Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نورالله بیرانوند معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: تکمیل و توسعه شبکه راه‌آهن ایران با تمرکز بر کریدورهای بین‌المللی، راه‌اندازی قطار پرسرعت، برقی‌سازی خطوط، استفاده گسترده از آی تی، ایجاد تحول ساختاری در صنعت ریلی کشور از جمله اقداماتی است که برای تحقق این اهداف حتما باید در کشور انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیرانوند با بیان اینکه کشور ایتالیا تجربه خوبی در زمینه های ریلی دارد، تصریح کرد: در حال مذاکره با راه‌آهن ایتالیا برای احداث خطوط پرسرعت در کشور هستیم.

وی با اشاره به انتقال دانش فنی افزود: بر این باوریم که این همکاری‌ها باید همزمان با انتقال دانش فنی به کشور صورت پذیرد و یکی از ارکان اصلی همکاری راه‌آهن ایران و ایتالیا همین خواهد بود و نباید فقط به برگزاری یک دوره آموزشی محدود شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل راه‌آهن ادامه داد: ما برای پروژه‌های داخلی مانند قطار پرسرعت، TOD، قطارهای حومه‌ای، توسعه منابع انسانی، تقویت منابع جدید و ایمنی نیاز به همکاری گستره با مراکز علمی داخلی و خارجی داریم.

وی ادامه داد: تحولاتی که در سه دهه اخیر در فضای اقتصاد جهانی و تکنولوژی به وجود آمده به نقش جابجایی مسافر و تحول در نظام حمل‌ و نقل نگاه ویژه‌ای دارد که در عرصه اقتصادی مهم است.

بیرانوند افزود: حجم تجارت کالا در سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶ از ۶ تریلیون به ۱۹ تریلیون دلار رسیده و از لحاظ موقعیتی ایران که در شاهراه بین المللی و پل اقتصادی دنیا هست سهم ناچیزی از این تجارت دارد.

وی اضافه کرد: راه آهن برنامه‌ریزی کرده در این عرصه نقش مهمی در عرصه ترانزیت کالا از شمال به جنوب و از شرق به غرب برعهده بگیرد.

این نشست خبری با حضور برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت، سعید فاضل رییس دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت و نینو چینگولان مدیر پروژه‌های بین المللی راه‌آهن ایتالیا در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

انتهای پیام/

تکمیل و توسعه شبکه راه‌آهن ایران با تمرکز بر کریدورهای بین‌المللی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، دومین اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا، با سخنرانی رئیس جمهور و با حضور مقامات عالیِ کشور‌های آفریقایی از بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در تهران برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت