Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در نشست تخصصی با انجمن یاوران وقف در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) گرگان، مشکلات کشور را ناشی از فقدان تفکر جهادی دانست و اظهار کرد: اگر امروز کشور و مردم گرفتار مشکلات هستند به‌دلیل نبود تفکر جهادی است، وقتی تفکر ما سرمایه‌داری شد اخلاق، صداقت و فرهنگ ما نیز مادی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دستیابی به نتیجه و اقتصاد پویا را نتیجه زنده کردن فرهنگ کار جهادی دانست و ابراز کرد: هر کسی که از تفکر جهادی برخوردار باشد، می‌تواند به اسلام، مسلمانان و اقتصاد جامعه کمک کند وی مشکلات انسان‌ها و کشور را ناشی از فقدان تفکر جهادی دانست و گفت: وقتی تفکر ما سرمایه‌داری شد اخلاق، صداقت و فرهنگ ما نیز مادی می‌شود. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انسان یک عمر با تلاش مال و ثروت جمع‌آوری می‌کند، اما تنها چیزی که بعد از مرگ به کار او می‌آید و می‌تواند از تلاش خود بهره ببرد وقف و انفاق است چراکه مابقی ثروت توسط وراث تقسیم خواهد شد و هیچ نفعی برای میت ندارد. حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی با اشاره به اهمیت کار یاوران وقف، خاطرنشان کرد: هر قدمی که یاوران وقف برمی‌دارند برای دفاع از حقوق و منافع اسلام است. معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف یادآور شد: مستکبران در قرن نوزدهم سعی داشتند مانع پیشرفت دین شوند و تنها نامی از اسلام باقی بگذارند، از این رو هندوستان که ۸۰۰ سال مسلمان بودند و زبان اصلی آن‌ها فارسی بود آن را به کشوری فرقه‌ای با طوایف زیاد تبدیل کردند. وی خاطرنشان کرد: هر جایی که شاهد رشد اقتصاد بودیم دوری و نابودی از فرهنگ را نیز مشاهده کردیم، اما در مقابل هر جایی که فرهنگ رشد کرد رشد اقتصادی را هم تجربه کردیم. معاون سازمان اوقاف با تأکید بر اینکه اتکای به دیگران موجب پسرفت کشور و عدم نتیجه می‌شود، گفت: وقف بهترین پشتوانه برای اقتصاد است. حجت الاسلام والمسمین شرفخانی با تأکید بر اینکه دغدغه اصلی ما باید حضور در عرصه باشد، اذعان کرد: با حضور می‌توانیم اسلام را زنده نگه داریم و اقتصاد و فرهنگ دینی را پایدار کنیم. وی مطرح کرد: ما باید نسبت به خود و اطرافیان احساس وظیفه کنیم چراکه دین پشتوانه اقتصادی می‌خواهد و پشتوانه اقتصادی مردم هستند. ترویج فرهنگ وقف مقدم بر ایجاد وقف جدید حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی ترویج فرهنگ غنی وقف را مقدم بر ایجاد وقف جدید دانست و اظهار داشت: وظیفه یاوران وقف زنده کردن فرهنگ غنی وقف است و باید مردم را با اثرات و برکات وقف آشنا کنند. انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور

حسن شاه‌حسینی معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان گفت: شرکت ۵۰ گروه جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان در طرح عهد خدمت نوروز موجب شد تا استان خوزستان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.

او می‌گوید: طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان ادامه داد: در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
وی افزود: در این گروه‌های جهادی، هزار و ۱۹۲ دانشجوی بسیجی از استان خوزستان حضور داشتند که از نظر تعداد دانشجو پس از استان تهران رتبه دوم را نیز در سطح کشور کسب کردند.

حسن شاه حسینی با بیان اینکه خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها در مناطق محروم و کم برخوردار استان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • امام جعفر صادق(ع) ترویج‌دهنده فرهنگ اصیل شیعه بودند