Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در فرانسه گفت: با توجه به شرابط نسبتاً مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می‌رود روابط اقتصادی تهران - پاریس توسعه بیشتری یابد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست بیش از 32 تن از نمایندگان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استان‌های مختلف کشورمان از بخش خصوصی و دولتی به سرپرستی اتاق بازرگانی استان گلستان با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی شهر گرگان و آقای دلفی، سفیر جمهوری ایران در فرانسه در تاریخ 19 مهر 96 در محل سفارت ایران در پاریس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به شرابط نسبتاً مناسب روابط بین دو کشور و بسترهای ایجاد شده، انتظار می‌رود روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و فرانسه توسعه بیشتری یابد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استانی دو کشور در مسیر توسعه روابط اقتصادی و تجاری نقش مهمی ایفا می‌کند؛ بویژه اینکه بستر همکاری‌های ایران و فرانسه در بخش کشاورزی آماده است و سفر اخیر وزیر جهاد و کشاورزی کشورمان به فرانسه و امضای 4 تفاهنامه همکاری تایید کننده این موضوع است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سطح روابط اقتصادی دو کشور ترازوی سنجش و ارزیابی روابط اقتصادی با کشورها است و لذا سفارت آماده خدمتگذاری برای استفاده از ظرفیت‌های استانی است.

در ادامه این نشست آقای قره خانی، نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون انرژی مجلس گفت: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که مناسبات سیاسی می‌تواند به افزایش مبادلات اقتصادی با کشورها منجر شود. فرانسه در مباحث سیاسی و اقتصادی پیشانی اتحادیه اروپا است و روابط با این کشور برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. مجلس شورای اسلامی به جد خواهان تعمیق روابط اقتصادی و همچنین استانی با فرانسه است و از تلاش‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه در این زمینه حمایت می‌کند.

در ادامه جلسه نمایندگان شرکت های حاضر در جلسه به تشریح فعالیت‌های اقتصادی خود در زمینه محصولات غذایی، بسته بندی و کشاورزی پرداختند.

هیات اتاق بازرگانی استان گلستان متشکل از 32 شرکت از بخش‌های خصوص و دولتی به همراه نماینده شهر گرگان در مجلس شورای اسلامی از تاریخ 16 لغایت 21 مهر 96 در چارچوب سفر اروپایی از ظرفیت‌های کشاورزی و بسته بندی محصولات غذایی استانهای پاریس و نرماندی فرانسه بازدید بعمل می‌آورند.

انتهای پیام/

R1396/P36439/S8,89,95/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس

طبق گزارش‌ها و تصاویر پخش شده، پلیس فرانسه امروز جمعه برای خارج کردن حدود ۷۰ دانشجویی که در اعتراض به جنگ غزه در داخل محوطه دانشگاه ساینس پو تحصن کرده بودند، لشکرکشی کرد.

دریافت 5 MB

دیگر خبرها

  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده