Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور ۲.۵ میلیارد دلار است، گفت: ۸۰ میلیارد تومان کالای غیرمجاز پزشکی در کشور کشف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمود بیگلری پیش از ظهر امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی که در گرگان در حال برگزاری است، اظهار داشت: امید داریم مدیران حوزه نظارت در طی 2 روز بهره لازم را از این همایش ببرند و بتوانند توانمندتر در استان‌ها عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 2.5 میلیارد دلار ارزش بازار تجهیزات پزشکی در کشور است، افزود: هر تکنولوژی نوینی به معنای تاثیر بخشی نیست و این حوزه‌ پزشک‌های تخصصی هستند که می‌توانند به کاهش هزینه‌های درمان بیمار کمک کنند.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طرح تحول سلامت بیشترین فعالیت انجام شد و برنامه‌های متنوعی را در حوزه تجهیزات پزشکی داشتیم که بخشی از آن اجرا شده است.

بیگلری افزود: بخش نرم افزاری یکی از گلوگاه‌های اصلی ما به شمار می‌رود و اگر نتوانیم منابع خود را مدیریت کنیم با مشکل رو به رو می‌شویم.

وی به بکارگیری توانمندی‌های افراد مختلف در حوزه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: باید چارتی چابک بر مبنای کار کارشناسی برای اجرای برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ثبت تجهیزات پزشکی نخستین برنامه ما در سال 1396 بود که سیاست‌گذاری شده، افزود: قیمت‌گذاری تجهیزات علوم پزشکی و تنفیذ اختیارات از موضوعات دیگری است که به آن پرداخته شده‌است.

وی افزود: پروژه استانداردسازی یکی از برنامه‌های ویژه ما است که امید داریم نقطه نظرات همکاران را دریافت کنیم و از داده‌های این همایش بهره بگیریم.

بیگلری افزود: مدیریت نگهداشت یکی از موضوعات جدی ما است و نمی‌توانیم دستگاه‌هایی را با قیمت بالا خریداری کنیم و از نگهداری درست آن غافل شویم.

وی افزود: 80 میلیارد تومان کالای غیرمجاز و تقلبی با نظارت‌های ناقص کشف شده که 5 میلیارد تومان وارداتی و 75 میلیارد تومان کالای تقلبی حوزه داخلی است.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: دستگاه پزشکی مختلفی را داریم که خراب می‌شود و پس از گذشته یک ماه نهاد مربوطه متوجه می‌شود دستگاه خراب است.

بیگلری افزود: 15 تا 20 درصد تجهیزاتی که در کشور وجود دارد قاچاق است و این وظیفه ما است که نظارت‌های ما در سطح بازار افزایش دهیم.

وی گفت: تحقیق و توسعه را نمی‌توانیم از هیچ جایگاهی حذف کنیم و آموزش‌ها و سامانه‌ها باید بروزرسانی شود تا مشخص شود چه برندهایی بیشترین مصرف را در سطح بازار دارد.

بیگلری تاکید کرد: 22 درصد بازار ما در اختیار برندهای آمریکایی است و این جای سوال برای بازی‌های سیاسی است که آمریکا راه انداخته‌، دارد.

وی با بیان اینکه 202 هزار قلم کالا در سیستم ما ثبت شده، افزود: 21 هزار قلم کالا قیمت‌گذاری مصوب است 14 هزار اقلام وارداتی و 7 هزار کالای تولیدی است و سیاست ما این است که اقلام غیر استراتژیک را قیمت گذاری کنیم تا از بهم ریختگی در بازار وجود دارد جلوگیری کنیم.

مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به بحث تنفیذ دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در بحث تمدید پروانه‌ها بیش از 560 پروانه داشتیم که از این میان 420 مورد توسط 10 دانشگاهی که با ما مشارکت کردند، انجام شده است.

بیگلری تاکید کرد: 445 شرکت تولیدی داریم که 3 هزار و 593 کالا در کشور وجود دارد که 950 کالای ما تولیدی است.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903116

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه