Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير آموزش و پرورش در آيين رونمايي از «طرح ايران مهارت»، گفت: تقويت، توسعه و آموزش مهارت ها، مهم ترين رويكرد آموزش وپرورش در سال جاري است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت به نقل از وزارت آموزش و پرورش، پيش از ظهرامروز سيد محمد بطحايي درآيين رونمايي از «طرح ايران مهارت» كه به ميزباني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، در سالن 17 شهريور وزارتخانه مذكور برگزار شد، اظهاركرد: خروجي‌هاي نظامتعليم و تربيت نشان مي دهد در دهه هاي اخير فارغ التحصيلان، شايستگي‌هاي لازم را براي ورود به بازار كسب وكار، فرانگرفته‌اند واين موضوع به خوبي براي مسئولين ملموس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: تلاش‌هاي فراواني بعد از انقلاب براي آموزش مهارت‌ها در مدارس صورت گرفته، اما اين موفقيت‌ها، انتظارات جامعه را برآورده نكرده واين موضوع درك مشتركي است كه بين آحاد جامعه و مسئولين مربوطه وجود دارد.
بطحايي با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهور محترم بر تربيت دانش آموزان داراي مهارت، گفت: تقويت مهارت هاي مختلف در دانش آموزان يك مطالبه ملي است كه آموزش وپرورش دولت12 با جديت اين رويكرد را دنبال مي كند.
وزير آموزش وپرورش، تصريح كرد: مهارت هايي كه سبك زندگي ايران اسلامي را تقويت مي كند، اولين هدف نظام تعليم و تربيت در سال تحصيلي 97-96 خواهد بود، البته اين موضوع بدان معنا نيست كه آموزش مهارت‌هاي مذكور در محتواهاي آموزشي مدارس وجود ندارد، بلكه با اين روش مكمل، آنچه در درس‌ها آموزش داده مي شود با سرعت بيشتري محقق و در دانش آموزان نهادينه مكي
وي ادامه داد: آنچه بايد بيش از پيش به آن پرداخته شود، آموزش مهارت تفكر، گفت وگوكردن، مداراكردن و تحمل ديگران است كه امروزه جامعه از آن رنج مي‌برد، ما در اين زمينه خواستار همكاري همه دلسوزان نظام تعليم وتربيت هستيم.
عضوكابينه تدبير واميد، تقويت مهارت‌هاي پايه در دانش آموزان را دومين هدف آموزش وپرورش در سال تحصيلي جاري برشمرد و خاطرنشان كرد: با هدف كارآفريني مهارت هاي حرفه اي در دانش آموزان تقويت مي‌شود و در «طرح ايران مهارت» حدود500 مهارت براي آموزش به دانش‌آموزان در دستور كار آموزش و پرورش قرار مي گيرد و دانش آموزان در يك فرجه 2 تا20 ساعته، با كمترين تجهيزات، مهارت هاي مذكور را فرا مي گيرند و آماده ورود به بازار كار وعرصه كارآفريني خواهند شد.
وي ادامه داد: آموزش «مهارت‌هاي منجر به اشتغال» سومين هدف نظام تعليم وتربيت در سال تحصيلي جديد است، در اين راستا با استفاده از تجارب خوب حاصله در دهه 70 كه منجر به ايجاد هنرستان‌هاي كاردانش، با هدف كم كردن فاصله آموزش‌ها با نياز بازار كار شد، اين مهارت‌ها در مدارس تقويت مي شود.
وزير آموزش وپرورش، اظهار كرد: تحقق شعار هر دانش آموز حداقل يك مهارت نيازمند همكاري همه نهادها و دستگاه‌هاي ذي نفع از جمله مشاركت جدي بخش خصوصي است، ‌بنابراين استفاده از بخش خصوصي اگر زماني انتخابي بود، امروزه ضروري به نظر مي رسد.
وي ادامه داد: دولتي‌ها بايد مسير فعاليت بخش‌هاي غيردولتي را در حوزه فني وحرفه اي هموار كنند تا با ترغيب بخش غيردولتي، اهداف نظام تعليم وتربيت در حوزه هاي مهارتي محقق شود، بنابراين رويكرد امروز آموزش وپرورش استقبال از آموزش‌هاي مهارتي با مشاركت بخش خصوصي است.
گفتني است؛ امضاي تفاهم نامه همكاري در بخش فني و حرفه‌اي بين وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و همچنين رونمايي از كتاب طرح ايران مهارت از حاشيه هاي اين مراسم بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری