Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - صد و سی و هفتمین نشست بین المجالس با شرکت هیات های پارلمانی 171 کشور از جمله هیات ایرانی به سرپرستی علی لاریجانی رییس مجلس و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در نشست اتحادیه بین المجالس بیش از 100 رییس پارلمان و حدود 70 معاون مجالس کشورهای مختلف همراه هیات های پارلمانی در این اجلاس شرکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقویت همکاری های پارلمانی در عرصه بین المللی، مبارزه با تروریسم، مقابله با چالش های امنیتی فراروی کشورها و نیز موضوعات اقتصادی و مالی، مباحث حقوق بشر و دمکراسی از دستورهای کار نشست پنج روزه بین المجالس است.
خانم والنتینا ماتویینکو رییس شورای فدراسیون روسیه (سنا) در آغاز مراسم گشایش گفت که حضور گسترده هیات های پارلمانی بیش از 150 کشور در نشست سن پترزبورگ، نشانه افزایش نقش پارلمان ها در سطح جهانی به عنوان مراجع اصلی دمکراسی است.
وی همچنین با اشاره به تاریخچه همکاری روسیه با اتحادیه بین المجالس گفت: مسکو به همکاری با مجمع بین المللی اتحادیه بین المجالس ارج می نهد.
سخنرانی و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه های پارلمانی و بین المللی و همچنین دیدار با روسای مجالس شرکت کننده در این اجلاس از برنامه های سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه است.
لاریجانی در چارچوب برنامه سفر به روسیه، روز جمعه نیز با روسای مجالس دوما و شورای فدراسیون این کشور با حضور سنایی دیدار و گفت وگو کرد.
حسین امیرعبداللهیان دستیار سیاست خارجی لاریجانی، کاظم جلالی، یوناتن بت کلیا، مصطفی کواکبیان، اسماعیلی، اسدالله عباسی، مهدی فرشادان، کوروش کرم‌پور و سیده فاطمه حسینی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله اعضای هیأت ایران هستند.
اتحادیه بین‌المجالس (Inter-Parliamentary Union) سازمانی بین‌المللی متشکل از پارلمان‌های 154 کشور و به اختصار IPU به مرکزیت ژنو سوییس که سال 1889 بنیاد گذاشته شده است، کمک به صلح و همکاری میان ملت ها با گفت گوی پارلمان‌ها را دنبال می کند.
این اتحادیه در نقش بازوی پارلمانی سازمان ملل متحد سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می‌کند که روسا و نمایندگان شرکت کننده در نشست ها، تبادل نظر و قطعنامه تصویب می کنند.
بالاترین رکن این اتحادیه، مجمع عمومی است که دارای کمیته‌های دائم صلح و امنیت بین‌المللی، توسعه پایدار، مالی، دموکراسی و حقوق بشر است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، تعدادی از کاندیداهای انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران در نشست خبری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • جزئیات حضور دو هیات دولتی ایران در عربستان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی