Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - مدیرکل تعاون و کار استان سمنان با بیان اینکه در حوزه مهارت آموزی فارغ التحصیلان بیکار باید سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد، گفت: ۲۰۷ واحد پذیرنده در سامانه کارورزی استان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل غنیان پیش از ظهر شنبه در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه تاکنون ۲۰۷ واحد تولیدی استان برای پذیرش کارورز در سامانه کارورزی اعلام آمادگی کردند، بیان کرد: این میزان از ابتدای مهر ماه سال جاری ۱۵ درصد رشد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دراستان سمنان تاکنون ۷۰۸ نفر کارورز واجد شرایط در سامانه کارورزی ثبت نام کردند که این میزان از ابتدای مهر ماه تا کنون ۲۱.۶درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه سازمان صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی بیشترین تعهد اشتغال را در استان انجام دادند، ابراز داشت: از میزان ۱۱هزار شغل هدف گذاری در استان تاکنون چهار هزار و ۴۲۱مورد شغل ایجاد شده است.

غنیان درادامه تصریح کرد: ۴۱ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شد و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم این تعداد را ارتقا و شاهد افزایش میزان اشتغال باشیم.

وی سهم استان سمنان در طرح کارورزی را یک هزار و ۸۹۰ نفر دانست و افزود: برای افزایش این میزان باید واحدهای تولیدی و صنعتی مساعدت و همکاری بیشتری را در جذب کاروز انجام دهند که با بازگشایی دانشگاه ها در شش ماهه دوم سال امیدواریم شاهد افزایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رشد جذب کارورز توسط واحدهای پذیرنده باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه ۶۵ درصد بیکاران استان را افراد فاقد مهارت شامل می شود، ابراز داشت: تنها ۳۵ درصد افراد دارای مهارت هستند که باید در زمینه تقویت مهارت آموزی بیکاران سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد تا در آینده جمعیت بیکار کمتری را در جامعه شاهد باشیم.

در این نشست مشاور وزیر و مدیرکل دفترتوسعه اشتغال و سیاستگذاری وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز حضور داشت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشتیم، که  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان است.

وی بابیان اینکه با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم برای استفاده از این انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده و در ادامه افزود: که  از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها ، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستا‌ها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهر‌ها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحد‌های تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله گری افزود: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود، در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌گردد.

وی با بیان اینکه با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم  و در راستای تحقق بخشیدن، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان را در دستور کار قرار داده است و با توجه به زمینه فعالیت مهم و اساسی دیگر به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز روزانه حدود۱.۲میلیون تومان است
  • جزئیات افزایش ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی