Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@16:26:54 GMT

شیرین ترین لحظه کاری ما کسب رضایت خلق خداست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۱۷۰۶۹

شیرین ترین لحظه خدمت در لباس مقدس نیروی انتظامی، زمانی است که ببینیم رضایت خلق خدا و در پی آن رضایت خدای متعال حاصل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، به بهانه هفته نیروی انتظامی به سراغ یکی از نیروهای خدوم پلیس در شهرمان رفتیم تا به گفتگو بنشینیم تا از تلخ و شیرینهای پلیس بودن برایمان بگوید؛ سیامک کرمی دوازده سالی هست که این لباس مقدس را به تن کرده و مشغول خدمت به خلق خداست:

چرا این شغل را انتخاب کردید؟

حدودا ده، دوازده سالی هست که بنده در نیرو انتظامی مشغول به خدمت هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل انتخاب این شغل هم علاقه ای بود که در خدمت به نظام جمهوری اسلامی، وطن و ملت عزیز و شهید پرورم داشتم، این بود که گفتم چه جایی بهتر از نیروی انتظامی که در ارتباط مستقیم با مردم و مسائل و مشکلات مردم است و حس کردم در این لباس بهتر می توانم وظیفه شرعی خود را در کمک رسانی به مردم و بازستانی حق مظلوم از ظالم ایفا کرده و اینگونه دِین خودم را به اسلام و شهدا ادا کنم.

بچه که بودید دوست داشتید چه کار شوید؟

بنده از بچگی دوست داشتم پلیس شوم. زمانی هم که موقع انتخاب شغل رسید با اینکه مدرک تحصیلی ام بالا بود و در ارگانهای مختلفی می توانستم استخدام شوم اما با توجه به علاقه ای که داشتم لیکن همان شغل پلیس را انتخاب کردم.

سختترین آموزشی که دیدید چه بوده است؟

بنده آموزشهای نظامی را در دانشگاه تهران گذراندم. معمولا تمامی آموزش های نیروی انتظامی سخت است.

بدترین لحظه پلیس بودن؟

از آنجا که هدف ما خدمت به مردم است نمی توان گفت لحظه بد؛ اما خوب اگر بخواهم به یکی از شرایط سختی که در آن قرار داشتیم اشاره کنم، می توانم به روزهایی اشاره کنم که در مرز مهران بودیم و به زوار امام حسین (ع) خدمت می کردیم؛ آنجا شرایط آب و هوایی خیلی بدی داشت. با توجه به وجود گرما و همچنین گرد و غباری که از کشور عراق می آمد و در کنار آن خوب دوری از خانواده و ... شرایط را برای خدمت دشوار می ساخت، منتهی زمانی که به این فکر می کردیم که امام حسین (ع) شاهد و ناظر بر ما است و اجر این عمل با خود حضرت است سبب می گردید که مشکلات هم در نظر ما ناچیز شود و خدمت را برای ما راحت می کرد.

شیرینترین لحظه خدمت؟

شیرین ترین لحظه خدمت زمانی است که ببینیم رضایت خلق خدا و در پی آن رضایت خدای متعال حاصل می شود.همین که کار بنده خدایی راه می افتد و حقی از ناحق ستانده می شود و مجرمین دستگیر شده و به سزای اعمالشان می رسند و جامعه از لوث وجود اراذل پاک شده و مفاسد در جامعه کاسته می شود؛ همه اینها مصداق شیرینی خدمت برای ما است.

تا به حال شده که نزدیکان شما به خاطر وظیفه ای که دارید از شما برنجند؟

گاها پیش آمده؛ قانوا ما باید به وظیفه خود عمل کنیم خوب بعضا پیش آمده که از بین بستگان و اقوام توقعات و درخواست هایی از انسان دارند که بنا به وظیفه شرعی و قانونی مان قادر به براورده سازی آن نیستیم چرا که اگر براورده کنیم حق شخص دیگری ضایع می شود و همین امر سبب رنجش خاطر آن ها می شود؛ این هم جزو یکی از همان مسائل و مشکلاتی است که در حیطه شغلی ما وجود دارد و باعث آزار ما می شود.

تا به حال به شما پیشنهاد رشوه شده است؟

چرا نشده؟! بنده به دلیل موقعیت شغلی حساسی که داشتم، در مرز مهران شرایط طوری بود که اگر خدای نکرده فردی از لحاظ ایمان و اعتقاد به خدا ضعفی در خود داشت هر آن ممکن بود دچار لغزش بشود و من خدا را شکر می کنم که از اول خدمتم تا به الان کوچکترین لقمه حرامی را به منزل نبرده ام. بسیار پیش آمده که به خود بنده پیشنهاد رشوه شده که سعی کردم با ارشاد کردن آن ها را به راه راست هدایت کنم در برخی موارد هم که راهی نبوده فرد را به مراجع زیربط معرفی کرده ام.

دوست دارید در این شغل به کجا برسید؟

دوست دارم به جایی برسم که رضایت خدا و خلق خدا را جلب کنم.

الگوی شما در شغلی که دارید چه کسی است؟

الگوی بنده شهدا هستند و دوست دارم که ادامه دهنده راه شهدا باشم. بنده شخصا شهدای اسلام و انقلاب، شهید حججی و سردار شهید همدانی را به عنوان الگو در نظر می گیرم و امیدوارم بتوانم ادامه دهنده راه این شهیدان بزرگوار باشم.

سخن پایانی؟

با توجه به اینکه در هفته نیرو انتظامی به سر می بریم روی سخن بنده با مردم عزیز کشورمان است؛ حرف من این است که مردم حداکثر همکاری را با نیروهای پلیس که امین مردم هستند داشته باشند و مسائل و مشکلات خود را با ما در میان بگذارند، تخلف و مشکلاتی را که در سطح جامعه مشاهده می کنند گزارش دهند؛ همین همکاری مردم برای ما بسیار کارساز و ارزشمند است و باعث می شود پلیس به اهداف خود دست یابد و در کارش موفق باشد.

مژگان ورمزیار

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۱۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز معلم ویژه برنامه استاد فلسفه و غرب شناس برجسته کریم مجتهدی با عنوان «یک عمر معلم» صبح امروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد و اصحاب علوم انسانی برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: بنده در دوره دکتری سال ۱۳۸۱ خدمت مرحوم مجتهدی بودم و دو نیم سال را نزد ایشان درس گرفتم. یک نکته جالب تاکید ایشان بر استفاده و پاسداری از زبان فارسی بود. به طوری که ما حتی برای دوره تحصیلی نمی‌توانستیم از کلمه «ترم» استفاده کنیم. این در حالی است که ایشان دانش وسیعی در حوزه غرب و زبان‌های لاتین داشت. بنده در روزهای پایانی عمرشان هم به دیدن شأن رفتم و همیشه به شاگرد ایشان بودن افتخار می‌کردم.

وی افزود: در سال ۹۲ و ۹۳ که هنوز مسئولیت اجرایی در دولت و وزارت خانه نداشتم وقت بیشتری در پژوهشگاه می‌گذراندم. خاطرم است یک بار وقتی از جلوی در اتاق ایشان رد شدم، رفتم داخل تا با ایشان سلام و علیکی داشته باشم، از من پرسیدند چه می‌کنی و گفتم در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم. ایشان گفت بنشین تا برائت یکسری نکات معلمی را بگویم که باید یاد بگیری و در آن جلسه که حدود ۴۰-۳۰ دقیقه طول کشید به طور مفصل درباره اخلاق معلمی صحبت کردیم. بنده همیشه از ایشان درس گرفتم.

اسماعیلی ادامه داد: مرحوم مجتهدی تا آخرین لحظه کار معلمی را رها نکرد و از این جهت می‌توان به ایشان لقب معلم همیشگی را داد. ایشان در کلاس درس دقت بسیاری داشتند، علاوه بر اینکه بسیار منظم و وقت شناس بودند. به طوری که هیچکس نمی‌توانست سر کلاس‌های ایشان دیر بیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: ایشان غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود، در عوض شیفتگی عمیقی به دارایی‌های ایران و سنت اصیل ایرانی-اسلامی داشت. مرحوم مجتهدی زنده است چون آثارش در بین هزاران دانشجو و اساتید وجود دارد.

کد خبر 6092085 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • مرحوم مجتهدی غرب را می‌شناخت اما غرب زده و شیفته غرب نبود
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه