Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

موضوعات مهمی چون رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، فریز کردن زمین‌های اطراف پروژه و حفاظت از اراضی اطراف پروژه برای تعیین کاربری‌ها در جلسه شورا مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، احد رسولی صبح چهارشنبه در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر کرج در خصوص لایحه دوفوریتی اصلاح بودجه و کاهش درآمد شهرداری این کلان‌شهر، اظهار کرد: بخش عمده درآمدهای شهرداری تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه تاکنون 14 درصد بودجه شهر محقق شده است، گفت: وضعیت کنونی شهرداری نشان می‌دهد که درآمدها طبق میزان بودجه کسب نشده و لازم است شهرداری در بخش‌های مختلف و با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد تصمیماتی را برای اصلاح بودجه اخذ کند .

اصغر نصیری شهردار کرج در خصوص این لایحه و با اشاره به اینکه در حال انجام امور مربوط به متمم بودجه هستیم، گفت: با انجام این مهم تا پایان آبان ماه اصلاح بودجه صورت می‌گیرد و به‌موازات آن تا پایان سال جاری حدود 10 پروژه مهم شهر به سرانجام خواهد رسید .

شهرداری کرج تا یک‌ماه آینده متمم بودجه را ارائه کند

عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه ارائه متمم بودجه توسط شهرداری را امری مهم تلقی کرد و گفت: شهرداری تمام تلاش خود را برای افزایش سطح درآمد به کار گرفته تا بتوان پروژه‌های مهم شهری را به بهره‌برداری رساند .

وی با توضیح اینکه نباید در این مورد سیاست محافظه‌کارانه داشت، گفت: رویکرد متمم بودجه باید در راستای تحقق بودجه کنونی باشد .

لایحه اصلاح بودجه و کاهش درآمد شهرداری کرج پس از بررسی‌های نهایی با اتخاذ آرای اعضای شورای شهر مصوب شد به همین منظور شهرداری کرج موظف است ظرف یک‌ماهه آینده متمم بودجه را به شورا ارائه کند .

در ادامه جلسه موضوع عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر کرج در هیئت تبصره 5 ماده 96 قانون شهرداری‌ها که در آن نمایندگانی از دادسرا و یا اداره کل ثبت‌اسناد حضور دارند برای مشارکت در اخذ تصمیمات مهمی همچون رفع معارضات پروژه بزرگراه شمالی مطرح و درنهایت بارأی اعضای شورای شهر احد رسولی برای عضویت در این هیئت انتخاب شد .

شهرداری کرج تاکنون برای رفع این معارضات و حل تملکات موفق عمل‌نکرده است. مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به موضوع مهم رفع تملکات پروژه بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری کرج تاکنون برای رفع این معارضات و حل تملکات موفق عمل‌نکرده است نیاز است مشخص شود که طبق مدل قبلی این مهم پیگیری شود .

وی با تأکید بر اینکه بایستی بحث فریز کردن زمین‌های اطراف پروژه بزرگراه شمالی انجام شود تا در آینده شهرداری بتواند از این اراضی بهره‌برداری اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: در خصوص بحث تملک بزرگراه شمالی حرف‌وحدیث زیاد بوده است درحالی‌که تملک املاک معمولاً به‌صورت بلوکی انجام می‌شود اما این مهم در این پروژه به‌صورت واحدی بوده است .

محمدرضا رضاپور معاون مالی اقتصادی شهرداری کرج دراین‌باره گفت: شهرداری کرج نگاه ویژه‌ای به پروژه بزرگراه شمالی دارد؛ این پروژه با طول ۱۷.۶ کیلومتر تملکات زیادی شامل دولتی و خصوصی دارد که تاکنون بیش از 70 درصد تملکات دولتی آن حل‌شده است .

حفاظت از اراضی اطراف بزرگراه شمالی برای تعیین کاربری‌ها

وی بابیان اینکه پروژه به دلیل رفع تملکات متوقف نشده است، گفت: اداره‌ای در این راستا تحت عنوان اداره کل تملکات فعالیت می‌کند که برای رفع تملکات اقدامات لازم را انجام می‌دهد اما بحث مدنظر قرار دادن ظرفیت‌ها برای پرداختن به موضوع حل تملکات پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است .

رضا پور ادامه داد: منطقه‌ای به مساحت 20 هکتار و به نام «گرجین» در مسیر پروژه قرار دارد که در صورت ارائه سند مالکیت از سوی مالکین هزینه اخذ مالکیت به آن پرداخت می‌شود .

اصغر نصیری شهردار کرج بیان کرد: موضوع حفاظت از اراضی اطراف بزرگراه شمالی برای تعیین کاربری‌ها مدنظر واقع‌شده است و قرار است در آینده طرح‌های تفریحی - گردشگری در طرفین بزرگراه شمالی اجرا شود .

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان با اشاره به اینکه کارگران دغدغه‌های زیادی دارند گفت: کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار اباذر سالاری در آیین تجلیل از کارگران شهرداری بندرعباس با تبریک روز کار و کارگر اظهار داشت: کارگران قشر بسیار زحمتکشی هستند که برای تامین رزق حلال به سختی تلاش می‌کنند. 

وی افزود: کارگران انسانهای شریفی هستند که می‌خواهند با اراده قوی و تکیه بر توان و قوت بازوی خود به کسب درآمد بپردازند و در این بین با وجود مشکلات متعدد، متعهدانه به انجام کارهای خود می‌پردازند. 

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: می‌توانیم به جرأت بگوییم نانی که کارگران بر سر سفره می‌برند جزو حلال‌ترین رزق‌هاست چرا که با حداقل حقوق و دستمزد بیشترین زحمات را متقبل می‌شوند. 

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی اظهار داشت: کارگران عزیز دغدغه‌های فراوانی دارند که باید این دغدغه‌ها رفع شود؛ مهم‌ترین دغدغه این قشر زحمتکش به تامین معیشت و البته امنیت شغلی بر می‌گردد که بایستی این دو دغدغه مهم از سوی مسئولان مرتبط برطرف و حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت شود. 

سردار سالاری با اشاره به برگزاری جشن گرامیداشت روز کار و کارگر از سوی شهرداری بندرعباس گفت: برگزاری این جشن از یک سو و البته توجه شهرداری به مسئله پرداخت به موقع دستمزد کارگران جای تقدیر دارد، این جشن حرکت ارزشمندی بود که در خانواده قشر کارگر نیز تاثیر دارد. 

وی در ادامه با توجه به مسائل مهم اقتصادی کشور تاکید کرد: مسئولان و کارفرمایان در این روزهای سخت بیش از آنچه هست هوای کارگران و تامین معیشت آنان را داشته باشند. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است