Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیای شمالی، تاکنون جان دست کم 11 نفر را گرفته و باعث زخمی شدن بیش از یکصد و هفتاد تن شده است. براساس این گزارش، حدود یکهزار و پانصد ساختمان نیز بر اثر این آتش‌سوزی‌های مهیب ویران شده‌اند.

تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌های این ایالت که یک‌شنبه شب در مناطق جنگلی آغاز شد و به سبب وزش باد شدید به سرعت به مناطق مسکونی سرایت کرد، همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آتش‌نشانی کالیفرنیا برآورد کرده‌اند، 17 آتش‌سوزی جداگانه در بیش از 8 منطقه، تاکنون حدود 94 هزار هکتار از زمین‌های واقع در شمال این ایالت را سوزانده است.

پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز هم در گزارشی نوشت تاکنون بیش از یکصد نفر بر اثر آتش‌سوزی‌ گسترده شمال کالیفرنیا ناپدید شده‌اند. نیویورک تایمز به نقل از مقامات این ایالت نوشت احتمال می‌رود آمار کشته‌ها و مصدومان این حادثه افزایش یابد. همچنین حدود 20 هزار نفر نیز بر اثر این آتش سوزی ها مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌ و به مناطق امن پناه برده‌اند.

سخنگوی جری براون، فرماندار کالیفرنیا، امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد او قصد ندارد به مناطق آسیب‌دیده سفر کند. سخنگوی بروان مدعی شد او نمی‌خواهد در تلاش آتش‌نشان‌ها برای مهار این آتش‌سوزی وقفه‌ای ایجاد کند.

براساس گزارش‌ها، آتش سوزی در بیشتر مناطق شمالی ساکرامنتو گسترش یافته است و در نوادا بیش از 8 هزار منزل مسکونی را تهدید می کند. دود غلیظی هم در سان فرانسیسکو واقع در 96 کیلومتری جنوب سونوما کانتی دیده می شود. مقام های محلی کالیفرنیا پس از گسترش آتش‌سوزی دستور تخلیه اجباری منطقه شمال سان «فرانسیسکو بِی» را صادر کردند.

مخرب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ ایالت کالیفرنیا سال 2003 میلادی و در سن دیه‌گو روی داد که بر اثر آن بیش از دو هزار و هشتصد منزل مسکونی تخریب شد.

انتهای پیام/

181 کشته و زخمی بر اثر آتش‌سوزی در شمال کالیفرنیا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۳۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم

بر اثر گردباد‌های قدرتمندی که در ایالت‌های نبراسکا، آیووا و تگزاس آمریکا به وقوع پیوست، شش نفر مصدوم شدند. در مجموع، روز جمعه حدود ۸۰ گزارش از گردباد در حداقل پنج ایالت آمریکا به ثبت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • سقوط اتوبوس به رودخانه‌ای در شمال پرو/ ۲۵ نفر جان باختند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • سقوط هواپیمای سبک ۲ کشته بر جای گذاشت
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم