شوید که این فداکاری ها برای چیست و مطمئنش کنید که ارزشش را دارد.

فراموش نکنید

کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام دهید را انجام دهید: بچه دار شدن قدم بزرگی است و رابطه شما بعنوان زن و شوهر را تغییر می‌دهد. ایده خیلی خوبی است که قبل از بچه‌دار شدن با هم به یک سفر اکتشافی بروید. از زمانی که برای دونفره بودنتان باقی مانده است نهایت استفاده را ببرید.

با زوج هایی که بچه دارند رفت وآمد کنید: اگر از دوستانتان کسی بچه کوچک دارد با آنها وقت بگذرانید و اجازه بدهید که شوهرتان یک خانواده را از نزدیک ببیند و با بچه تجربه پیدا کند. حتی می توانید به آنها پیشنهاد بدهید که بچه شان را چند ساعت برایشان نگه دارید. خیلی از مردها وقتی دوستان و برادرانشان را با بچه می‌بینند، احساس بهتری نسبت به این مسئله پیدا می‌کنند.

به یاد داشته باشید متقاعد کردن شوهرتان برای بچه دار شدن نیار به تلاش شما دارد، به همین دلیل باید صبور باشید. به شوهرتان برای فکر کردن به این موضوع وقت بدهید؛ دقت کنید که در این مورد افراط نکنید و بیست و چهار ساعت درمورد بچه با او حرف نزنید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت های اهالی رسانه نشست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078462 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش
  • معاون پارلمانی رئیسی: از مجلس آینده انتظار داریم همکاری خوبی با دولت داشته باشد؛ البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم
  • روایت دو بازیگر زن از تحقیرشان توسط مردم
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • تراکتور از استقلال پرمهره تر است/ از نتیجه بازی راضی هستم
  • توقف پرسپولیس برابر سپاهان؛ تیم اوسمار به دومی راضی است!
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • آنچلوتی: خوب نبودیم، از مساوی راضی‌ام
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت در بارسلونا خوب نیست می‌روم