Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- موج تخريب و هجمه هاي مخالفان داخلي دولت و برجام به گونه اي پيش مي رود که گويا عاملان آن به هيچ چارچوب و مرزي از انصاف و قانون قائل نيستند، اما هدف از حجم انبوه انتقادها و مخالف خواني ها عليه دولت چيست؟

به گزارش گروه پژوهش و تحليل خبري ايرنا ، در کنار درشت گويي ها و بدعهدي هاي امريکايي ها درباره خروج از برجام، منتقدان و مخالفان داخلي برجام نيز بيکار ننشسته اند و از هر هجمه و تخريبي عليه دولتمردان، سياست ها و عملکرد دولت استفاده مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالف خواني ها البته نه معطوف به چند هفته اخير که از نخستين روزهاي دولت يازدهم آغاز شده و رسانه هاي منتقد و مخالف دولت در پوشش نقد هر روز سناريويي تازه را عليه دولت ارائه مي کنند که نه محدود به سياست ها و عملکرد دولت که تخريب وجهه شخصيت ها و مقام هاي سياسي را نيز نشانه گرفته اند.
در روزهاي اخير نيز با توجه به اظهارات تند ترامپ مبني بر خروج از برجام و موضع گيري مقام هاي ايراني در اين خصوص؛ رسانه هاي منتقد و مخالف داخلي در ادامه فضاسازي هاي خود عليه دولت، اظهارنظر دولتمردان را از نخستين روزهاي توافق هسته اي تاکنون دستاويزي براي اعمال هجمه هاي بيشتر به دولت قرار داده اند.
تخريب گري هاي منتقد نمايان به برجام و توافق هسته اي منحصر نبوده است بلکه آنها بي توجه به آرامش و ثبات به وجود آمده در اقتصاد و بازار و تغيير وجهه مثبت ايران در عرصه جهاني و بين المللي؛ يک روز دولت را به بي توجهي به معيشت مردم متهم مي کنند و روزي ديگر آمارهاي غير واقعي و سند سازي را به دولت نسبت مي دهند، گاه از قرار دادهاي کاغذي سخن مي رانند و گاهي ديگر سياست خارجي دولت را در تقابل با منافع ملي معرفي مي کنند؛ «دستاورد تقريبا هيچ برجام اين بار از زبان ظريف»، «برجام در بن‌بست، اقتصاد در رکود»، «دولت مشغول حاشيه‌سازي»و... مصداق هايي از مخالف گويي هايي است که اين روزها در پوشش نقد عليه دولت در خط خبري منتقدان و مخالفان دولت دنبال مي شود. رويکرد آنها اين پرسش را ايجاد مي کند آيا آنها که مدعي دفاع از ارزش هاي ملي هستند، منافع ملي و مصلحت انديشي سياسي را در دايره ارزش هاي خود نمي دانند؟ آيا کساني که پيوسته در تخاصم با دولت و منافع ملي عمل مي کنند، به همسويي رويه خود با مخالفان خارجي ايران و برجام آگاهي دارند؟
در همين زمينه گروه پژوهش و تحليل خبري ايرنا در گفت و گو با «داريوش قنبري» فعال سياسي اصلاح طلب و عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري به واکاوي اين مساله پرداخته است. به گفته قنبري؛اين نگراني وجود دارد که منافع ملي از طرف طيف تندرو و افراطي به چالش کشيده شود و عملا هدفي که آمريکايي ها به دنبال آن هستند توسط تندروهاي داخلي در کشور حاصل شود.
**ايرنا: با توجه به رويه اي تخريبگرانه اي که در چندسال اخير از سوي منتقدان دولت صورت گرفته است، به نظر شما چرا آنها به جاي نقد منصفانه به تخريب و سناريو سازي عليه دولت اقدام مي کنند؟
**قنبري: انتقاد به دولت موضوعي نيست که تازگي داشته باشد و از ابتداي دولتِ آقاي روحاني در سال 92، هجمه هاي مخالفان به ايشان شروع شد و هنوز ادامه دارد. اين هجمه ها در برخي مقاطع زماني فروکش کرده و در مقاطعي ديگر شدت يافته است. بعد از انتخابات و تحت تاثير مشارکت وسيع مردم و اقبال مردمي به انتخاب دوباره آقاي روحاني، مقدار مخالفت ها فروکش کرد. هم اکنون افزايش دوباره مخالفت ها عليه دولت را شاهد هستيم مخالفت ها هم به صورت تخريب دولت است و دليل آن به عصبانيت طيف هاي مختلف جريان اصولگرا از اقبال مردمي به انتخاب دوباره آقاي روحاني و ناکامي آنها در اين انتخابات باز مي گردد.
**ايرنا: شما به ناکامي جريان مخالف دولت در انتخابات ارديبهشت 96 به عنوان دليلي براي تشديد هجمه ها به دولت اشاره کرديد، چرا جريان مخالف دولت با وجود اقبال گسترده مردمي که به تداوم انتخاب دوباره روحاني، همچنان بر مخالفت با دولت پافشاري مي کند؟
**قنبري: راي بالاي مردم به آقاي روحاني نشان داد که استراتژي آنها موفقيتي کسب نکرده است. با وجود هجمه ها و تخريب هايي که جريان مخالف عليه دولت به کار گرفت، اين جريان نه تنها نتيجه نگرفت بلکه به حاشيه نيز رفت.الان هم در مجموع هجمه هايي که صورت مي گيرد به نوعي جنبه انتقاد از راي مردم دارد به جايي نخواهد رسيد و بهتر است که مخالفان دولت راهي عقلاني را براي رقابت در پيش بگيرند.
**ايرنا: با توجه به اظهارات تند رييس جمهوري آمريکا درباره خروج از برجام، خط خبري منتقدان و مخالفان دولت اين گونه برداشت مي شود که گويا اين موضوع بهانه اي براي تشديد انتقادهاي آنها به دولت و برجام شده است، شما اين مساله را چگونه ارزيابي مي کنيد؟
**قنبري: فقط در اين برهه نيست که چنين رفتارهايي را از مخالفان دولت شاهد هستيم زماني که برجام به نتيجه رسيد نيز چنين برخوردهاي تخريبگرانه اي از مخالفان دولت صورت گرفت که همسويي مخالفان و تخريب گران دولت را با اسرائيل و عربستان سعودي نشان مي داد الان هم مي بينيم که برخي از مخالفت ترامپ با برجام براي به چالش کشيدن برجام سوء استفاده و طوري برخورد مي کنند که گويا براي ضربه زدن به سياست خارجي آقاي روحاني با آمريکايي همسو شده اند به بياني ديگر بايد بگويم که مخالفان داخلي طوري به برجام حمله مي کنند. دليل چنين رويه اي از منتقدان دولت اعم از اينکه از ناآگاهي باشد يا انتقام و تخاصم با دولت، اقداماتي است که ار آن همسويي با سياست هاي کاخ سفيد برداشت مي شود.
**ايرنا: انگ زدن و اتهام زني به دولت از سياست ها و دستاوردهاي دولت عبور کرده و به تخريب شخصيت هاي و مقام هاي دولتي کشيده شده است، چرا به جاي نقد سازنده ما شاهد چنين رويه اي از تخريب دولت و جريان حامي آن را شاهد هستيم؟
**قنبري: شواهد و قراين موجود از سال 92 تاکنون نشان مي دهد که منتقدان وقتي از يک استراتژي نااميد مي شوند، روش ها و استراتژي هاي ديگري را براي تخريب دولت در پيش مي گيرند، منتقدان به نام دفاع از ارزش ها دستاوردها وسياست هاي دولت را زير سوال مي برند در حالي که آنچه که از مخالفان دولت به نام دفاع از ارزش ها مي بينيم نه ارزش ها، که عناد با منافع ملي و خواسته هاي ملت است.در واقع تداوم اين رويه از سوي منتقدان به بدنامي آنها در جامعه و افکار عمومي منجر شده و باعث شده است که اين جريان جايي ميان مردم نداشته باشند.اميدواريم منتقدان و مخالفان دولت از همسويي با دشمنان کشور به نام دفاع از ارزش ها دست بردارند و منافع ملي را جزو ارزش ها در نظر بگيرند که مردم نيز آنها را باور داشته باشند.
**ايرنا: هم اکنون شاهد برخي بگومگوها ميان شخصيت هاي سياسي کشور و در انتقاد از مجموعه دولت هستيم، به نظر شما دولت در برابر چنين امري، چه راهبردي بايد در پيش گيرد؟
**قنبري: در جواب انتقاداتي که از يک مجموعه مي شود، از آنجا که انتقاد يک قوه از قوه يا يک دستگاه از دستگاه ديگر نيست، پاسخ انتقادها بايستي از جنس انتقادي باشد که ار آن فرد يا قوه صورت گرفته است. مثلا اگر گفته مي شود که آن فرد به وظايف خود عمل نکرده است بايد در خصوص آن وظايف صحبت کند نه اينکه به قوه ديگر حمله کند. قوا در کشور رقيب نيستند و بايد با همديگر همکاري داشته باشند تا امورات کشور پيش برود. جايي که بحثي صورت مي گيرد که به پاسخگويي نياز دارد، پاسخ بايد همجنس آن موضوع مطرح شده باشد و در مجموع از پرداختن به مسائلي که جنبه تقابل بين قوا و دستگاه ها دارد پرهيز شود، زيرا به ضرر کشور و نظام است. تقابل نيروها بايد در مجموع به نقع کشور نخواهد بود.
**ايرنا: مخالف خواني هايي عليه دولت و به ويژه برجام در فضاي رسانه هاي منتقد همچنان ادامه دارد و منتقدان نيز ادعا مي کنند که اين نوع برخوردها نه از سر سوگيري هاي جناحي که براي دفاع از ارزش هاي ملي است، نظر شما در اين باره چيست؟
**قنبري: تحت تاثير يک سري مسائل و دسته بندي هاي جناحي که در کشور وجود دارد ما شاهد رفتارهايي هستيم که به نظام و منافع کشور ضربه مي زند و در حوزه منافع ملي و سياست خارجي، نگاه هاي جناحي مي تواند سم باشد در شرايطي که کشور در وضعيتي قرار دارد که آمريکايي ها به دنبال بدعهدي هستند و مي خواهند توافقات اساسي با ملت ايران را ناديده بگيرند، همسويي با آمريکايي ها، زير سوال بردن منافع ملي است، و مخالفت با دولت چيزي جز همراهي با آمريکايي نيست و بايد به دنبال اين باشيم که مسائل جناحي، منافع ملي را تحت تاثير قرار ندهد. متاسفانه در داخل کشور طيفي که از ابتدا در تقابل با برجام قرار گرفته مخالفت خود را با برجام بيشتر کرده و اگر اين رويه ادامه يابد ممکن است به وضعيتي منجر شود که ما را به وضعيت سابق يعني تحريم هاي شوراي امنيت برگرداند. ناديده گرفتن برجام و دستاوردهاي دولت به ويژه در حوزه سياست خارجي براي ما ممکن نيست زيرا برجام و سياست خارجي دولت در راستاي تداوم حضور ايران در عرصه بين المللي است. و نبايد گروهي در داخل تقابل با برجام را به خاطر منافع جناحي در پيش گيرند.
پژوهشم**3050**1601**خبرنگار: فاطمه دوله ** انتشار: شهناز حسني
ايرنا پژوهش، کانالي براي انعکاس تازه ترين تحليل ها، گزارش ها و مطالب پژوهشي ايران وجهان، با ما https://t.me/Irnaresearchهمراه شويد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۴۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور تمامی شما دانشجویان دانشگاه‌های افسری را امری خجسته می‌دانم؛ چرا که شما با حضور خود در این مکان مقدس، پای در جغرافیایی نهاده‌اید که شاهد بزرگترین دلاوری‌ها، عظیم‌ترین حماسه‌ها و جانانه‌ترین ایستادگی‌ها در دفاع از این مرز و بوم بوده است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: بخش جدی و مهمی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، با جانفشانی‌های بی‌مانند و سرسختانه سربازانی شکل گرفته است که با اخلاص و حسن نیت، دست به ساخت بزرگ‌ترین و شجاعانه‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران و جهان زده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اعضای کنونی هیئت رئیسه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی از نسل همان دلیرمردانی هستند که سرسختانه در مقابل دشمنان ایستادگی نشان داده‌اند، افزود: تمامی اساتید، جانبازان و گردانندگان هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، از جمله کسانی هستند که هم در راه حراست از انقلاب و نظام اسلامی پایداری کردند و هم در جهت تداوم بخشیدن به راه بزرگانی نظیر شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای گران‌قدر هشت سال دوران دفاع مقدس، کوشیده‌اند.

وی عنوان کرد: امر خطیر تداوم بخشیدن به راه شهدا و انتقال دانش، دستاوردها، تجربیات و آموخته‌های آنها به نسل‌های آتی، مرهون بصیرت و اراده تزلزل‌ناپذیر اعضای هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است.

امیر حیدری با اشاره به تقابل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه نیروی زمینی و هوانیروز، با گروهک‌ها و فرقه‌های ضاله و منحط ضدانقلاب و ضدملی، گفت: سازمان چپگرای مارکسیستی مجاهدین خلق، که به حق یکی از منفورترین، بدنام‌ترین و بی‌آبروترین سازمان‌های سیاسی روی کره‌ی زمین است، در ابتدای تأسیس خود با طرح دعاوی مارکسیستی در قالب ایده‌های اسلامی، تلاش کرد تا با جذب افراد، به درون نظام و انقلاب اسلامی رخنه کند، اما این سازمان منفور، به سبب نداشتن بنیه‌های اعتقادی قوی و عدم همراهی روحانیت معزز با اندیشه‌های التقاطی و شائبه‌برانگیز آن گروهک، خیلی زود از فضای سیاسی و اجتماعی ایران کنار رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پس از بروز چنین مسائلی، این گروهک کوردل به انواع جنایات از قتل و ترور گرفته تا آدم‌ربایی و جاسوسی اقدام کرد تا از این طریق بتواند ضمن تقلا برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور، به دشمن آن موقع ایران، یعنی رژیم بعثی عراق خوش‌خدمتی کند؛ به همین سبب از میانه جنگ تحمیلی، این گروهک به صورت علنی به همکاری با دولت صدام روی آورد و با این کار برای همیشه دچار نفرین الهی و لعن ابدی مردم ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اعلام پایان جنگ میان ایران و عراق، این گروهک منافق، همچنان به شرارت‌های خود در مرز‌های کشور ادامه می‌داد، افزود: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی به حسب وظیفه خود، مسئول تأمین امنیت در نوار مرزی کشور و نیز خنثی‌سازی و پاک‌سازی مناطق محلی از انواع ادوات و تجهیزات جنگی، نظیر مین و تله‌های انفجاری بود. با این حال نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق، در طی عملیاتی مفتضحانه به مرز‌های کشور یورش آورده که نیروی زمینی و هوانیروز، با همکاری با نیروی هوایی ارتش، توانستند در طی عملیاتی موسوم به «مرصاد»، آن کوردلان را شکست داده و بر سر جای خود بنشانند.

امیر حیدری ادامه داد: پس از آن نیروی زمینی و هوایی ارتش، با تسلط بر وضعیت نوار‌های مرزی کشور، به مقر و پایگاه‌های منافقین حمله کرده و ضمن دستگیری و معدوم ساختن تمامی افراد این سازمان تروریستی، توانایی هرگونه اقدام نظامی را از این گروهک سلب کردند.

فرمانده نزاجا ضمن اشاره به علت نام‌گذاری هیئت معارف جنگ به نام شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: پس از ناتوانی و ناکامی محض منافقین در ناامن‌سازی نقاط مرزی کشور، این گروهک کوشید تا با برخی تغییرات تشکیلاتی، نظیر ازدواج‌های درون سازمانی خلاف دین و عرف اجتماعی، همدستی با رژیم بعثی عراق، تلاش برای جذب و فریب افراد ساده‌دل و نهایتاً ترور شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار نظیر شهید صیاد شیرازی که نقشی کلیدی در عملیات «مرصاد» ایفا کرده بود، به دشمنی با انقلاب اسلامی ادامه دهد. به همین دلیل است که این هیئت پس از شهادت آن عزیز بزرگوار، مزیّن به نام شهید سپهبد صیاد شیرازی شده است تا یاد و خاطره وی تا همیشه در دل‌ها و یاد‌ها زنده بماند.

سرتیپ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز با عنایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، تلاش راسخ و سستی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح، به‌ویژه عزم جزم و اراده کوبنده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گروه، سازمان و نهاد ضد ملی و ضد نظامی نمی‌تواند چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، کشور یا منافع ملی آن را تهدید کرده و ان‌شاءالله این روند تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • فیلم| مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند + فیلم
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • ببینید | مخالفان سیاست‌های نتانیاهو خیابان‌ها را بستند
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است