Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندر خراسان جنوبی با تأکید بر فعالسازی مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان توسعه سرمایه‌گذاری خارجی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدمهدی مروج‌الشریعه در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی باید در رأس تمامی رئوس و برنامه‌های این ستاد قرار داشته باشد اظهار داشت: با شرایط نقدینگی کشور باید به این سمت حرکت کرده و این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: یکی از ارکان توسعه استان‌ها منوط به سرمایه‌گذاری خارجی است و در عین حال باید از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ کشور همچون ایمیدرو، ایدرو، بنیادبرکت، آستان قدس و غیره برای توسعه استان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان، با بیان اینکه سرمایه‌گذاران خارجی دروازه‌های جدیدی را برای عرضه محصولات و تولیدات ما برای توسعه صادرات خواهند گشود افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در این زمینه استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مروج‌الشریعه ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران داخلی و بومی و اینکه باید با اولویت تمام از آنان حمایت شود تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود ممکن است در فروش محصولات خود در داخل با مشکلاتی مواجه باشند بنابراین استفاده از توان بازاریابی سرمایه‌گذاران خارجی برای فروش و صادرات محصولات تولید شده در داخل می‌تواند یکی از راه‌حل‌های موجود در این زمینه باشد.

وی راه تلفیق هوشمندانه این امر را به کارگیری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با استفاده از راهبردهای کلان اقتصاد مقاومتی می‌توان به طرزی هوشمندانه و عالمانه این را با یکدیگر تلفیق کرده به گونه‌ای که بتوان هم از سرمایه‌های داخلی و هم از سرمایه‌گذاری خارجی به نحو مطلوب و مناسب بهره گرفت.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم پیگیری امور در جذب سرمایه‌گذار تاکید کرد و ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باید به انسجام اطلاعات، نظم کاری و پیگیری توجه زیادی شود به ویژه اینکه امروز پیگیری امور به عنوان یک اصل مهم علمی مورد توجه است به گونه‌ای بدون پرداختن به آن کاری انجام نخواهد شد.

مروج‌الشریعه فعال سازی مرکز حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید قرارداد و افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در اسرع وقت نمایندگان ثابت خود را برای حضور در این ستاد معرفی کنند.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان معرفی شده باید علاوه بر فراگیری آموزش‌های لازم و کسب اطلاعات کافی به سایر کشورها سفر کنند و پتانسیل‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیز روش‌های حمایت از سرمایه‌گذاران را شناسایی و آن را در راستای جذب سرمایه گذار در استان به کار گیرند.

مقام عالی دولت در استان یادآورشد: ورود سرمایه‌گذار خارجی به استان با وارد شدن دانش فنی، سرمایه، تکنولوژی، تجربه و یا تلفیقی از همه آنان همراه خواهد بود که همه آنها برای استانی همچون خراسان جنوبی که تشنه سرمایه گذاری خارجی است لازم و ضروری است.

مروج‌الشریعه ضمن تاکید بر خلق مزیت در استان در حوزه‌های مختلف در راستای جذب سرمایه‌گذار خارجی گفت: باید از مزیت‌های موجود استان نیز برای جذب سرمایه‌گذار استفاده شود چرا که یکی از مهمترین راه‌حل‌های کاهش بیکاری وایجاد اشتغال پایدار در استان توسعه سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه مزیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی تنها به کشور افغانستان محدود نشود افزود: باتوجه به زیرساخت‌های مناسبی که از حیث وجود فرودگاه بین المللی و غیره در استان وجود دارد باید از ظرفیت‌های سایر کشورهای منطقه و همسایه نیز استفاده شود.

وی موضوع شبکه‌سازی مشاغل خانگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: احاطه بر قوانین و مقررات مربوط به رفع موانع تولید و سایر قوانین مربوطه می‌تواند مدیران و دست اندرکاران را در امر سیاست‌گذاری و تصمیم گیری کمک کند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی