Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهلی نو-ایرنا- وزیر امور خارجه بنگلادش با اشاره به شرایط بحرانی مسلمانان روهنیگیا اظهار کرد وضعیت مسلمانان روهینگیا دیگر یک مسئله داخلی میانمار نیست بلکه به فاجعه منطقه ای تبدیل شده است .

به گزارش ایرنا،'ای اچ محمود علی' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در داکا اظهار کرد از 25 آگوست (سوم شهریور) زمان آغاز دور جدید خشونت ها در میانمار تاکنون،حدود 900 نفر از مسلمانان روهینگیا از از ایالت راخین فرار کرده اند که حدود 500 هزار نفر از این افراد وارد بنگلادش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد در خشونت های حدود 50 روز گذشته در میانمار تاکنون بیش از سه هزار نفر کشته شده اند.
وی خاطرنشان کرد براساس مدارک بدست آمده،ارتش میانمار در این مدت 284 روستای مسلمان نشین در ایالت راخین را نابود کرده است .
'محمود علی' با بیان اینکه بنگلادش هیچ نقشی در ایجاد بحران مسلمانان روهینگیا نداشته اظهار کرد راه حل و کانون اصلی بحران روهینگیا در داخل میانمار است .
وی تصریح کرد از جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین ،تنها بین 400 تا 500 هزار نفر در این کشور باقی مانده است .
وزیر خارجه بنگلادش با بیان اینکه نظامیان میانمار به بهانه مبارزه با تروریسم،پاکسازی قومی در ایالت راخین را آغاز کرده اند افزود:جنایت نظامیان علیه مسلمانان روهینگیا بی سابقه و وحشتناک است.
وی با اشاره به نشست هفته آینده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در خصوص بحران روهینگیا،از این کشورها خواست تصمیم قاطع برای جلوگیری از ادامه نسل کشی در میانمار اتخاذ کنند.
نماینده ویژه دولت میانمار،هفته گذشته با سفر به داکا و گفت وگو با مقامات بنگلادشی برای بازگشت تعدادی از پناهجویان از بنگلادش به میانمار اعلام آمادگی کرد.
بنگلادش با پیشنهاد تائید هویت برای بازگشت پناهجویان روهینگیا از بنگلادش به میانمار مخالفت کرده است .
سازمان ملل متحد در ماه جاری در گزارشی اعلام کرد تعداد مسلمانان روهینگیا که پس از آغاز دور جدید خشونت های میانمار در 25 آگوست(سوم شهریور) به بنگلادش گریخته اند به 501 هزار و 800 نفر رسیده است.
واکنش نظامی ماه گذشته( 25 آگوست) میانمار به حمله شبه نظامیان میانماری موسوم به ارتش رستگاری ارکان روهینگیا(ARSA) به چندین ایستگاه پلیس در ایالت راخین باعث فرار بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش شد.
پناهجویان روهینگیا در اردوگاه های مهاجران در شهر مرزی کاگس بازار مستقر شده اند درحالی که پیش از آغاز موج جدید خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا حدود 300 هزار پناهجوی روهینگیا در این منطقه حضور داشتند.
مسلمانان روهینگیا در سال 2012 و همچنین در اکتبر سال گذشته هدف حملات گسترده بوداییان قرار گرفتند که بر اثر این حملات صدها نفر کشته و بیش از یکصد هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.
دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان روهینگیا را به رسمیت نمی شناسد و تاکنون در برابر خشونت های گسترده ای که علیه این اقلیت نژادی انجام شده، اقدام خاصی انجام نداده است.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت

 اسدالله عباسی با حضور در بین مردم شهرک گردشگری و زیارتی امامزاده ابراهیم (ع) شفت با اشاره به حریق نیمه شب گذشته و سوختن حدود ۱۳۰ واحد مسکونی و تجاری گفت: از همه ظرفیت‌های استانی و ملی برای جبران خسارت مردم این منطقه استفاده می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به آتش سوزی گسترده در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت که عموما سازه‌های چوبی بودند افزود: تعدادی از این واحد‌ها بیمه می‌باشند وبخش زیادی از آنها بدون پوشش بیمه‌ای هستند.

وی به وضعیت شهرک امام زاده ابراهیم و خسارت وارده گفت: فرماندار شهرستان شفت، مدیرکل مدیریت بحران استان و مدیران حوزه زیرساختی گیلان با حضور در بین مردم حادثه دیده وضعیت را برای رفع مشکلات خسارت دیدگان بررسی کردند.

عباسی با تاکید بر اینکه هلال احمر اسکان اضطراری، تامین اقلام ضروری و غذای گرم برای این خانوار‌ها را آغاز کرده است افزود: به زودی کار آوار برداری شروع می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه گزارشی هم از این حادثه و وضعیت خسارت دیدگان به وزارت کشور و رئیس جمهور ارائه خواهد شد تصریح کرد: کمک‌هایی به صورت بلاعوض و در قالب تسهیلات برای ساخت منازل مسکونی و واحد‌های تجاری خسارت دیدگان این حادثه تامین خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • فیلم| تصاویری تلخ از وضعیت منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت پس از آتش‌سوزی هولناک دیشب
  • ایران با تلاش معلمین و استادان به قطب علمی منطقه تبدیل شده است
  • تصاویری از سیل هولناک در مکه | وضعیت خودروها را ببینید | ویدئو
  • تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری ایثارگر چه زمانی انجام می‌شود؟
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • ویدئو| سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان
  • فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان