Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی میان کمیته امداد و دولت ایجاد شده است گفت: تا کنون ۹۷ درصد اعتبارات اختصاص یافته به کمیته امداد محقق شده و تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای اشتغال‌زایی مددجویان جذب شده است.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح همچنین با اشاره به افزایش کمک های مردمی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد افزود: در شش ماهه نخست امسال کمک های مردمی به کمیته امداد ۲۰ درصد افزایش یافته است و از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی که در سال ۹۶ پیش‌بینی شده است تا کنون حدود ۷۸۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فتاح همچینن اقدام نمایندگان مجلس در تصویب بودجه سال ۹۶ برای افزایش مستمری افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی از محل حذف یارانه افراد پردرآمدها را اقدامی انقلابی دانست و گفت: با اقداماتی که برای توانمندسازی افراد تحت حمایت انجام شده است سال گذشته ۱۰ درصد از جمعیت مددجویان کاهش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره اعطای وام خود اشتغالی به مدد جویان کمیته امداد گفت: سال گذشته مصوبه مجلس در این زمینه هزار میلیارد تومان بود که در نهایت هزار و صد میلیارد تومان محقق شد. امسال نیز این رقم با بیش از دو برابر افزایش به دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است و پیش بینی می شود که امسال ۱۴۰ هزار تا ۱۷۰ هزار فقره وام خوداشتغالی پرداخت شود.

وی با اعلام اینکه ۲۵۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه تامین اجتماعی هستند گفت: هم اکنون حدود پنج هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد معادل یک سوم حقوق بازنشستگی را دریافت می کنند این در حالیست که وضعیت مطلوب این است که همه افراد مستمری بگیر دارای بیمه تامین اجتماعی شوند.

فتاح با بیان اینکه با اعطای وام خود اشتغالی به مددجویان نمی توان آنها را از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کرد گفت: خروج از فهرست فقط شامل کسانی شود که به لحاظ اقتصادی توانمند شده و به خود اتکایی و خودکفایی مالی رسیده‌ باشند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام اینکه در کنکور سراسری امسال ۱۵۰ دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد موفق به کسب رتبه کمتر از هزار شدند افزود: هم اکنون هزینه تحصیل ۳۳۰ هزار دانش آموز و ۷۲ هزار دانشجوی برعهده کمیته امداد است به طوری که مهرماه امسال برای تامین نوشت‌افزار به هر دانش آموز ۱۰۰ هزار تومان پرداخت شد. همچنین متوسط شهریه سالانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی ۱,۵ میلیون تومان برآورد شده است که از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

فتاح با بیان اینکه بیشترین جمعیت تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار با حدود یک میلیون نفر تشکیل می دهند گفت: همچنین یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر افراد سالمند و۱۷۵ هزار نفر یتیم تحت حمایت این نهاد قرار دارند که به طور متوسط هر یتیم با توجه به شرایط خانوادگی خود پنج حامی دارد و ماهانه به طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان از سوی حامیان خود دریافت می کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح محسنین که از ماه مبارک رمضان امسال اجرا شد ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده که ۳۰۰ هزار نفر در نهایت جذب شدند گفت: از هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی ۴۰۰ میلیارد تومان مختص به طرح محسنین و اکرام ایتام بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه سرپرست ۳۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد در زندان به سر می برند گفت: سرپرست ۴۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز اعتیاد به موادمخدر دارند.

وی گفت: متاسفانه برخی از صندوق های صدقه دچار آسیب شدند که این مشکل را با جمع آوری صندوق های قدیمی و الکترونیکی کردن پرداخت صدقات حل کرده ایم.

فتاح در ادامه با اشاره به اینکه مسئله ازدواج به مشکلی برای خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد تبدیل شده است گفت: متاسفانه برخی خانواده‌ها از خانواده‌های فقیر دختر نمی‌گیرند و پسران خانواده های فقیر نیز به دلیل بیکاری و نداشتن در آمد مناسب در خواستگاری ها با جواب منفی مواجه می شوند همین مسئله سن ازدواج را در این خانواده ها افزایش داده است البته یکی از سیاست های کمیته امداد کمک به مددجویان در زمینه ازدواج است به طوری که سال گذشته ۹۰ هزار جهیزیه به زوج های تحت حمایت اهدا شد.

وی افزود: موضوع دیگر ازدواج مجدد زنان سرپرست خانواری است که یا از همسر خود طلاق گرفته اند و یا همسر آن ها فوت کرده است در این زمینه باید فرهنگ سازی شود تا این زنان که اغلب دارای فرزند هستند آسیب کمتری دیده و بتوانند مجدد ازدواج کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: تاسیس این صندوق به دلیل عدم پرداخت وام های خرد از سوی بانک ها انجام شد. این صندوق تا سقف ۵ میلیون تومان بدون ضامن تسهیلات مورد نیاز را در اختیار مددجویان قرار می دهد. برای صرفه جویی در هزینه ها، شعبه ای دایر نشده است و تمام کارهای آن به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می شود.

فتاح همچنین با اشاره به حمایتکمیته امداد به کودکان کمتر از پنج سال دچار سوء تغذیه گفت: ۹۰ هزار کودک دارای سوء تغذیه شناسایی شده و برای رفع سوءتغذیه آن ها سبد کالا به ارزش ۷۰ هزار تومان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، وی همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی کمیته امداد گفت: امسال ۱۵۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد مقدس و ۵۰ هزار نفر از مددجویات تحت حمایت با هزینه این نهاد و کمک خیران در قالب طرح شوق زیارت به سفر عتبات عالیات اعزام می شوند.

فتاح در پایان تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم کمیته امداد در مسائل سیاسی دخالت کند و این موضوع را در انتخابات اخیر ثابت کردیم چرا که بالاترین وظیفه خود را حل کردن مشکلات مددجویان کمیته امداد می دانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۹۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان ملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای که در ژنو منتشر شد، نسبت به «تأثیر نامتناسب» مداخلات پلیس در محوطه دانشگاه‌ها در آمریکا برای بیرون راندن تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین ابراز نگرانی کرد.
وولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، گفت: «من نگران این هستم که برخی از تدابیر اتخاذ شده از سوی نیرو‌های امنیتی در طیف وسیعی از دانشگاه‌ها تأثیر نامتناسبی داشته باشد.»

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد