Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@13:45:12 GMT

فرجی: کاراته در المپیک ۲۰۲۰ نقش آفرینی می کند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۰۴۰۲۸۴

فرجی: کاراته در المپیک ۲۰۲۰ نقش آفرینی می کند

رییس فدراسیون کاراته گفت: دغدغه اهالی کاراته سالهاست که ساخت یک خانه کاراته است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی وارد اتاق رییس فدراسیون کاراته می شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می کند، انرژی بالای آقای رییس است. محمدصادق فرجی که هنوز عمر مدیریتی اش در فدراسیون کاراته به یک سال هم نرسیده است، در همین مدت به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کسب عنوان قهرمانی در ۴ رده سنی در رقابت های قهرمانی آسیا برای نخستین بار و به دست آوردن مدال های پرتعداد در بازی های جهانی لهستان که برای اولین بار رقم خورد؛ از جمله موفقیت های رییس جدید فدراسیون کاراته محسوب می شود.


این رشته که از سال ۲۰۲۰ وارد بازی های المپیک می شود، ۳ سال حساس را در ایران پیش رو خواهد داشت. تمام این مسائل بهانه ای شد تا دقایقی در دفتر رییس فدراسیون کاراته با وی همکلام شویم.


در ادامه مشروح صحبت های محمدصادق فرجی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.


آرامش و همدلی در کاراته وجود دارد


فدراسیون در چند ماهی که توفیق نصیب من شده تا هدایتش را همراه با همکارانم در اختیار بگیرم، به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است. آرامش و همدلی در جامعه بزرگ کاراته به وجود آمده است و خود پیشکسوتان و بزرگان کاراته هستند که این رشته را به جلو هدایت می کنند.


اولین ها را رقم زدیم


در ارتباط با بحث قهرمانی اظهرمن الشمس است که چه موفقیت هایی کسب شده است. ما در ۴ مقطع سنی برای اولین بار در آسیا قهرمان شدیم. این اتفاق در طول تاریخ ورزش کشور رخ داده است. همچنین در بازی های جهانی نیز توانستیم بعد از ۳۶ سال به چند مدال با ارزش برسیم. پشت سر آن هم حضور در مسابقات کاراته وان را داشتیم که ملی پوشان ما به موفقیت های خوبی رسیدند.


در حوزه داوران هم موفق بودیم


البته در حوزه داوران هم یک موفقیت بزرگ را داشتیم. برای اولین بار سلیمی، رییس کمیته داوران ما جزو شورای داوران جهانی قرار گرفت. یکی از نگاهها و برنامه های فدراسیون گرفتن کرسی های جهانی است. انشاالله در انتخابات دور بعدی بتوانیم کرسی های خوبی بگیریم و از ظرفیت جهانی استفاده کنیم.


کاراته در المپیک ۲۰۲۰ نقش آفرینی می کند


مسابقات مختلفی را در پیش داریم. یکسری رقابت ها برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است. از نظر من گرفتن سهمیه شاید کار سختی برای کاراته کاران ایرانی باشد، تا اینکه بخواهند در المپیک به مدال برسند. بالاخره این پروسه نزدیک به ۳ سال زمان می برد و مسابقات هم در سطح بالایی برگزار می شود. ما تمام برنامه هایمان بر این اساس است که ۸ سهمیه ای که برای المپیک ۲۰۲۰ امکان دستیابی به آن را داریم، کسب کنیم. امیدواریم کاراته بتواند در المپیک توکیو نقش آفرینی کند و یکی از رشته های پرمدال باشد. قطعا اگر تمام اهالی ورزش دست به دست هم دهند، این اتفاق دور از دسترس نیست. کاراته جایگاه خود را پیدا کرده است.


بخش نونهالان را راه اندازی کردیم


خارج از بحث قهرمانی در حوزه های دیگر هم موفقیت های چشمگیری داشته است. برای اولین بار بخش نونهالان کاراته را راه اندازی کردیم. بر این اساس که مدال آوری در کاراته از نوجوانان آغاز می شود، نیاز است که قهرمان های ما از یک دوره قبل تر آموزش های لازم را ببینند. همانطور که دیدید مدارس یک دوره پیش دبستانی دارند، نونهالان ما باید در اردوها باشند تا با فضای مسابقات آشنا شوند. تیم نونهالان ما اردوهای مختلفی را برگزار کرده و یک اعزام برون مرزی هم داشته است.


بودجه المپیکی هم پاسخگوی نیازهای ما نیست


کاراته با توجه به اینکه المپیکی شده است، نگاه کمیته المپیک و وزارت ورزش هم نسبت به این رشته تغییر می کند. وقتی یک رشته المپیکی است، سقف اعتباراتش باید با فدراسیون های دیگر متفاوت باشد چون بحث کسب سهمیه و اعزام های متعددی است که انجام می شود. در این باره با آقایان سلطانی فر و داورزنی صحبت کردیم و افزایش بودجه ای صورت گرفت. با این اعتباراتی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تخصیص می دهند، پاسخگوی برنامه های ما نیست. نیاز است که ما از فرصت های دیگر استفاده کنیم. البته این مساله فقط مختص فدراسیون کاراته نیست و خیلی از فدراسیون ها درگیر بحث بودجه ای هستند. همه به دنبال بحث اسپانسر و حمایت های مالی هستند. ما خدا را شکر در بحث جذب اسپانسر موفقیت هایی داشتیم و خیلی ها هم علاقه مند هستند که با توجه به المپیکی شدن کاراته برای حمایت پا پیش بگذارند. تا اینجا برنامه هایی که از قبل پیش بینی کردیم، همگی انجام شده است.


مربیان قهرمان پرور را رصد می کنیم


یکی از کارهای بزرگی که فدراسیون انجام داد، رصد مربیان قهرمان پرور بود که در شهرستان ها حضور دارند. فدراسیون باید برای این ها برنامه ریزی کند و در کادر تیم های ملی باید حضور داشته باشد. در مسابقات آسیایی که از قزاقستان استارت این موضوع خورد. من به دوستان گفتم مربیانی که شاگردان بیشتری در تیم ملی دارند، می توانند همراه ما بیایند. این برای اولین بار رخ داد که ما در مسابقات آسیایی ۲۰ مربی را همراه خود بردیم. آنها با فضای سالن آشنا شدند. یکی از بحث هایی که فدراسیون به دنبال آن است، همین افزایش تعداد مربیان است که قدرت انتخاب فدراسیون را افزایش می دهد. در کنار این هم ما کارگاه های آموزشی را استارت زدیم. مسائل فنی که در کف باشگاهها و در شهرستان ها اتفاق می افتد، با تیم های ملی مغایرت دارد که باید یکسان شود. شکل گیری مسائل فنی در باشگاهها انجام می شود و ملی پوشان باید در شهرستان ها خیلی از مسائل را بیاموزند.


اپلیکیشین کاراته به ما کمک می کند


ما برای اینکه برنامه ریزی بهتری داشته باشیم، اپلیکیشینی را طراحی کردیم که جامعه آماری آن به ۱۵ هزار نفر رسیده است. اگر به عنوان مثال بخواهیم یک کارگاه آموزشی برگزار کنیم، می دانیم که سرانه جمعیتی فلان سبک در کدام استان بیشتر است.


باید نسبت به بودجه وزارتخانه بی نیاز شویم


در بخش مالی هم کارهای خوبی انجام شده است و می خواهیم به جایی برسیم که اصلا به بودجه وزارت ورزش برای اداره فدراسیون نیازی نباشد. برنامه ما در ۲، ۳ سال آینده این است که بودجه ای که از وزارتخانه دریافت می کنیم را صرف مسائل جاری کنیم.


استعدادیابی اصولی انجام می شود


موضوع مهم در کنار بحث قهرمانی، در بحث استعدادیابی اقداماتی انجام دادیم. البته اولین مساله در این باره زیرساخت ها است که در نشستی که با سردار یزدانی داشتیم، قرار شد در استان ها اماکن ورزشی مناسب در اختیار ما قرار گیرد. همچنین در بخش دانش آموزان در نشستی که با مهرزاد حمیدی داشتیم که قرار شد زمانی را در اختیار استعدادیاب ها قرار دهیم تا با حضور در مدارس استعدادها را شناسایی کنند. برای استعدادیابی در مدارس باید خط کش هایی داشته باشیم که در تیمی که تشکیل دادیم، این موارد را تعیین کردیم. از هر استان یک نفر آقا و یک نفر خانم آموزش دیدند که پایگاههای استعدادیابی را اداره کنند.


دغدغه ما داشتن یک خانه کاراته است


یکی از موضوعات اصلی کاراته و دغدغه های این جامعه از سال ها قبل ساخت یک خانه کاراته است. چنین چیزی را احتیاج داریم که به عنوان کمپ تیم های ملی باشد. من با وزیر ورزش صحبت کردم که نگاه ویژه ای به کاراته دارد. قول هایی هم به ما داده اند که از ورزشگاه آزادی استفاده کنیم. تکواندو، ووشو و سایر رشته ها چنین فضایی را دارند. بحث زیرساخت ها یک موضوع حاکمیتی است و فدراسیون نمی تواند از پس ساخت یک خانه کاراته بربیاید. حتی اگر کمپی را راه اندازی کنیم، خیلی از تیم های خارجی علاقه مند هستند که به ایران بیایند و اردوی مشترک داشته باشند.


در بخش بانوان باید پیشرفت کنیم


در بخش بانوان کاراته کمی عقب تر از بخش آقایان هستند. آنها باید تا پایان سال ۲۰۱۷ در جمع ۵۰ نفر برتر جهان باشند تا بتوانند برای رقابت های کسب سهمیه المپیک به کار خود ادامه دهند. من به رشته های دیگر کاری ندارم و بانوان کاراته کار را با خودشان مقایسه می کنم.


منتظر بودجه وزارت نمی مانیم


برای ما ۴۰ درصد از بودجه مان را تقریبا واریز کردند که این موضوع برای تمام فدراسیون ها یکسان است. البته همانطور که گفتم این بودجه با هزینه های فدراسیون همخوانی ندارد. مثلا ما برای مسابقات جهانی رده های سنی در اسپانیا باید ۸۵ نفر را اعزام کنیم. بالاخره تامین کردن منابع مالی این نیاز به کار بیشتر دارد. از نظر من ویژگی های یک مدیر باید مدیریت کردن منابع مالی است. ما هم منتظر عدد و رقم وزارت نیستیم و کار خودمان را پیش می بریم.

کاراته

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!

علیرضا دبیر بعد از انتخابش به عنوان بهترین رئیس فدراسیون ورزشی سال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از انقلاب در کشتی آزاد در حدود 45 سال در المپیک سه چهار مدال طلا گرفتیم اگر فدراسیونی یک مدال طلا گرفته عملکرد خوبی داشته اگر بتوانیم یک مدال طلا در آزاد و فرنگی بگیریم شاهکار کرده ایم.


دبیر درمورد حذف تیلور و شرایط یزدانی گفت: این مسایل را باید کادرفنی صحبت کنند که اطلاع دقیقی دارند اما قرار بود حسن یزدانی شنبه بیاید که با او صحبت کنم اما ظاهرا با کادرفنی هماهنگ کرده که این اردو نیاید و تا بعد ببینیم شرایط کتف و وضعیت جسمانی اش چطور است.


رئیس فدراسیون فوتبال در مورد نرسیدن تیلور به المپیک پاریس و نگرفتن سهمیه گفت: از دو سه بعد باید نگاه کنید اول اینکه کشتی انتخابی برگزار شده و اینگونه نیست که قهرمانشان انتخاب شده است. کشتی گیرانی مثل باروس، کاکس و خود تیلور سه قهرمان جهان می بازند و باید ما هم یاد بگیریم که کشتی انتخابی برگزار کنیم. در بعد دوم هم باید بگویم حتما تاثیر دارد غیبت آنها من خودم کشتی گرفته ام و گربه سیاه داشته ام. بعد سوم هم اینکه کسی که قهرمان کشتی و المپیک را شکست داده خوب بوده است و نباید فکر کنیم کار ما تمام است. باید قبول کنیم کشتی گیر جدید شان هم خوب است.


دبیر در مورد اینکه می گویند نتوانسته ایم تیلور را به درستی آنالیز کنیم گفت: این ها را باید از کادر فنی فدراسیون قبلی بپرسید هم کادرفنی گذشته و کنونی ما ، اینکه برنامه شان برای آینده چیست.
.
وی در مورد درخشش سعید اسماعیلی در کشتی انتخابی و اینکه وضعیت گرایی چه می شود، گفت: در چرخه ای که نوشته شده بود به این سمت رفت که باید کشتی بگیرند قرار شد در مجارستان کشتی بگیرند و کادرفنی آنجا تصمیم می گیرند. گفتم انتخابی آمریکا به ما درس داد که قهرمان های جهان و المپیک شان هم می روند کشتی می گیرند. دوره ما چرخه انتخابی تیم ملی ما قویتر از آنهاست. در 86 کیلو آمریکایی فردی که تیلور را شکست داد روز قبلش 4 کشتی گرفته بود در ایران اگر بخواهیم چنین کاری کنیم پدرمان را در می آورند! ایراد دیگر ی هم انتخابی دارد اینکه تیلور و باروس شاید یک روز روز خوبش نباشد و ببازد در آنصورت کنار می رود اما مربی ما می تواند 5-6 ماه با مهره هایش بازی کند. یک دفعه مثل میرززاده و .. بازنده می شود فرصت برای جبران هست وچرخه تیم ملی ما بی نظیر است. همه چیز مشخص است واز 7-8 ماه قبل هم این چرخه نوشته شده است.


رئیس فدراسیون کشتی در مورد پاداش های کشتی گیران گفت: من هیچ وقت در زمان کشتی خودم این مسایل را شخصا دنبال نکردم در زمان خودم اما اکنون که رئیس فدراسیون هستم برای کشتی گیران دنبال می کنم. خبری نشده از پاداش ها اما شما کمک کنید بین رشته های ورزشی اختلاف نیفتد فوتبال و وزنه برداری و تکواندو هم زحمت می کشند فقط عدالت رعایت شود! اشتباهی در بالا صورت گرفته بود وگرنه فوتبالی ها مقصر نیستند طفلکی ها! ضرر نکنند. بچه های فوتبال هم زحمت می کشند. آنها حق شان است بدهند و ضرر نکنند به بچه های وزنه برداری و کشتی هم بدهند.


دبیر در مورد انتخاب میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران گفت: قبل از تبریک گفتن به آقای میرزازاده باید از امیرحسین زارع تشکر کنم به این دو برادر گفتم یکی از شما باید به مسابقات بروید. سال گذشته هم همین طور بود هر دو متواضع بودند ودر آخر امیرحسین چون سر زبان دار تر است گذاشت بر عهده میرزازاده است. میرززاده هم قهرمان وپهلوان خوبی است او در این سن به تمام معنا یک پهلوان به تمام معناست من سخت به هر کسی می گویم پهلوان.


وی در مورد دلخوریش از پیمان یوسفی گفت: من کینه ای نیستم! بگذریم ولش کنید!
رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه کشتی گیران اصلی ترین شانس کاروان کشتی است و آن برنامه بار روانی روی کشتی گیران گذاشت گفت: صادقانه حرف می زنم 25 روز آن برنامه نمی رفتم چون زخم زبان قشنگ نیست و بخواهیم تیکه بیندازیم و زخم زبان بزنیم ولی شوخی خوب است. گاهی میروی مناظره آماده هستید اما وقتی قول می دهند که شون اخلاق رعایت شود اما چیز دیگری درمی آید بهش برمی خورد. او هم زحمت می کشد من کینه ای نیستم ادم باید با کار و تلاشش بزرگ شود. خدا هم بخواهد.


دبیر در مورد نمایشگاه کتاب گفت: چند کتاب از قهرمانان و چند کتاب از شهدای ورزشکارمان داریم و دنبال غرفه گرفتن هستیم تا شرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • دلسوزی علیرضا دبیر برای فوتبالیست‌ها: طفلکی‌ها!
  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران