Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-03@03:22:13 GMT

اروپایی‌ها در مقابل ترامپ مقاومت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۳۶۲۹۰

اروپایی‌ها در مقابل ترامپ مقاومت می‌کنند

احمدحاتمی‌یزد گفت: تعدادی از بانک‌های اروپایی‌ در آمریکا شعبه‌ ندارند و می‌توانند با ایران کار کنند
احمد حاتمی‌یزد، کارشناس‌ارشد حوزه بانک در گفت‌وگویی، در مورد سرنوشت ارز تک نرخی‌اظهارداشت: هدف دولت و بانک مرکزی تک نرخی شدن ارز است اما تا زمانی که مسائل بانکی بین‌المللی حل نشود این موضوع امکان‌پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی می‌توان ارز را تک نرخی کرد که نقل و انتقالات وجوه نزد بانک مرکزی آسان شود و بتوان به هر بانک و کشوری که مورد نظر است آنرا انتقال دهند اما هنوز این موضوع تسهیل نشده است و هنوز بانک مرکزی ایران نمی‌تواند در حساب‌های بین‌المللی حسابی باز کند.
این کارشناس‌ارشد حوزه بانک گفت: بانک مرکزی بیشتر پول خود را به بانک ایران و اروپا می‌دهد که یک بانک ایرانی است البته با مشکل زیادی در نقل و انتقالات روبرو است و تا زمانی که این قضیه حل نشود نمی‌توان امیدی به تک نرخی شدن ارز داشت.
وی ادامه داد: یکی از پیش زمینه‌های اصلی تک نرخی شدن، فراهم شدن شرایط بین المللی است.
وی در مورد سخنرانی دیروز ترامپ در مورد برجام گفت: هنوز معلوم نیست که نتیجه نهایی چه باشد زیرا اروپایی‌ها برای حفظ برجام مقاومت زیادی می‌کنند.
حاتمی یزد افزود: اینکه مذاکرات اروپایی‌ها با آمریکا به جایی می‌رسد یا نه و اینکه آیا ترامپ از این موضوع کوتاه خواهد آمد یا خیر هنوز مشخص نیست اما اگر ترامپ هم کوتاه نیاید ممکن است اروپایی‌ها تصمیم دیگری بگیرد.
وی با بیان اینکه تعدادی از بانک‌های اروپایی‌ در آمریکا شعبه‌ ندارند و می‌توانند ماموریت بگیرند که با ایران کار کنند گفت: نمونه‌ای که در اتریش هم اتفاق افتاد این بود که یک بانک اتریشی با ایران معامله کرد و اخیرا با ایران قرارداد بست که در آمریکا شعبه‌ای ندارد و آمریکا نمی‌تواند آن را تحریم کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۳۶۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، بانک های اروپایی گزارش داده اند که طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون یورو به دولت روسیه مالیات داده اند که نسبت به پیش از آغاز درگیری مسکو و کی یف ۴ برابر شده است.

دلیل افزایش پرداخت مالیات از سوی بانک های اروپایی در روسیه بالا رفتن درآمد آنها در این کشور اعلام شده است.

فقط ۷ بانک اروپایی از جمله دویچه بانک، ای ان جی و کومرتس بانک اعلام کرده اند که از حضور در بازار روسیه ۳ میلیارد یورو درآمد داشته اند.

درآمد این بانک ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۱ معادل ۳ برابر رشد کرده است.

مالیات پرداخت شده از سوی بانک های اروپایی به دولت روسیه معادل ۰.۴ درصد کل مالیاتی بوده که کرملین انتظار داشت از فعالیت های غیر نفتی و گازی در این کشور دریافت کند.

افزایش نرخ بهره بانکی و تحریم های اعمال شده علیه روسیه از جمله عوامل موثر بر افزایش درآمد بانک های خارجی در این کشور بوده است.

فقط نیمی از مالیات پرداختی از سوی بانک‌های اروپایی به دولت روسیه از سوی بانک رایفایزن اتریش پرداخت شده چرا که این بانک بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دیگر بانک‌های دیگر اروپایی در روسیه دارد.

کد خبر 6092784 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟