Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی امروز در هفتمین همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح گفت: امروز که در شرایط صلح هستیم و باید آمادگی‌های بهداری رزمی را ارتقا داد تا در شرایط بحران بتوان قابلیت انعطاف داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه رزمندگان ما باید تحمل زندگی در شرایط سخت را داشته و باید از لحاظ روحی هم این آمادگی را داشته باشند، تا در شرایط سخت ماموریت ها و در محاصره‌ها بتواند بجنگند، اظهار داشت: یکی از شرایط جنگ‌های آینده این است که این جنگ‌ها "انسان محور" هستند نه تجهیزات محور؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس اینگونه بود و ما با اتکا به نیروی انسانی توانستیم پیروز شویم.

وی افزود: یکی از برکات آمادگی نیروهای مسلح این است که احساس امنیت برای مردم بوجود می‌آورد و اعتماد به نفس مردم بالا می‌رود. بوجود آمدن بازدارندگی یکی دیگر از برکات این آمادگی است.

پوردستان با اشاره به اینکه نقش نیروی انسانی در جنگ‌های آینده انکار ناپذیر است، گفت: اولین وظیفه سامانه بهداشت و درمان، حفظ سلامت نیروهاست تا بتوانند در جنگ حضور یابند. این سامانه باید برای شرایط مختلف آمادگی پیدا کنند چه در شرایط جنگ‌‌های ناهمتراز و چه در جنگ‌های نیابتی مثلا اگر به یک یگان واکنش سریع در همدان دستور داده شد که برود و حمله دشمن از را دفع کند، سامانه بهداشت و درمان باید آمادگی پشتیبانی داشته باشد.

وی افزود: نیروهای مسلح باید هماهنگ و همکار باشند و اگر ظرفیتی در یک سازمان وجود دارد این امکان در اختیار دیگر سازمان‌ها قرار بگیرد. مراکز درمانی نیروهای مسلح باید بیمار محور باشند و ما باید طوری کار کنیم که مراجعین با رضایت از بیمارستان‌ها خارج شوند.

پوردستان با بیان اینکه کشور ما، کشور حادثه خیزی است و نیروهای مسلح باید در صف اول خدمت رسانی در حوادث باشند، گفت: البته طرحی در حال تدوین است و حتی اگر کشوری از ما کمک خواست، باید کادر درمانی نیروهای مسلح اولین نفرات خدمت‌رسان باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول ۲۱ لایحه بودجه با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بوجه سال جاری» را تصویب کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیروهای مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالاهای اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها