Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:49:17 GMT

شرط ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۲۹۵۶۴

شرط ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: سرمایه گذاران خارجی در صورتی که به ریشه سازی در کشور بپردازند اجازه سرمایه گذاری در کشور را دارند.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌ بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در همایش رو جهانی استاندارد، شرط اول سرمایه گذاری در هر کشور را اقتدار دانست و گفت: اقتدار و امنیت، سرمایه گذاری و رونق اقتصاد را در پی خواهد داشت و آمریکا درصدد جلوگیری از قدرت اقتصادی ایران در منطقه است چراکه تثبیت قدرت نظامی در منطقه در گرو قدرت اقتصادی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استاندارد در معنای کلمه به معنای زیباسازی است و در بیان و گفتار انسانها به معنی نظام معیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه شاخص‌هایی تعیین می‌شود که براساس آن هرکس به آن نظام و معیار نزدیک تر باشد بهتر است، افزود: از 24 بند اقتصاد مقاومتی یک بند به استاندارد سازی اشاره دارد. دولت مکلف شده تا 5 سال آینده به سمت نظام ملی استاندارد حرکت و نظام ملی استاندارد را تدوین و اعلام کند.

رئیس کمیسیون تلفیق یکی از عوامل رشد در زمینه تولید محصولات کشاورزی را استاندارد سازی اعلام کرد و گفت: در ماده 63 برنامه ششم تولیدات محصولات کشاورزی ملزم به رعایت استانداردها هستند.

وی استحکام نظام تولید کشور را در گرو حرکت به سمت استانداردسازی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم باید محصولات استاندارد تولید کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه یک اضطرار است گفت: در دنیای رقابت، اقتصادی که بر مبنای دانش بنیانی شکل نگیرد و بومی نباشد و رقابت پذیر نباشد شکست می خورد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اقتصاد کشور را به درختی تشبیه کرد و گفت: پویایی و پایداری اقتصاد کشور در شرایطی امکان پذیر است که ریشه در خاک کشور داشته باشد و اقتصاد مقاومتی به معنای ریشه در خاک خود داشتن و تکیه بر دانش بومی است.

وی ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور را مشروط به انتقال 70 درصد تکنولوژی به کشور اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاران خارجی در صورتی که به ریشه سازی در کشور بپردازند اجازه سرمایه گذاری در کشور را دارند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس از هدف کشور در رسیدن به رشد 8 درصدی سخن گفت و افزود: 2.8درصد از این رشد از طریق بهره وری و استانداردسازی امکان پذیر است .

وی ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از ورود 32 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور جلوگیری شود که یکی از راه‌های مقابله با آن تولیدی است که در مقابل کالای قاچاق وارد شده به کشور دارای کیفیت بهتری باشد و نظر خریداران را تامین کند.

حاجی بابایی استفاده از بازدارنده‌های امنیتی در مبارزه با قاچاق را از راهکاری کوتاه مدت برشمرد و افزود: برای جلوگیری بلند مدت از ورود کالای قاچاق به کشور باید کیفیت تولیدات کشور را افزایش دهیم چراکه در اقتصاد مقاومتی، رقابت حرف اول و آخر را می‌زند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور را اورژانسی اعلام کرد و گفت: همه باید دست به دست هم بدهند تا وضعیت موجود را برطرف کنند و امروز بزرگترین نعمت این است که همه ارکان دولت و مجلس به این اجماع رسیده اند که اقتصاد کشور در وضعیت اورژانسی است و نیاز به رسیدگی همگانی دارد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۲۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • بیش از ۱۰۰ مذاکره هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس