Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: کاهش آمار طلاق به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی جامعه با آموزش مهارت های همسرداری میسر می شود.

به گزارش ایرنا، مریم بیدخام چهارشنبه شب در نشست ستاد پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی استان قزوین افزود: کاهش آسیب های اجتماعی از سیاست های مهم نظام و دولت می باشد که تحقق آن نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم از سوی متولیان حوزه کنترل و پیشگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تغییر سبک زندگی در سال های اخیر تبعاتی به همراه داشته که از جمله آنها رشد طلاق است بنابراین در این خصوص باید با یک آسیب شناسی جامع و علمی وارد کار شده و برای کاهش این معصل بکوشیم.
بیدخام ادامه داد: البته باید فراموش نکنیم بررسی علل طلاق در میان زوج ها اقدامی پیچیده و دشوار است چرا که نمی توان تنها یک عامل را در رخ دادن این واقعه مقصر بدانیم.
وی یادآور شد: بررسی آمار طلاق در کشور نشان می دهد ظرف 10 سال گذشته، این معضل اجتماعی روند صعودی به خود گرفته است.
این مسئول اضافه کرد: نداشتن مهارت همسرداری علت اول طلاق در کشور است که به دلایل مختلفی نظیر نداشتن تفاهم، نبود مسئولیت پذیری زوج و زوجه، خیانت و دخالت دیگران، مشکلات اقتصادی و انتخاب براساس معیارهای ظاهری و مادی و مواردی از این دست باز می گردد.
وی با اشاره به آثار مخرب طلاق بر روی خانواده ها و جامعه، تصریح کرد: دومین دلیل وقوع این معضل، تغییر شیوه های همسرگزینی و ازدواج از سنتی به مدرن است.
بیدخام ادامه داد: به جهت اهمیت موضوع و لزوم مداخله جهت کاهش آمار طلاق، اداره کل امور اجتماعی استانداری قزوین با همراهی دستگاه های متولی این مساله شامل بهزیستی، دادگستری و علوم پزشکی اجرای طرح کنترل و کاهش طلاق و مداخله موثر با رویکرد تخصصی خانواده درمانی مشکل مدار را در دستور کار قرار داده است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه بر تلاش برای کاهش پدیده خودکشی نیز تاکید کرد و گفت: خودکشی از دیگر آسیب های مهم فردی و اجتماعی است که در میان معتادان و بیماران روانی بیشتر می باشد.
وی اظهار کرد: دلایل مختلفی می تواند در روی آوردن یک انسان به خودکشی موثر باشد که از جمله آنها باید به فقر، اعتیاد، خشونت خانگی، بیکاری، بیماری های روحی و روانی اشاره کرداما نمی توان گفت که تنها یکی از این عوامل موجب خودکشی می شود بلکه همه عوامل دست به دست هم می دهند که این اتفاق ناگوار رخ دهد.
وی یاد آور شد: اگر چه آمار خودکشی در قزوین نسبت به سایر استان ها کمتر می باشد ولی به جهت اهمیت این موضوع و آثار آن در جامعه ضروری است که با اقدام های موثر از جمله ارایه خدمات روانشناختی ، مشاوره و آموزش خانواده ها سعی در به حداقل رساندن آن ها داشته باشیم.
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را ملزم به مشارکت عمومی دانست و در پایان گفت: فعالیت نهاد های مردمی در این راستا بسیار تاثیر گذار هستند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ضرورت کاهش آمار طلاق و فروپاشی خانواده، کارگروه ویژه طلاق در دادسرا با محوریت شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور تشکیل شد.

مجتبی استوارزاده گفت: علت ورود دادستانی به موضوع طلاق این است که آسیب‌های اجتماعی به عنوان بستری برای فروپاشی خانواده و وقوع جرایم می‌باشد و در بیان مصادیق می‌توان به اعتیاد، سرقت و مفاسد اخلاقی اشاره کرد که با افزایش آمار طلاق ارتباط مستقیمی دارد.

استوار زاده ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید آسیب‌های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده خصوصا" طلاق" اهتمام جدی داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، افزود: یکی از موضوعاتی که در کاهش طلاق مؤثر است، آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق برای جامعه است، مشاوره و برگزاری کلاس‌های آن می‌تواند برای افزایش سطح آگاهی جوانان مفید و مؤثر باشد.

این مقام قضایی با بیان اینکه طلاق آسیبی است که زمینه آسیب‌ها و جرم‌های دیگر را فراهم می‌کند، توضیح داد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی همچون زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، کودکان خیابانی، سرقت و اعتیاد از طلاق نشأت می‌گیرد.

وی مشاوره پیش از ازدواج برای پیشگیری از طلاق را لازم و ضروری دانست و با اشاره به افزایش آمار طلاق گفت: بسیاری از مشکلات زناشویی که منجر به طلاق و از هم پاشیدن خانواده می‌شود، عدم شناخت زوجین و مشاوره قبل از ازدواج می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور، تداوم انتقال و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان را بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این زمینه هر قدر آموزش‌ها و مهارت‌ها بیشتر باشد به همان میزان زوجین از فنون زندگی و مهارت‌های آن اطلاع کسب کرده و با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل خواهند کرد.

گفتنی است کارگروه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیشگیری از طلاق و مشاوره قبل از ازدواج و طلاق، با حضور دادستان عمومی و انقلاب، قاضی مشاور خانواده، رئیس اداره بهزیستی، رئیس و کارشناس اداره ورزش و جوانان، مسئول اورژانس اجتماعی و مدیر مرکز تخصصی مشاوره‌ی ازدواج و خانواده‌ی ثمین در محل دفتر دادستانی این شهرستان تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند