Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته درباره برجام سخنرانی و ادعا کرد که ایران برجام را نقض کرده، اما نتوانست آن را لغو کند و به کنگره ارجاع داد.
به گزارش تسنیم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برنامه زنده "نگاه یک" شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره سخنان روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته درباره برجام سخنرانی و ادعا کرد که ایران برجام را نقض کرده، اما نتوانست آن را لغو کند و به کنگره ارجاع داد.
ظریف در این برنامه گفت: صحبت های دیشب ترامپ آنچه کاملا مشهود بود ادبیات غیر مناسب ایشان در صحبت هایشان بود. این ادبیات را نیز کم و بیش از مجمع عمومی سازمان ملل نیز شاهد بودیم. من از صبح امروز تمام تحلیل ها را در آمریکا و سرتاسر دنیا درباره سخنرانی دیروز ترامپ دنبال کردم و اکثریت قریب به اتفاق تحلیل ها بر این نکته تاکید دارند که ترامپ حرفی برای گفتن نداشت.
وی افزود: چیزی که بدیهی بود و توقع نیز می رفت و مردم و مسئولان ما به هیچ وجه دچار حرکت پیش بینی نشده نشدند نوع نگاه غلط آمریکا به ایران بوده که دارای سابقه تاریخی 40 ساله است البته 40 ساله نیست و آمریکا با کودتای سال 32 و سرنگون کردن حکومت منتخب مردم نشان دادند که از ابتدا از دیتکتاتوری حمایت کردند و هزینه این انتخاب های غلط خود را می پردازند و با این انتخاب های غلط خود را در برابر مردم ایران قرار دادند و دیشب چیز تازه ای نبود.
وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: در صحبت های دیروز نیز ترامپ نتوانست در چارچوب عمل کند و از عباراتی که برای مردم ایران کاملا زننده است استفاده کرد. کسی که نسبت به سپاه که عزیز مردم ایران و افتخار مردم ایران است و مردم احساس می کنند که سپاه در کنار ارتش ضامن تمامیت ارضی ایران است با الفاظ شایسته خودش به کار می برد هیچ توجهی را جلب نمی کند و کسی که برای چند صد میلیارد دلار پول از کشورهای منطقه برای سلاح های بی فایده اش اخذ کرده و حتی می شود گفت که این پول را به زور گرفته، این فرد برای خوشایند کسانی که آنها را سرکیسه کرده اسم تاریخی خلیج فارس را به غلط استفاده کند و نشان داد در سرتاسر دنیا که از چه شخصیتی برخورد است و ایشان اهمیتی برای واقعیات قائل نیست.
من احساس می کنم که ایشان برای خوشامد کسانی که از آنها خرید های بزرگ تسلیحاتی کردند این عبارات را به کار برد کما اینکه شاهد بودید بعد از اعلام حصر کشور قطر توسط چهار دولت عربی ترامپ چهار توئیت کرد که می توانست زمینه ساز فاجعه بزرگ در منطقه باشد چرا که قبلا علایم غلطی هم فرستاده بود کما اینکه طی 30 ماه گذشته شاهد شرایط سخت در یمن هستیم. اینها نشان دهنده وابستگی ایشان به هزینه های سنگین تبلیغاتی و شخصی توسط این کشورها انجام داده، است.
وی افزود: طبیعتا در برجام که تنها مرجع رسیدگی و تعیین پایبندی ایران به برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است که برجام کاملا چارچوب نظارت آژانس را نیز مشخص کرده است علاوه بر اینکه پروتکل الحاقی و پادمان چگونه باید نظارت صورت بگیرد. اما نکته ای که اینجا لازم به ذکر است این بوده که مذاکرات ما 2 نکته داشت که ما همه مقررات را در برجام دیده بودیم نشان داد که ما از ابتدا به دولت آمریکا اعتماد نداشتیم و نشان می دهد که برجام بر اساس بی اعتمادی به آمریکا نوشته شده بود.
نکته دوم این است که اگر به حرف های دوران مبارزات انتخاباتی ترامپ توجه کرده باشید و به نامه سناتور معروف آمریکایی توجه کرده باشید که گفته بودند که برجام را پاره می کنیم. اما 9 ماه گذشته اما هنوز هیچ کاری در این باره انجام نداده اند. امروز صاحب نظران می کویند اگر آمریکا از برجام کناره گیری کند خود را منزوی کرده است. ترامپ در جایگاهی نیست که پایبندی ایران به برجام را تایید کند. برجام یک سندی بر اساس بده و بستان است. نکاتی که در برجام درج شده بر اساس بی اعتمادی و سند مستحکمی است که به راحتی نتوانستند از آن عدول کند.


در حال تکمیل...

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۴۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین